צילום: גילי יערי /פלאש 90

שקד: "אם בג"צ הכשיר את יזבק הוא צריך גם להכשיר את בן ארי"

סערת בג"צ: ח"כ איילת שקד התייחסה הבוקר להחלטת בג"צ להכשיר את ח"כ היבה יזבק מרשימת בל"ד, ואמרה: "אם ועדת הבחירות הייתה מכשירה אותה זה היה משנה את התמונה. במציאות היא הביעה תמיכה בטרוריסטים, ויש חוק שלא מאפשר לה להתמודד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ איילת שקד התייחסה הבוקר (שני) להחלטת בית המשפט העליון לאפשר לח"כ היבה יזבק (הרשימה המשותפת) להתמודד בבחירות לכנסת וזאת למרות שהביעה תמיכה מפורשת במחבלים ובארגוני הטרור, ואמרה: "אני חושבת שכמו שהכנסת מכילה קצוות מהשמאל הקיצוני, וכשהיבא יזבק ועופר כסיף חברי כנסת, אז בוודאי שגם חלקים בימין הקיצוני יכולים".

בראיון 'לרשת ב" הוסיפה שקד: "אם יש בכנסת נציגות שחותרת תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, בגלל ששופטי בית המשפט העליון רידדו את הסעיף הזה בחוק יסוד הכנסת, אז זה צריך לחול על שני הצדדים. זה גם מה שהשופט נעם סולברג אמר – אם מכשירים, צריך להכשיר את כולם".

כשנשאלה שרת המשפטים לשעבר, האם הייתה אומרת שעל בית המשפט לא להתערב במידה שהכנסת הייתה מכשירה את היבא יזבק? ענתה: "אם ועדת הבחירות הייתה מכשירה אותה זה היה משנה את התמונה. במציאות היא הביעה תמיכה בטרוריסטים, ויש חוק שלא מאפשר לה להתמודד".

בתוך כך, חברת הכנסת היבה יזבק מבל"ד אמרה מוקדם יותר בראיון לרדיו 'כאן' כי לצד שביעות רצונה מההחלטה הסופית שהתקבלה, היא מודאגת ממספרם של השופטים בעליון שתמכו בפסילתה, ובכללם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

לדבריה, חלק מהשופטים בעליון שמונו בידי השרה לשעבר איילת שקד נגררו אחר אווירת ההסתה של הימין. יזבק נשאלה בריאיון אם היא מתחרטת על פירסומיה בפייסבוק, ואמרה כי הבהירה לבית המשפט שיתכן שהצורה שבה התנסחה בפוסט המדובר מלפני כמה שנים הובנה לא נכון, והיום היא מקפידה להתנסח בצורה ברורה יותר. חברת הכנסת יזבק שבה והדגישה כי למי שביקשו לפסול את מועמדותה לא היו שום ראיות שיתמכו בפסילה, ובסופו של דבר בית המשפט קיבל את הטענה הזאת.

כזכור, בית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגישה חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד והרשימה המשותפת על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה מלהתמודד בבחירות. השופטים שתמכו באישור התמודדותה של ח"כ יזבק היו עוזי פוגלמן, יצחק עמית, דפנה ברק ארז, מני מזוז וענת ברון. בצד שהתנגד, ונותר במיעוט, היו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטים נעם סולברג, דוד מינץ ויוסף אלרון.

שופטי הרוב קבעו בעניינה של יזבק כי ב"נסיבות העניין בהינתן הכמות המעטה של הראיות המהותיות; חלוף הזמן; היעדר ביסוס בדבר פעולה חוזרת ונשנית ובעיקר נוכח הבהרותיה והצהרותיה של יזבק המגובות בתצהירים אישיים וכן בהבעת חרטה מצידה ביחס לחלק מהפרסומים – לא הצטברה בעניינה "מסה קריטית" של ראיות ברורות, חד משמעיות ומשכנעות המצדיקות את פסילתה לפי אמות המידה שנקבעו בהלכה הפסוקה".

במפלגת הליכוד הגדירו כ"בושה" את החלטת בית המשפט העליון לקבל את הערעור שהגישה חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד והרשימה המשותפת על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה מלהתמודד בבחירות. בליכוד הוסיפו כי, "לגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת. אחרי ההחלטה היום, מי שרוצה את היבא יזבק באופוזיציה ולא בממשלה – חייב להצביע רק לליכוד".

מימינה נמסר על החלטת בג"צ: "שופטי בג״צ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג׳נדת שמאל ליברלית. הכשרתה של יזבק אשר תמכה ברוצחים שפלים ואף לא מוכנה להתנצל או לחזור בה מכך היא נקודת שפל חדשה של בית המשפט העליון ואמון הציבור בו. רק ימינה חזקה תוביל מהפכה משפטית שתאפשר להחזיר את בג״צ לתפקידו וגודלו הטבעי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ ומנדלבליט הם יועצים דל החיזבאללה ולכן זה לא יעזור .בגץ של בגידה בערכים ובעם ישראל . בושה וחרפה לבגץ ולמנדלבליט השמאלן המוטה שמנהיג איפה ואיפה בושה וגועל נפש . פשוט איכס

מני מזוז אתה וחברך כלבים טובים מימך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture