גורמים מדיניים: לחץ אמריקני ישראלי סיכל את המהלך הפלסטיני באו"ם

גורמים מדיניים בישראל מאשרים כי מסתמן שהפלסטינים לא יעלו מחר במועצת הביטחון הצעת גינוי לתוכנית השלום. בכירים ישראליים: הבקשה לא נמשכה, אלא ככל הנראה תידחה. גורמים פלסטיניים: "האיחוד האירופי נאלצים ליישר קו עם עמדת ארה"ב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים מדיניים ישראליים מאשרים כי כרגע מסתמן שהפלסטינים החליטו לא להעלות מחר במועצת הביטחון של האו"ם הצעת גינוי לעסקת המאה – כך דווח ב'וואלה'. בשלב זה הפלסטינים החליטו שלא להעלות להצבעה את ההחלטה, שהיתה אמורה להיות מוגשת על ידי תוניסיה ואינדונזיה החברות במועצה, אך הגורמים העריכו כי ייתכן והיא עוד תעלה בהמשך.

בימים האחרונים המשלחת הישראלית לאו"ם פעלה יחד עם ארצות הברית מול חברות מועצת הביטחון בניסיון לסכל את המהלך. לדברי הגורמים המדיניים, הלחץ האמריקאי-ישראלי גרם בין היתר לשינויים וריכוכים בנוסח ההחלטה שהפלסטינים תיכננו להביא.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר הערב כי "הקו שלנו היה ברור – לא גינויים נגד ישראל אלא רק מו"מ יקדם תהליך שלום. אני מודה למדינות שסייעו לבלום את המהלך המיותר שיזם אבו מאזן". לדברי גורמים במשלחת הישראלית לאו"ם, בשיאו של המאמץ הדיפלומטי שהובילו ישראל וארה"ב נמחקה ההתייחסות המפורשת לארה"ב בהקשר ליוזמת השלום.

ב'חדשות 13' דווח כי בכירים ישראליים הבהירו שהבקשה לא נמשכה, אלא ככל הנראה תידחה עקב התמשכות ההתייעצויות בנושא – ולא תתקיים מחר כמתוכנן. לדבריהם, אתמול בלילה ארה"ב הגישה בקשות לתיקונים בנוסח הצעת ההחלטה נגד התוכנית, באופן שלמעשה הפך את הצעת ההחלטה מגינוי לתוכנית טראמפ – להודעה חיובית עליה.

על פי הדיווח של ברק רביד, בריטניה וגרמניה לא דחו על הסף את התיקונים האמריקנים, וביקשו להיכנס למו"מ על כל תיקון. המו"מ הזה מתקיים כעת בניו יורק ובכך מתעכבת הגשת נוסח הצעת ההחלטה לנשיאות מועצת הביטחון. ייתכן שההצבעה תיעשה בהמשך השבוע.

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הכחיש את הדיווחים על משיכת ההצעה: "השמועות בדבר משיכת הצעת ההחלטה הפלסטינית למועצת הביטחון בעניין גינוי התוכנית האמריקאית אינן נכונות וחסרות שחר". מגורמים פלסטינים נמסר כי מופעלים לחצים אדירים על המדינות השונות שלא להצביע בעד ההצעה. "המשלחת הפלסטינית מתאמת את המהלך עם מדינות ערב והמדינות הבלתי תלויות", נמסר.

ב'ווינט' צוטטו גורמים פלסטינים שאמרו כי ההחלטה המפתיעה נבעה מלחצים כבדים שהופעלו על המדינות החברות במועצה שלא לעלות את ההצעה לדיון: "אם היו 14 מדינות שהיו מצביעות איתנו, אז ודאי שהיינו מעלים את הטיוטה להצבעה מחר. אך זה לא המצב, ואנחנו מבינים זאת. לכן בשלב זה משכנו את ההחלטה ודחינו את הבאתה למועצת הביטחון", אמר גורם פלסיטני בכיר.

עוד הוסיף כי, "אנחנו יודעים שעמדת האיחוד האירופי תומכת בהצעת ההחלטה, אבל הדברים מורכבים יותר ויש להם עוד שיקולים שאינם קשורים לסוגיה הפלסטינית, ולכן הם נאלצים ליישר קו עם עמדת ארה"ב". הוא לא שלל את האפשרות כי לאחר שייערכו בה שינויים אשר ימתנו אותה במטרה לזכות בתמיכה גורפת של המדינות, ההצעה תוגש מחדש להצבעה.

כזכור, מקורות דיפלומטים דיווחו הערב (שני) לסוכנות החדשות AFP הצרפתית כי הרשות הפלסטינית חזרה בה מהבקשה להצביע במועצת הביטחון של האו"ם על עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מחר אבו מאזן היה צפוי לשאת נאום בפני מועצת הביטחון, בדיון שהיה אמור לכלול הצבעה, שהיתה עלולה להביך את הממשל האמריקני.

עם זאת, ברשות הפלסטינית ממשיכים לצפות לנאומו של אבו מאזן ומגדירים אותו "חשוב ביותר". אחד מיועציו הבכירים של אבו מאזן, מג'די אל חלידי אמר כי יו"ר הרשות: "יישא מחר נאום חשוב בנוגע לדחיית תוכנית טראמפ". בריאיון לרדיו פלסטין אמר חלידי כי דבריו של אבו מאזן בנושא הריבונות: "ישמשו כמקור הפנייה לכל תהליך שלום עתידי".

אתמול פורסם כי הרשות הפלסטינית החליטה למחוק את סעיף הגינוי לארה"ב בהצעה, שהוגשה על ידי תוניסיה ואינדונזיה. לפי הדיווחים, התיקונים שנוספו בנייר שהוגש לאו"ם בשבת, כוללים מחיקה של סעיף הגינוי ל"עסקת המאה" והוספת פסקת "גינוי לכל מעשי האלימות נגד אזרחים, כולל מעשי טרור, הסתה, אלימות והרס", וכמו כן "גינוי התנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטיניים הכבושים ובמזרח ירושלים והצורך לשמור על גבולות 1967".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף רואים שינוי גם בעמדת האום לטובת ישראל ובמקום שהאירופאים הצבועים יקחו את זה בשתי ידיים ויצביעו מיד לגינוי השתנה המגמה וחושבים לתקן כמו דרישת ארה"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture