מפה המראה את התפשטות הנגיף בעולם. צילום מסך.

בידוד ואיסור כניסה לבאים מסין: כך נאבק העולם בנגיף הקורונה

מדינות העולם מנסות למנוע את התפשטות הנגיף הקטלני שגרם למותם של 427 איש עד כה. בארה"ב אוסרים כניסת זרים שביקרו בסין. וגם, איזו מדינה החליטה למנוע את כניסת תיירים מכל המדינות שהתגלו בהם מקרים מאומתים של חולי קורונה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתחילת השבוע קיימו בשגרירות סין בישראל תדרוך דחוף לעיתונאים בעקבות צעדי המנע הקיצוניים שנקטה ממשלת ישראל לטענתם. ממלא מקום שגריר סין בישראל, דאי יומינג, אף הרחיק לכת ואמר כי "בתקופות אפלות בהיסטוריה לא סגרנו את השערים בפני העם היהודי, ואנו מקווים שישראל לא תסגור את השערים בפני הסינים". ובשגרירות הסינית מיהרו להבהיר כי לא התכוונו להשוות בין האירועים.

אך האם ישראל באמת עושה "צעדי מנע קיצוניים" בהם איסור כניסה לשטחה לאזרחים זרים השבים מסין? להלן סקירה קצרה כיצד פעלו מדינות בעולם כדי למנוע את כניסת הנגיף לשטחן. בדרום קוריאה למשל, הוחלט לאסור על כניסת תיירים ששהו במחוז חוביי בסין ב-14 הימים האחרונים. השכנה מצפון נקטה בצעד חריף יותר והודיעה כי אזרחים זרים המגיעים לטייל במדינה לא יוכלו להיכנס כלל, אך אם הם מגיעים לטובת עסקים הם נדרשים לבלות 14 יום בהסגר לפני כניסתם.

יפן אוסרת על אזרחים זרים שביקרו במחוז חוביי ב-14 הימים האחרונים להיכנס למדינה. בנוסף, אזרחי סין דרכונם הונפק במחוז חוביי, לא יוכלו להיכנס למדינה על אף שלא ביקרו בו לאחרונה. ביפן נרשמו עד כה 20 מקרי הדבקה מאומתים.

צעדים חריפים במיוחד נקטה סמואה שבאוקיינוס השקט. כשהחליטה למנוע את כניסתם של תיירים מרשימה ארוכה של מדינות שהתגלו בהם מקרים מאומתים של חולי קורונה. האזרחים הזרים יוכלו להיכנס למדינה רק אם שהו בהסגר למשך 14 יום לפני הגעתם, ובכפוף לאישור רפואי שהונפק שלושה ימים לפני הגעתם.

באוסטרליה, אזרחי המדינה וצוותי אוויר שעברו או שהו בסין החל מ-1 בחודש, יידרשו לבידוד עצמי בבתיהם לתקופה של 14 ימים. אולם, כלל הנוסעים שעברו או שהו בסין מתאריך זה, לא יורשו להיכנס למדינה כלל.

רוסיה מתירה כניסה של אזרחים זרים שמגיעים מסין לרחבי המדינה רק דרך נמל התעופה שרמטייבו במוסקבה. ראש הממשלה מיכאיל מישוסטין העניק לרשויות סמכויות מוגברות כדי להיאבק בקורונה ואמר כי מדובר ב"מחלה מסוכנת מאוד". עוד אמר כי "אם אזרחים זרים יימצאו חולים – נוכל לגרש אותם או לנקוט צעדים מיוחדים, ובהם בידוד או הסגר".

ירדן נקטה בצעד דומה לישראל ואסרה כניסת אזרחים זרים שביקרו בסין ב-14 הימים האחרונים. וכוויית לא תאפשר לאזרחי סין והונג קונג להיכנס למדינה. כמו כן, תיירים שביקרו בסין ובהונג קונג בשבועיים האחרונים לא יוכלו גם הם להיכנס לנסיכות.

בריטניה מחייבת את הבאים בשעריה ששהו במחוז חוביי ב-14 הימים האחרונים, לבודד עצמם ולהימנע ממגע עם בני אדם למשך 14 ימים. אך מטיילים שהגיעו ממחוזות אחרים בסין ופיתחו תסמינים של הנגיף נדרשים גם הם להישאר במקום סגור ולא לבוא במגע עם בני אדם אחרים.

בארצות הברית החליטו לאסור באופן זמני את כניסתם של אזרחים זרים שביקרו בסין בשבועיים שקדמו להגעתם לשטח האמריקני. אזרחי ארצות הברית ששהו במחוז חוביי, שבו התפרץ הנגיף שבועיים לפני שובם למדינה יחויבו להישאר בהסגר למשך 14 יום, בעוד שאזרחים אמריקנים שחזרו מאזורים אחרים בסין יעברו בדיקות עם כניסתם למדינה, ויידרשו לבודד עצמם בביתם. עד כה נרשמו בארה"ב 11 מקרי הידבקות מאומתים.

בעדכון האחרון על התפשטות הנגיף מניין הקורבנות עמד על 427 ברחבי העולם. המספר הכולל של הנדבקים שעליהם ידוע לפי שעה עומד על 20,685, רובם ככולם בסין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture