Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכנסת אישרה את בקשת החסינות של כץ – מליאת הכנסת תכריע

בתום יום דיונים סוער, ועדת הכנסת אישרה את בקשת החסינות של השר לשעבר חיים כץ, וכעת ההמלצה תעבור לאישור המליאה. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי ומנסור עבאס, נמנעו בהצבעה, בעוד נציגי ישראל ביתנו הצביעו בעד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום דיון ממושך ועדת הכנסת, היום ודיון נוסף בשבוע שעבר, בבקשתו של השר לשעבר חיים כץ להעניק לו חסינות מכתב אישום בגין עבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות, אישרו חברי הוועדה את חלק מעילות החסינות. הצעד טעון גם את אישור מליאת הכנסת. כץ ביקש מהוועדה, בין היתר, חסינות מהותית – כלומר כזו שתהיה קבועה ותחול עליו גם לאחר כהונת הכנסת הנוכחית.

בהצבעה על העילה הראשונה, בתמיכתם של 16 חברי כנסת מול התנגדותם של 10 ו-4 נמנעים, ועדת הכנסת החליטה להעניק לח"כ חיים כץ חסינות מפני העמדה לדין באשמת מרמה והפרת אמונים שבכתב האישום הנדון. בעילה השנייה של הגשת כתב האישום שלא בתום לב או באפליה, 16 היו נגד 4 בעד ו-10 נמנעו. בעילה השלישית, 17 תמכו בחסינות, 12 התנגדו ונמנע אחד.

בבקשת החסינות הראשונה (המהותית) תמכו 16 ח"כים: יואב קיש, ניר ברקת, מיקי זוהר, שלמה קרעי, קרן ברק, מיכל שיר, אופיר כץ, קטי שטרית (הליכוד), מיכאל מלכיאלי, משה ארבל (ש"ס), איילת שקד, אופיר סופר (ימינה), יוליה מלינובסקי, עודד פורר (ישראל ביתנו), יעקב טסלר, אורי מקלב (יהדות התורה).

10 ח"כים התנגדו: יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן והח"כים יואב סגלוביץ', ח"כ יעל גרמן, אורית פרקש הכהן, איתן גינזבורג, קארין אלהרר (כחול לבן), מרב מיכאלי, רויטל סויד (העבודה גשר), עופר כסיף (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי). 4 ח"כים נמנעו: צביקה האוזר, מיכאל ביטון (כחול לבן), אחמד טיבי, מנסור עבאס (הרשימה המשותפת).

יצוין שמשנת 2005 בה שונה החוק, ועדת הכנסת דנה בבקשתם של שני חברי כנסת בלבד לקבלת חסינות מפני העמדה לדין פלילי. ח"כ כץ וח"כ סעיד נפאע שבקשתו נדחתה. בעבר, היו רק שני מקרים, בהם הוועדה העניקה חסינות לחבר כנסת מפני העמדה לדין, בניגוד לבקשת היועמ"ש. (ח"כ שלמה לורנץ בכנסת ה-2 וח"כ אביגדור ליברמן בכנסת ה-15).

בדוברות הכנסת הסבירו כי ח"כ חיים כץ ביקש שתינתן לו חסינות דיונית בפני העמדה לדין פלילי. החוק מאפשר לבקש את החסינות מארבע עילות כשח"כ כץ ביקש שלוש מהן: העילה הראשונה: המעשה בוצע במילוי התפקיד כחבר כנסת וחלה החסינות המהותית. העילה השנייה: כתב האישום הוגש שלא בתום לב או תוך הפליה. העילה השלישית: ועדת האתיקה כבר קיבלה החלטה בעניין, העבירה בוצעה במשכן הכנסת והאינטרס הציבורי לא ייפגע מאי ניהול הליך בפלילי. חברי הכנסת הצביעו בנפרד על כל עילה וההחלטה על שתי העילות שאושרו (הראשונה והשלישית) תובא כהצעה למליאת הכנסת.

כץ ליועמש: "בנית סיפור דמיוני"

במהלך הדיון היום התפרץ כץ לעבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר לו: "אתה אומר פה דברים שלא היו ולא נבראו ככזה ראה וקדש. בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. אני שומע דברים שלא היו". כץ הוסיף וסנט במנדלבליט, "לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. פגעת בבריאות שלי".

יו"ר הוועדה ביקש מח"כ כץ לא להתפרץ וזה השיב, "אתה רוצה שאני אשתוק. אני בן אדם, בן אדם ישר לא שיקרתי בחיים שלי ומילה שלי, היא מילה ופה עושים אותי שקרן". עוד הוסיף כץ "אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו". לדבריו, "אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות".

כץ הוסיף והטיח ביועמ"ש, "אתה שופך את דמי, למה זה מגיע לי, לא בדקת. יש שם מישהו שהתאהב בחקירה. אף פעם לא עניין אותי מה יגיד עיתונאי כזה או אחר. ידיי נקיות ואני לא חושב שאני צריך לעבור את מה שעברתי. שלוש וחצי שנים אני משלם על מה שלא עשיתי, בבריאות בשינה, בהגבלות כלכליות ואני חושב שמגיעה לי חסינות מהותית".

היועמ"ש אמר בדיון כי הגיב לדברי עורכת הדין של כץ ואמר כי, "אנחנו לא עוסקים בשוחד אך בניגוד עניינים חריף כזה עבירת השוחד היא מדרגה אחת מעל. וניגוד העניינים שכאן לא היה רחוק מעבירת השוחד". לדבריו, "הפעולה לפי כתב האישום אינה רק חקיקת החוק, אלא מגוון פעולות ומצגים כוזבים שכללו הסתרה מכוונת. מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך ה'! אני תמיד מצדדת בעמדה הפוכה משל היועץ שכבר הפך מזמן לרודף!!!

ריינה שמח מאד בשבילך
מתחיל להאמין שהנה הנה משיח בא
מלאכי מרים ירדו להצילך
עכשיו בכנסת ולעולם לא עוד

בס"ד
תודה לך ה ששמעת תפלתי
כך כתבתי הבוקר

04/02/2020
ריינה
יהי רצון מלפני בורא עולם שיאשרו את החסינות
ירדו מלאכים ממרום ויתפסו בידי המצביעים יניפו אותם אל על במילה בעד ויורידו אותם במילה נגד
ובא לציון גואל
ממילא לסדום היינו לעמורה דמינו
בגץ עליך ישראל ירחם ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture