צילום: דוברות משרד משפטים

אוחנה החליט: מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות ימונה למ"מ פרקליט המדינה

בניגוד לעמדת היועמ"ש, שר המשפטים הודיע כי בחר בעו"ד דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה: "הניסיון והידע הרבים לצד התכונות המאפיינות אותו, הביאו אותי למסקנה שהוא האדם הנכון". אלדד מכהן כ-27 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע כי בחר במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. בהודעה מטעמו של אוחנה נמסר כי, "סעיף 23א לחוק המינויים מורה כי השר ימנה מ"מ מקרב עובדי המדינה, ולכן שמות אחרים שהועלו בפני השר לא באו בחשבון".

עו"ד אלדד מכהן כ-27 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים שונים החל מטרום ההתמחות ועד לתפקיד הרם בו הוא מכהן כעת. משנת 2013 הוא חבר בכיר בהנהלת הפרקליטות מתוקף תפקדו כמנהל המחלקה הכלכלית. "הוא צבר ניסיון רב ועשיר בעיקר בתחום הפלילי, אך גם בתחומים הביטחוניים, האזרחיים, המנהליים והכלכליים", אמרו בסביבתו של אוחנה.

הוא בוגר ומוסמך של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. לימד בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה וכיהן כחבר בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין, כחבר הוועדה הדנה בקובלנות משמעתיות נגד רופאים וכחבר הצוות לחיזוק שלטון החוק וטוהר המידות בשלטון המקומי.

במהלך שנותיו בפרקליטות צבר עו"ד אלדד ניסיון ניהולי עשיר. בין היתר הוא בוגר התוכנית לפיתוח מנהלים של משרד המשפטים, בוגר קורס ניהול לחברי הנהלת פרקליטות המדינה ועמית בתוכנית העמיתים לסגל הבכיר של שירות המדינה. עו"ד אלדד הוא גם סא"ל במיל', בוגר הקורס הממלכתי הבכיר למודיעין וכיום משרת בשירות מילואים בפרקליטות הצבאית כיועץ לעניינים מיוחדים.

עו"ד דן אלדד. צילום: דוברות משרד משפטים

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר על המינוי כי, "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד".

"כולי תקווה כי המינוי יתרום לתהליך חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק. אני יודע כי זוהי גם מטרתו של עו״ד אלדד. התרשמתי מתחושת שליחות עמוקה המפעמת בו, ואני מאחל לו הצלחה רבה במשימות הרבות שעומדות בפני פרקליטות המדינה. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל המועמדות והמועמדים שראיינתי על נכונותם לשאת בתפקיד החשוב ולתרום מניסיונם למען המשימה החשובה של חיזוק אמון הציבור במערכת", דברי אוחנה.

על פי דיווחים, המינוי נעשה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אלדד לא היה בין המועמדים שהציע היועמ"ש אביחי מנדלבליט – שכללו את נורית ליטמן, ציון אילוז, ליאת בן ארי, שלמה למברגר ואורית קוטב. כזכור, המועמדת שבה בחר אוחנה בסיבוב הראשון, אורלי בן-ארי גינזברג, הודיעה אז כי היא מוותרת על המינוי בעקבות צו הביניים של בג"צ ולחץ כבד מצד בכירים במשרד המשפטים.

ב'ווינט' דווח כי במשרד המשפטים אמרו אתמול כי מינוי זה של אלדד הוא בבחינת הרע במיעוטו. "אמנם היועץ העדיף את למברגר, אך אם חושבים על מזעור הנזקים, היה חשש שהשר אוחנה יצניח לתפקיד משפטן חיצוני – דבר שהיה גורם נזק ממשי והתנגשות", אמרו גורמים במשרד. "דן אלדד, שהוא מנהל בכיר בפרקליטות ונושא את ה-DNA שלה, לא יעשה מהפכות או פרובוקציות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא קרח כמו השר אוחנה שלנו

אוחנה שר המשפטים אני אוהב אותך

לא נשמע טוב בכלל. ..

שוב היועמ"ש או היועמפ"צ בתרגום ביועץ המפלצתי, יאמר שהוא נגד המינוי, ויפעילו עליו בליץ של לחצים עד שיפרוש מהמועמדות, דיקקטורים בבגץ כבר ידענו,ועכשיו זה הדביק את יתר הפרקליטות,צריכים בידוד 14 ימים,

שר מעולה לא עושה חשבון לפרקליטות!
חזק ואמץ אל תירא ואל תחץ כולנו איתך!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture