שגרירות סין: "פתחנו שערינו בשואה, אל תסגרו השערים בפני הסינים"

על רקע החלטת ישראל לסגור את גבולותיה בפני מי שאינו אזרח המדינה ושהה בסין קרא ממלא מקום שגריר סין לישראל: "הסירו את המגבלות". מ"מ השגריר השווה לשואה - והתנצל: "לא הייתה כוונה להשוות את הימים האפלים של השואה למצב הנוכחי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


נתניהו נושא דברים בתום הדיון היום. צילום: עומר מירון/ לע"מ

על רקע החלטת ישראל לסגור את גבולותיה בפני אנשים שאינם אזרחי ישראל ששהו בסין בשבועיים שלפני הגעתם. אמר הערב (ראשון) ממלא מקום שגריר סין בישראל, דאי יומינג, בתדרוך לעיתונאים בעניין התפרצות נגיף הקורונה כי "בתקופות אפלות בהיסטוריה לא סגרנו את השערים בפני העם היהודי, ואנו מקווים שישראל לא תסגור את השערים בפני הסינים".

בשגרירות הסינית מיהרו להבהיר כי לא התכוונו להשוות בין האירועים: "ברצוננו להבהיר כי לא הייתה כוונה להשוות את הימים האפלים של השואה למצב הנוכחי ולמאמצים שננקטים על ידי ישראל להגן על אזרחיה. אנו מתנצלים אם הדברים הובנו אחרת".

נתניהו: "הנחיתי לייצר חיסון לנגיף הקורונה ולהקים מפעל חיסונים בישראל"

בשגרירות סין קיימו את התדרוך הדחוף לעיתונאים בעקבות צעדי המנע הקיצוניים שנקטה ממשלת ישראל לטענתם. עוד אמר מ"מ השגריר במהלך התדרוך כי "השפעת הווירוס רוסנה, חבל שמפיצים פייק ניוז ברשתות. סין תרמה תרומה אדירה לעולם כדי לעצור את התפשטות הווירוס".

"הימנעו מתגובות מוגזמות, הסירו את המגבלות על הסחר ותנועת אנשים", הוסיף דאי. "כשאני שומע חדשות כאלה על מדינות שמחרימות כניסה של סינים אני מרגיש עצוב. אנחנו משתלטים על הווירוס. הפייק ניוז והשמועות קשים יותר מהווירוס עצמו".

מ"מ השגריר הוסיף: "בטיחותם ובריאותם של האנשים תמיד באים במקום הראשון ומניעה ושליטה על ההתפרצות היא הדבר החשוב ביותר עבור סין בשלב הנוכחי. הצעדים שננקטו על ידי הממשלה הסינית רחבים יותר מההמלצות של ארגון הבריאות העולמי וכללי בריאות בינלאומיים. מנהל ארגון הבריאות העולמי אמר שסין קובעת סטנדרט חדש בתגובה להתפרצות.

"מה שהסינים עושים למען בריאות הציבור הוא לא רק עבור הסינים אלא עבור הקהילה הבינלאומית כולה". לדברי דאי "סין שיתפה פעולה עם העולם בצורה פתוחה, שקופה ואחראית. שחררנו מידע וקיבלנו פקחים של ארגון הבריאות העולמי, מדינות רלוונטיות והונג קונג, מקאו וטיוואן. המידע הזה כלל רצף גנטי של הוירוס, שיטות בדיקה, אבחנה וטיפול רפואי. המאמצים זכו לשבחים מצד ארגון הבריאות העולמי ומומחים לרפואת הציבור בכל העולם".

דאי התייחס לצעדים שנקטה ישראל להתמודדות עם הוירוס ואמר: "שגרירות סין בישראל שומרת על קשר קרוב עם ממשלת ישראל ותשתף פעולה עם הצד הישראלי במניעת המגפה. השגרירות, המוסדות הסינים והעסקים הסינים בישראל עוקבים מקרוב אחרי ההמלצות מרשויות הרפואה בסין ובישראל, ופעולות ננקטו בצורה אחראית, כגון פיקוח רפואי, דחיית נסיעות לא חיוניות ונקיטת צעדי בידוד".

"לסין וישראל יש שיתוף פעולה טוב בתחומי הבריאות והרפואה. ישראל היא מדינה מובילה בתחומי חדשנות רפואית, ואנו מצפים לחזק את שיתוף הפעולה ולמצוא דרכים טובות יותר להתמודד עם מחלות כאלה בקצב מהיר יותר".

עמדת מד"א בנתב"ג לבדיקת נוסעים שחזרו מסין
 
החל בסוף השבוע האחרון פועלת בנתב"ג עמדה מיוחדת של משרד הבריאות, אשר מופעלת על ידי מד"א, לבדיקת נוסעים שהיו בארבע עשר הימים האחרונים בסין, או שבאו במגע עם אנשים שהיו במדינה לאחרונה. זאת, כחלק מהפעולות הננקטות למניעת הגעת וירוס הקורונה לישראל. עלונים ייעודיים שמחולקים לנוסעים בנמל התעופה קוראים לחלקם לגשת לעמדה, שמאוישת על ידי חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום, אשר מבצעים בדיקה ותשאול רפואי, לפי הפרוטוקול שנקבע ע"י משרד הבריאות.
 
במגן דוד אדום אומרים כי הם ערוכים בתיאום עם משרד הבריאות, ממשלת ישראל וכלל הגורמים העוסקים בעניין. מנכ"ל מד"א אלי בין השתתף הבוקר בדיון בנושא בהובלת רה"מ בנימין נתניהו.
 
"החובשים והפראמדיקים של מד"א מתשאלים את הנוסעים שמגיעים לעמדה ומבצעים בדיקות, על פי פרוטוקולים רפואיים ברורים שנקבעו ע"י משרד הבריאות. במידת הצורך, הצוותים מעבירים את הנבדק להמשך טיפולם של הגורמים הרלוונטיים במשרד", מסביר סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפאל סטרוגו.
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במגן דוד אדום נענינו לבקשת משרד הבריאות, והחל בסוף השבוע האחרון מוצבים חובשים ופראמדיקים של מד"א בעמדה המיוחדת בנתב"ג, עשרים וארבע שעות ביממה. אנו פועלים על פי הוראות משרד הבריאות וערוכים בתיאום מלא עם הממשלה ושאר הגורמים, כל זאת על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה".


צילום: דוברות מד"א
מוקדם יותר סיירו שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. השר ליצמן אמר: "לצערנו אנחנו כמעט בטוחים שהנגיף יגיע לארץ, ואנחנו נערכים לעשות כל מה שצריך כדי לטפל בו. אנחנו מתפללים לאלוקים שהוא לא יגיע, אולי התפילות יעזרו, אבל צריך להיערך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באותן הימים הסינים קיבלו הנחייה מפיקוד ביפני להעלות את היהודים על 3 אניות ולירות על מנת שיטבעו וככה לחסל את קהילת היהודים בשנחיי והמושל הסיני קרא לאדמו"ר מאמשינוב ושאל אותו למה הם רוצים להרוג אותכם? והוא ענה בגלל שאנחנו במקור מיבשת אסיה…

עוד בסוף הם יודו לנו שהיהודחם הצליחו לפתח חיסון נגד,וכל העולם יצטרך להתחנן לישאל לזכות בחיסונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture