צילום: פלאש 90

יהדו"ת: "ליברמן מטנף נגד החרדים ואף אחד לא שואל את השאלה המתבקשת"

ב'יהדות התורה' הגיבו לתחקיר על פעילות יו"ר ישראל ביתנו כשר הביטחון: "אדון זגזגן, אתה שתועדת באחרונה עם ראשי הפלג הירושלמי הקיצוני, כשחיפשת שותפים לקומבינות פוליטיות, ידעת לרדוף אחריהם ולהציע להם הכל תמורת דילים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ב'יהדות התורה' הגיבו היום (שלישי) לתחקיר על פעילות יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כשר הביטחון בעקבות ראיון שהעניק היום ומסרו כי, "ליברמן מטנף בראיון בויינט נגד "החרדים הלא ציונים" ואף אחד לא שואל את השאלה המתבקשת: "אדון זגזגן, אתה שתועדת באחרונה עם ראשי הפלג הירושלמי הקיצוני, כשחיפשת שותפים לקומבינות פוליטיות, ידעת לרדוף אחריהם ולהציע להם הכל תמורת דילים"… היום ברור מתמיד, פתק ליברמן בקלפי משמעותו בחירות רביעיות".

בראיון הבוקר ב'ווינט' אמר ליברמן כי, "צריך לתת להם פטור של אבירי הטיפשות, כל התחקיר הזה זה הכל דברי שקר וכזב, וכל מי שמבין איך בנוי הצבא מבין שזה פשוט בלתי אפשרי. יש למעשה שני גופים שיכולים לתת פטור משירות צבאי, אחד זה וועדה רפואית שלשר הביטחון אין שום נגיעה והוא גם לא מכיר את השמות של מי שם, והגוף השני זה אכ"א (אגף כוח אדם) שכפוף לרמטכ"ל ולא לשר הביטחון".

"בצבא אתה לא יכול להרים טלפון, יש היררכיה. להפך, בישיבות עם אכ"א ביקשתי כמה שיותר להקשיח. הישיבות האלה ממסומכות, הכל ממוסמך, מסודר, יש פרוטוקולים. אני חושב שיש בעיה כי יש באמת תעשייה של הפטורים מסיבות פסיכיטריות. מה שכתוב זה שקר וכזב מא' עד ת', מי שאומר ששר הביטחון… ראש אכ"א לא כפוף ליועץ שר הביטחון", אמר ליברמן בראיון שבו נתנו לו בקלות לחמוק מפרטי התחקיר.

כזכור, אמש נחשף ב'תחקיר של אהרן רבינוביץ' ב'הארץ' כי בזמן שכיהן יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כשר הביטחון, בשנים 2016-2018, סייעה לשכתו למאות צעירים חרדים, בהם בנים של פוליטיקאים ובכירים נוספים במגזר, לקבל פטור משירות צבאי. לפי התחקיר, במהלך כהונת ליברמן זכו לשכות הח"כים החרדים לדלת פתוחה ולערוץ ישיר למשרד בקומה ה–14 בקריה בתל אביב.

הפניות הגיעו מכל הזרמים, כפי שאפשר להסיק מרשימת חברי הכנסת שלשכותיהם היו עמו בקשר מתמשך: שר הבריאות יעקב ליצמן (חסידים), יו"ר ועדת הכספים משה גפני (ליטאים), חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס (ספרדים) – וגם אורי מקלב. בנוסף, באותה תקופה זכו מאות מאנשי הפלג הירושלמי לפטור גורף מגיוס, וניתנה שורת הקלות בפיקוח על מערך הדחיות של תלמידי הישיבות.

על פי התחקיר, שחקן המפתח בפעילות היה אבי אבוחצירא, יועצו של ליברמן לענייני חרדים ואיש אמונו הוותיק. אליו התנקזו הבקשות השונות של האישים החרדים, והוא פעל באופן כמעט יום־יומי להשגת הפטורים. מקורות ששוחחו עם "הארץ" הציגו תמונה שממנה עולה כי בעת כהונת ליברמן העבירה כל אחת מלשכות חברי הכנסת עשרות רבות של פניות, ואת מרביתן הצליח אבוחצירא לפתור.

לצד ריבוי הפטורים למקורבים חרדים, צה"ל בתקופת ליברמן החליט לפטור מאות מאנשי הפלג הירושלמי הקיצוני באופן גורף — וזאת במקביל לביקורת חוזרת ונשנית של השר נגד הפגנות הפלג. לדברי מקורות בפלג הירושלמי, עריקים וצעירים נוספים שלא התייצבו להצהיר על לימודיהם בישיבה קיבלו לתיבת הדואר שלהם פטור מהצבא ללא כל הסבר.

בתחקיר מסביר רבינוביץ כי בשנים אלו יישם הצבא הקלות רבות במערך דחיית הגיוסים של תלמידי הישיבות. מעמד הצו הראשון השתנה למענם, ובמקום שיגיעו ללשכות הגיוס — נציגי הצבא החלו להגיע לימים מרוכזים בערים החרדיות שבהם התלמידים מגישים את הבקשות לדחייה. בהמשך כל ישיבה מגישה במרוכז את מסמכי הדחייה הסופיים של תלמידיה, בתיאום עם ועד הישיבות.

בתוך כך, בתחקיר חוזרת הטענה כי ליברמן הבטיח שבתמורה לשיתוף פעולה בבחירות לראשות העיר ירושללים, יקדם חוק גיוס מרוכך שיהיה "מקובל על כל החרדים". גם במקרה זה היה אבוחצירא הרוח החיה מאחורי המגעים, והוא נפגש כמה פעמים עם הגאון הרב ברוך סולובייצ'יק כדי לדון בחוק. הגר"ב סולובייצ'יק הבהיר למועמד החרדי לראשות העיר, יוסי דייטש, כי אין באפשרותו להורות על תמיכה בו מאחר שהתמיכה במשה ליאון משיגה חוק גיוס סביר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה ליברמן שם אודם??

הבריון הרוסי הזה הוא פשוט מחבל, עם שגעון גדלות שמוכן להחריב את המדינה עם השגעונות שלו, כל יום הוא קם עם שגעון חדש לא עשה כלום בחייו מלבד העלאת אחוז החסימה, והתוצאה: הרשימות הערביות התאחדו ומפלגת הימין החדש לא עברו את אחוז החסימה, כל התוהו ובוהו הפוליטי רשום על שמו

הבריון הרוסי הזה הוא פשוט מחבל, עם שגעון גדלות שמוכן להחריב את המדינה עם השגעונות שלו, כל יום הוא קם עם שגעון חדש לא עשה כלום בחייו מלבד העלאת אחוז החסימה, והתוצאה: הרשימות הערביות התאחדו ומפלגת הימין החדש לא עברו את אחוז החסימה, כל התוהו ובוהו הפוליטי רשום על שמו

אם ליברמן היה בדיחה היא היתה מצחיקה ,אך היות והיא עלינו זה מדאיג. אך מי שצוחק צוחק אחרון ?

אם דוברמן(ליברמן) הרוסי היה בדיחה היא היתה מצחיקה ,אך היות והיא נגדינו זה מדאיג, אך מי שצוחק צוחק אחרון(טומי לפיד וסריד גם הדאיגו אותנו והיום הם בדיחה שלא זוכרים אותה)כי השם מוחק בדיחות כאלה גם אם הם מצחיקות,מחיקה נעימה ?

כמה שתכתבו לא יעזור .
ליברמן קורא רוסית .

הוא לא שם אודם,
הוא אדום מעצבים
(ואולי גם קצת וודקה)

ליברמן אתה מתנהג כמו דוברמן אני שר ביטחון תוך 48 שעות אני מעלים ישמעאל הניא ונסראללה די חרטטן לא עשית כלום ולא תעשה כלום

לאסתר אין מסתכלים בפני רשע

חחחחחחחחחחח

רק תידאגו לליברמן הדב לוודקה

פעם שליברמן היה קטן אמא שלו האירה אותו בבוקר ואמרה לו איווט בוא לחלון רגע תיראה איזה קרניים יש לצבי הזה אמר לה אמא זה לא צבי זה פרה ואז אמרה אמא וזה לא חלון זה מראה ??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture