צילום: אינסטגרם

מיט רומני הודיע שיתמוך בהדחת טראמפ: "מעשיו שגויים באופן מצער"

הסנטור הרפובליקני ומועמד המפלגה הרפובליקנית לשעבר לנשיאות הודיע הערב כי יתמוך בהרשעת הנשיא בהצבעה הסופית הלילה בסנאט: "ניסיון להשחית בחירות כדי לשמר שלטון הוא התקיפה החמורה ביותר שניתן לעשות לחוקה - מדובר בפשע גדול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסנטור הרפובליקני ומועמד המפלגה הרפובליקנית לשעבר לנשיאות, מיט רומני, הודיע הערב (רביעי) כי יתמוך בהרשעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהצבעה הסופית שתיערך הלילה במשפט בסנאט. רומני הוא הסנאטור היחיד עד כה ממפלגתו של הנשיא שעורק לצד הדמוקרטי בסוגיית ההדחה, ותומך בסילוק טראמפ מהבית הלבן.

"אני מאמין שניסיון להשחית בחירות כדי לשמר שלטון הוא התקיפה החמורה ביותר שניתן לעשות לחוקה – מדובר בפשע גדול ובמעשה לא נכון", אמר רומני. "אין לי ברירה תחת השבועה שנשבעתי אלא להביע את המסקנה הזו". רומני, הנחשב לרפובליקני מתון, היה אחד משני חברי המפלגה שהצביעו בשבוע האחרון בעד זימון עדים חדשים ואיסוף ראיות חדשות במשפט ההדחה של טראמפ.

בדברים שנשא רומני במליאת הסנאט, אמר כי למרות תמיכתו במדיניות של טראמפ, הוא התחייב לנהוג ללא משוא פנים במהלך משפט ההדחה, ולשים בצד את תחושותיו האישיות ושייכותו המפלגתית נוכח הראיות שהוצגו בפני הסנאטורים. רומני הסביר כי הוא יודע שלהחלטתו תהיינה השלכות אישיות ופוליטיות לגביו, אך הוסיף כי מעשיו של טראמפ "שגויים באופן מצער", מה שמאלץ אותו להצביע בעד הרשעתו.

הסנטור הבכיר אמר שיצביע בעד הרשעת טראמפ בסעיף אחד, של ניצול סמכות, ולא בסעיף השני שבו מאשימים אותו הדמוקרטים, של שיבוש חקירת הקונגרס. "ההצבעה שלי תהיה חלק מהמיעוט בסנאט, אבל בלי קשר לדברים הללו, עם הקול שלי אוכל לומר לילדיי ולילדים שלהם שעשיתי את מה כל מה שיכולתי, מתוך אמונה שזה מה שהמדינה שלי מצפה ממני לעשות".

כידוע, הנשיא טראמפ מואשם על ידי הדמוקרטים בשני סעיפי הדחה, בעקבות ניסונו לכאורה ללחוץ על נשיא אוקראינה לפתוח בחקירה נגד יריבו במפלגה הדמוקרטית סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן תוך שימוש במניעים ואמצעים פסולים. לטענת הדמוקרטים, הנשיא התנה סיוע אמריקני מאסיבי בכך שהנשיא החדש בקייב יודיע על פתיחת החקירה נגד בנו של סגן הנשיא לשעבר שמתמודד בפריימריז הדמוקרטים.

הסיכוי שההליך אכן יוביל להדחתו של הנשיא האמריקני אפסי. לאישור ההדחה נדרש רוב של שני שליש מחברי הבית, 67 מתוך 100 סנטורים. המפלגה הרפובליקנית מחזיקה כיום רוב של 53 חברים לעומת 47 דמוקרטים, כך שהודעתו של רומני יכולה לגרום לעוד מספר סנטורים רפובליקנים להצטרף אליו, מה שיוביל לרוב נגד טראמפ, שאמנם לא יוביל להדחתו אך תפגע בו תדמיתית.

במקרה של בתרחיש חסר סיכוי, בו יערקו 20 סנטורים רפובליקנים ויצביעו עם הדמוקרטים נגד הנשיא – הוא יודח. אך אל פי התרחיש הסביר, הסנאט צפוי לזכות אותו הלילה משתי האשמות שהוגשו נגדו: ניצול סמכותו לרעה ושיבוש עבודת הקונגרס. לפני ההצבעה תהיה לסנאטורים הזדמנות אחרונה לשאת נאומים קצרים המציגים את עמדותיהם בנושא, ולאחר מכן יצביעו ללא דיון.

כזכור, לפני כארבעה חודשיים הכריזה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי על פתיחה בהליך להדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת, לאור הדיווחים על הלחץ שהפעיל הנשיא על מקבילו באוקראינה, כדי שיחקור את בנו של המועמד הדמוקרטי הבכיר לנשיאות ג'ו ביידן שניהל את עסקיו במדינה. "הנשיא חייב לתת דין וחשבון", הבהירה פלוסי. "אף אחד לא מעל החוק".

על פי דו"ח סיכום ההליך שגיבשו הדמוקרטים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים בתום חקירת ההדחה של טראמפ עולה כי הנשיא ניצל את כוחו כדי ללחוץ על אוקראינה שתסייע לו בבחירות 2020 באמצעות חקירת יריבו הפוליטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, תוך עצירת סיוע צבאי בסך 400 מיליון דולר. טראמפ אף התנה את הזמנתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבית הלבן בפתיחת החקירה.

הדמוקרטים טענו בדו"ח שלהם כי הראיות והעדויות הרבות שהוצגו בפניהם הן "מוחצות", ומוכיחות כי הנשיא התנה סיוע צבאי לאוקראינה, בסכום של מאות מיליוני דולר, וכן פגישה בינו לבין הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי בבית הלבן – בתנאי שקייב תכריז על חקירה נגד יריבו הפוליטי ג'ו ביידן. הדמוקרטים טענו כי טראמפ סבור שלכוחו כנשיא אין שום מגבלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

Ik

לא יודע למה הוא מזכיר לי את בוגי יעלון. להבדיל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture