צילום: באדיבות לשכת ראש הממשלה

ראשי רשויות ביו"ש לנתניהו: "החל ריבונות גם ללא אישור הבית הלבן"

לאחר שג'ארד קושנר צינן את ההתלהבות וקרא לקדם מהלכי סיפוח רק אחרי הבחירות, יוסי דגן קורא לנתניהו:"מדינת ישראל היא לא רפובליקת בננות, אנחנו לא נהיה כלי שרת של אינטריגות פנימיות בתוך הבית הלבן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המאבק על החלת הריבונות כבר השבוע, עולה מדרגה, לאחר שמועצה אזורית שומרון החלה אמש בקמפיין בארץ ובארה"ב בדרישה להחיל ריבונות כבר השבוע, פנה הבוקר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, במכתב לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, בדרישה להחיל ריבונות כבר השבוע בישיבת הממשלה הקרובה שתאריכה טרם נקבע.

לדבריו: "כולנו מכבדים את נשיא ארה"ב טראמפ, שנוטה לטובת ישראל יותר מאשר קודמיו, אבל אדוני ראש הממשלה, אנחנו בחרנו אותך בבחירות במדינת ישראל, לא בחרנו בבחירות בארצות הברית את טראמפ, אפילו לא בחרנו את גראד קושניר".

"מדינת ישראל היא לא רפובליקת בננות", הוסיף דגן. "אנחנו לא נהיה כלי שרת של אינטריגות פנימיות בתוך הבית הלבן. החלת הריבונות היא דבר נכון ואסטרטגי. זה מה שאזרחי מדינת ישראל מצפים ממך, זה מה שהצהרת בבית הלבן".

צריך להגיד לנשיא ארצות הברית: "אנחנו מאוד מכבדים אותך אבל מדינת ישראל היא מדינה ריבונית. זה מה שטוב למדינת ישראל, זה מה שהציבור רוצה. אנחנו את הריבונות מחילים בין אם אתם חוזרים בכם ובין אם אתם לא חוזרים בכם. זהו אינטרס קיומי של מדינת ישראל זהו רגע היסטורי ואתה ראש הממשלה, יש לך את הזכות לממש אותו".

דגן מוסיף: "זוהי דרישה ערכית ובסיסית. חצי מליון מתיישבים ביהודה ושומרון חיכו די. ארהב מוכנה באופן עקרוני להחלת ריבונות, אין צורך לחכות גם לחתימת ידם בישיבת הממשלה. התלות שמגלה מדינת ישראל בארה"ב מוגזמת ולא לכבודה. בגין ידע להחיל ריבונות על רמת הגולן נגד עמדת ארה"ב, אשכול ידע להחיל ריבונות על מזרח ירושלים גם הוא נגד עמדת ארה"ב. רוב ההחלטות האסטרטגיות החשובות של מדינת ישראל התקבלו נגד עמדת ארה"ב כולל ההכרזה על הקמת המדינה. אתה מנהיג גדול, ועשית דברים גדולים" אומר דגן לראש הממשלה.

"אבל כל זה עלול לרדת לטמיון בשל כניעה לוויכוחים בבית הלבן שאין להם שום קשר לישראל. אנחנו מצפים מראש הממשלה להעלות את נושא החלת הריבונות להצבעה בממשלה כבר השבוע, ללא הכנסת נושא מדינת הטרור בלב הארץ להחלטה, כפי שצריך היה לעשות מזמן. כל דבר אחר עלול להיות בכייה לדורות ועלול להביא להפלת שלטון הימין בבחירות".

ראש מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, התייחס בריאיון ל'כאן רשת ב' לעסקת המאה ואמר: "טעיתי בגדול, האמריקנים הוליכו אותנו שולל. הייתי בוושינגטון, ישבנו עם בכיר בממשל טראמפ שאמר לנו – 'אם תוך 48 שעות הפלסטינים לא מצטרפים להסכם, אתם יכולים להחיל את הריבונות'".

לחיאני הוסיף כי "הנתון העובדתי כרגע הוא שיש אפס ריבונות וללא הסכמת האמריקנים, נתניהו לא יכול לספח מילימטר. צריך לקחת את ההסכם הזה ולזרוק אותו לפח, הוא מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל".

"יש התנגשות בהחלטות בין דיוויד פרידמן לבין קושנר. קושנר לקח בעלות עכשיו על כל הסיפור ואמר – לא יקום ולא יהיה. דיוויד פרידמן אמר בצורה ברורה שישראל יכולה להחיל את הריבונות, בא קושנר הבוס ואמר לא. מי שמייצג את דעתו של טראמפ זה קושנר. אם היו שואלים לדעתי צריך לקחת את ההסכם ולזרוק אותו לפח".

בהתייחס להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יביא להחלת הריבונות, אמר לחיאני: "בשבוע שעבר אמרתי לראש הממשלה שהגיע הזמן שמדינת ישראל תקבע מה האינטרסים הלאומיים שלה. להגיד לנשיא טראמפ – 'יקירי אני אוהב אותך, הבטחתי לבוחרים שלי להביא את להחלת הריבונות בבקעת הירדן, צפון ים המלח לפני הבחירות'".

"ללא החלת ריבונות מיידית – הימין עלול לאבד את השלטון"

ראש מועצת בית אל וחבר הנהלת מועצת ישע שי אלון הוסיף כי אם נתניהו לא יחיל ריבונות ביהודה ושומרון בזמן הקרוב ועוד לפני הבחירות, הימין עלול לאבד את השלטון "עבר שבוע מאז פסטיבל "המאה", כולם חגגו את החלת הריבונות בתקשורת אבל בשטח לא התקדמנו מילימטר, תהיה פה אכזבה עצומה מאוד אם נתניהו לא יחיל ריבונות עוד לפני הבחירות, אנחנו מחכים לזה כבר עשרות שנים"

אלון אומר כי דברים אלו הושמעו אמש גם בישיבת החירום של מועצת יש"ע "זה ברור לכל, אנחנו לא רוצים לאבד מצביעים מגוש הימין, אבל התחושה שלי היא שאחוזי ההצבעה יירדו בבחירות וגוש הימין יקבל זעזוע שיהיה קשה להשתחרר ממנו"

אלון מציין כי דיבורי החלת ריבונות וסיפוח הבקעה כבר נשמעו בבחירות הקודמות "עכשיו הגיע הזמן להפסיק לדבר ולבצע את המהלכים בשטח, אם לא יהיו מעשים בשטח אנחנו נראה בבחירות הבאות ממשלת שמאל שתחזיר אותנו שנים אחורה בכל הקשור לבנייה וחיזוק ההתיישבות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יהיה לפני הבחירות,אבל צודקים בדעה שלהם,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture