צילום: ליאור מזרחי

גנץ בעוטף עזה: "נתניהו לא רואה את תושבי הדרום, הוא מסתובב בעולם"

יו"ר כחול לבן טען כי מבצע צוק איתן היה הצלחה גדולה: "מי שראה את עזה אחרי צוק איתן לא יישכח, וכתישה שהובילה ליותר מאלף מחבלים הרוגים". לדבריו: "כך יוצרים הרתעה והכרעה". ח"כ אשכנזי הוסיף: "יוצא מכאן בתחושה של בושה בממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר עזיבת חברי הכנסת של כחול לבן את מליאת הכנסת בעוד בשר הביטחון משיב לטענותיהם על המצב בדרום, הגיעו חברי הכנסת של המפלגה לישיבת סיעה בעוטף עזה. הישיבה התקיימה במועצה האיזורית אשכול, בהשתתפות ראשי רשויות מהעוטף. במהלך הישיבה תקף יו"ר כחול לבן, בני גנץ את מדיניות הממשלה והעומד בראשה: "מדינת ישראל סופגת רקטות, עפיפונים, בלוני נפץ – וממשלת נתניהו מתעלמת".

"צריך להגיד ביושר שנתיים עברו מאז החלה ההידרדרות הביטחונית הגדולה בגבול עם עזה. שנתיים שבהם תושבי הדרום, חיים בפחד. שנתיים שהגיעו אחרי שלוש וחצי שנות שקט ושגשוג", פתח גנץ את דבריו והוסיף: "מדינת ישראל סופגת רקטות, עפיפונים, בלוני נפץ – וממשלת נתניהו מתעלמת".

יו"ר כחול לבן המשיך לתקוף את ראש הממשלה נתניהו: "בזמן הזה נתניהו עסוק בכל ספין אפשרי חוץ מאשר בחייהם של אזרחי ישראל. משוטט בעולם, ומפזר הבטחות ותמונות. כשכאן בבית- עוטף עזה הופך לחוטף עזה".

גנץ הזכיר את ההצלחה, לטענתו, של מבצע צוק איתן שהתרחש בתקופה בה היה רמטכ"ל: "אני מבקש להזכיר, כי האזור הזה, עוטף עזה הוא חלק מעוטף ישראל. אני מבקש להזכיר, שיש מודל בטחוני אחד שהצליח בהתמודדות מול הטרור מעזה – כתישה והכרעה. פגיעה קשה בתשתיות הטרור והשטח שעליו הם מתבססות – ומי שראה את עזה אחרי צוק איתן לא יישכח, וכתישה שהובילה ליותר מאלף מחבלים הרוגים". לדבריו: "כך יוצרים הרתעה והכרעה".

"הכרעה שמושגת באמצעות נחישות, והרתעה שנבנית על יוזמה, מדיניות ותפיסה אסטרטגית. ככה היה בסיומו של צוק איתן – תשתיות מחבלים הרוסות, מחבלים רבים שחוסלו, כל מטרות המבצע הושגו והביאו לשלוש וחצי שנות שקט אבל כשלא עושים כלום – זה רק עניין של זמן".

יו"ר כחול לבן המשיך: "כמדינאים עלינו לחתור לשלום ולהרחיק את המלחמה באמצעים מדיניים ככל שרק שניתן, אבל לא במחיר של השפלה לאומית ולא במחיר של הפקרות בטחונית. ולכן גם היום, יש שתי אופציות- הסדרה שכוללת את השבת הנעדרים שלנו לביתם, או הכרעה צבאית".

"בכדי להכריע יידרש גם מחיר כואב גם מצידנו- ולצערי נתניהו מדרדר אותנו לשם מתוך הססנות ובפחדנות שמאפיינת את הפעולות שלו לאחרונה. מי כמוני יודע את מחיר המלחמה, ואעשה הכל כדי להימנע ממנה. אבל לא במחיר של שיבוש כולל, מתמשך ורציף של חיי האזרחים בדרום הארץ. לא על גבם של אלפי ילדים שגדלים עם תסמינים של פוסט טראומה".

גנץ הצהיר: "אני מתחייב- נשנה את המציאות. עוטף עזה לא תהיה חוטף עזה. אני מבקש להודות לכם- התושבים וראשי הרשויות שהגיעו לכאן, על העמידה האיתנה. באנו להגיד לכם שאנחנו איתכם תמיד, וכמובן נעשה הכל כעל מנת לפתח את האזור הזה".

"אמרתי היום בכנסת שהמטרה בט"ו בשבט אותו אנו מציינים היום היא לא רק להגיע לארץ אלא גם להעמיק בה את שורשינו, לנטוע בה עצים כדי שהדורות הבאים יהנו מהפירות האלו. בספר ויקרא נאמר: "וכי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל". מנהיגות היא לא רק הישרדות, אלא מחשבה קדימה ורחוק. מחשבה ועשייה שמתבססת על דוגמא אישית בלתי מתפשרת. לעשות מעשים אסטרטגיים שישרתו את הדורות הבאים. האמנה שהכנתם היא מצוינת, מקפלת מאחוריה עשייה רבה וברוכה ואני ואנחנו מתכוונים ליישם אותה".

ח״כ יאיר לפיד הוסיף לאחר דבריו של היו"ר: "אנחנו לא פה בגלל "רק לא ביבי״, זו פשוט לא סיבה מספיק טובה. אנחנו פה בגלל שיש לנו תשובות ממש טובות לצוות הרפואי בסורוקה איך לשפר את התנאים שלהם. אנחנו פה מפני שיש לנו תוכנית עבודה איך להרים את מערכת החינוך. שהילדים בשדרות ובאופקים ובנתיב העשרה ילמדו בבתי הספר הכי טובים בעולם. אנחנו פה כדי שהילדים האלה לא ישנו בממ"דים, מוכי טראומה".

"אנחנו פה כי אנחנו יודעים איך לעשות את זה. כי במקום שנאה ופחד והשמצות, אנחנו באים עם תוכניות עבודה. כי הגיע הזמן שמדינת ישראל תתקדם. אתם יודעים מה, הגיע באמת הזמן שהיא תתקדם מהויכוח "רק ביבי" או "רק לא ביבי". זה נגמר. זה בעבר. אנחנו פה כי אנחנו העתיד".


צילום: אלעד גוטמן
ח"כ בוגי יעלון אמר במהלך הישיבה: "זו לא הרתעה, זו שחיקת ההרתעה. ואת זה חייבים לשנות. מעבר לזה חיים פה אזרחים, שכולנו מכירים אותם, שהם משקפים היום את האתגר של מדינת ישראל – יכולת עמידה , כמרכיב בחוסן הלאומי שלנו. עלינו לדאוג קודם כל לאזרחים. אסור שתהיה בעיית תקציב למרכזי חוסן או 40 מיליון שח שחסרים למיגון העיר אשקלון".

לדבריו: "זו מנהיגות, כשהעם כולו מבין ומאמין ששיקוליה הם ענייניים , ולצערי זה לא קורה היום. הספק הזה , האם השיקולים ענייניים או שאנחנו חס וחלילה הולכים להסלמה משיקולים פוליטיים – הספק בקרב ראשי מערכת הביטחון, מי שגר כאן, הורי החיילים – את זה אנחנו באים לשנות. את הצימאון לשינוי אנחנו חשים בכל מקום ולכן ב- 2.3 אנחנו מתכוונים לנצח ולהחזיר את המדינה אל המסילה!".

צילום: ליאור מזרחי
ח"כ גבי אשכנזי הוסיף: ״אני יוצא מכאן תמיד בתחושה מעורבת. גאווה בחוסן של התושבים, אך תחושה של בושה, בממשלה. בושה שלא מעניקים לכם מה שצריך. שלא בשביל זה הקמנו מדינה. שום מדינה לא הייתה מקבלת את המצב הזה. ממשלה שלא יורדת להסתכל לאנשים בעיניים. נותנת תקווה. ראש ממשלה ושרים שעסוקים בדברי רהב על פעולות שנקטנו ופעולות שננקוט. זו התרברבות מיותרת ומסוכנת. אנחנו למדנו בצבא לא לדבר אלא לעשות- ובעזה צריך לעשות.״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דביל

ברמות

חבורת דבילים

פשוט

אין להם מה למכור שילכו למכור תותים

נראה שגנץ הבין סוף סוף מה נקודות החולשה של ביבי והוא מנצל אותם עד הסוף – הדרום הבוער ובתי החולים,
ולפי דעתי זה יביא לו ניצחון.

אדון גנץ לא מתקרב ליכולת של המלך נתניהו בקשרי חוץ והערצה שיש לנתניהו בעולם לכם מתבכיין על מסעותיו המוצלחים של נתניהו

אדון גנץ לא מתקרב ליכולת של המלך נתניהו בקשרי חוץ והערצה שיש לנתניהו בעולם לכן מתבכיין על מסעותיו המוצלחים של נתניהו

לא כי הוא בודאי כראש ממשלה יקרקר סביבם כול היום. ולא יצא לשום ביקורים בחול עד שהחמאס יפסיק

דווקא צודקים !!
ביבי אפילו לא יורק לכיוון תושבי הדרום.
לא מבקר אותם, לא מדבר עליהם, ולא עושה כלום!!!
מבחינתו תושבי הדרום הם לא ממש בני אדם השווים התייחסות כל שהיא.

נראה לי כל החבורה הנבערת מדעת ישבה במשך כמה שעות כדי להכין נאום.
חחחחחח….
פתחו חומש ויקרא והביאו פסוק לא קשור.
חוזרים על אותה סיסמא שנןביל לשינוי ומדינה חדשה.
תוכיחו משהו. כלום.
איזה בושה

איך ישאר לו זמן להתעסק בדרום אחרי שנתניהו עסוק בלדבר עם סודנים ושאר קניבלים ובשביל לארגן חומר לקמפיין ולהסתיר את המדיניות הרופסת שלו

לגמרי.
בלה בלה בלה….

ביבי המלך!!!!!לא כל מה שהוא עושה למען תושבי הדרום אתה יודע!!!!

מה הקשר?
ביבי הוא לא מלאך קסמים. הוא כבר מתכנן פעולת מלחמה בעזה וזה יקרה בקרוב מאד אז אל תדאג גנץ. כי אתה גנץ היית במקומו יושב בחיבוק ידיים ולא עושה כלום כי העיקר אצלך זה שביבי לא יהיה ראש ממשלה. אתה לא באמת באת להיות ראש ממשלה אלא ליצן החצר.

תפסיקו לדבר לשון הרע כל היום!!! מה זה….?? חרדים פה???

גנץ היה יושב מפוחד ולא עושה כ ל ו ם במצב הטוב , במצב פחות טוב היה מתמסתל כמו ראש ממשלה אחד שלא עמד בלחץ

לעיט העוטה על הפגרים.
הצג כאן ועכשיו הישג אחד בודד ויחיד אמיתי של ביבי בכל מסעות הראווה שלו.
אגב הן נועדו לאידיוטים כמוך – בול.
ביבי אפס. יחי גנץ-כל מילה נכונה (וללא ירידה לביבים).

חוצפה של אתר כל פעם שאני כותב תגובה יפה מוחקים לי אותה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture