יוזמה חדשה בישיבת 'נתיבות חכמה': שעות לימוד להצלחת המערכה

לאחר שהנהלת הישיבה החליטה להדיר את הבחורים מהערב שנועד להוקיר את הישיבה ולסייע בהחזקתה, החליטו הבחורים לפתוח בקמפיין משלהם: גיוס שעות לימוד נוספות להצלחת התורמים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשנים האחרונות נערכים אינספור מגביות למען ישיבות ומוסדות בעולם התורה, אבל כזה דבר עוד לא ראינו: עשרות אלפי שעות של לימוד באחת הישיבות הטובות בעולם התורה, יילמדו על ידי תלמידי הישיבה לטובת התורמים והמסייעים לישיבת 'נתיבות חכמה' (וולפסון) בבית וגן.

הכל החל לאחר שידידי ובוגרי הישיבה החליטו לקיים כנס מיוחד והיסטורי למען הישיבה החשובה שהפכה תוך שנים ספורות לישיבה המובילה בעולם הישיבות הליטאי וגדלה בצורה מטאורית כשהיום היא מונה קרוב לאלף בחורים.

הכנס שיתקיים במוצאי שבת הקרוב פרשת 'משפטים-שקלים' בבניני האומה בירושלים, יישא אופי ייחודי והוא יהיה שונה מכל המגביות שהכרנו עד היום ולראשונה, התלמידים אינם מעורבים במאמצים, וזאת מתוך הבנה של ראשי הישיבה עד כמה המשך שקידתם של בני הישיבה על התורה ללא הפסקה, חשובה וללא-תחליף.

עם זאת, תלמידי הישיבה החליטו לא להישאר לגמרי מחוץ לעניינים. ובסוף השבוע האחרון, ביוזמת תלמידים, הם החליטו להתארגן וללמוד עשרות אלפי שעות לזכותם של המוני התורמים שיחי' ובני משפחותיהם.

"הבחורים שמעו שלראשונה הישיבה לא מערבת אותם בלקיחת יעדים כספיים, והם לא הסכימו לקבל את זה, הם חשבו איך אפשר לתרום בכל זאת למען הצלחת הישיבה והחליטו לנקוט ביוזמת 'מחאה' בדרך מקורית" אומר ל'חדשות JDN' אחד מהורי התלמידים שיזמו את המהלך. "קבוצה של בחורים שהתגבשו יחד והחליטו להקים 'בנק' של שעות לימוד, שבשלב הראשון כל תלמיד יפקיד בתוכו 100 שעות נוספות של לימוד עד ראש השנה, ומהבנק הזה יינתנו שעות לתורמים. בפועל זה הדביק את כל הישיבה. למעשה, זה לא מאוד קשה לבחורים, ומדובר בתוספת של 14 שעות לימוד בחודש. יש בישיבה 850 בחורים, וחישוב מהיר מראה שמגיעים כאן ל-83,300 שעות לימוד. השעות הללו ילמדו למען התורמים שמסייעים לישיבה".

אמש במוצאי-שבת כבר נקבעו חברותות בהיכל הישיבה למילוי שעות הלימוד, כשעיקר השעות יגיעו מימי השישי-שבת, בין הזמנים, חגים והפסקות הצהריים.

היוזמה שהפתיעה גם את ראשי הישיבה, תוצג בערב המיוחד לבוגרי וידידי הישיבה, ואולי מעידה יותר מכל על הצורך להיות שותף בהחזקת מקום תורה שתלמידיו תורמים למערכה בצורה כל כך ייחודית.

החלטה שלא לערב את התלמידים במאמצים למען הבטחת עתידה הגשמי של הישיבה, התקבלה לאחר דיונים ממושכים. כלל גורמי המקצוע המליצו לשלב את התלמידים – כוח נמרץ, צעיר וחדור-משימה בעשייה, אולם בהנהלה הרוחנית של הישיבה החליטו לאפשר להם להמשיך ולהתמיד בלימודם, כאשר הנהלת הישיבה לקחה על כתפיה את משימת גיוס הכספים באופן מלא.

ישיבת 'נתיבות חכמה' הוקמה לפני 12 שנים ע"י ראשי הישיבה, הגאון הגדול רבי יהושע ישעיה נויבירט זצ"ל, הגאון רבי דניאל וולפסון שליט"א והגאון רבי ברוך נויברט שליט"א ובתוך שנים מעטות מיצבה את עצמה כאחת הישיבות החשובות ביותר בעולם התורה הליטאי והפכה למעצמה של תורה, שאלפי בחורים מטובי הישיבות מתדפקים על שעריה.

במקביל להתפתחות הרוחנית והתורנית חסרת-התקדים, העול הכלכלי על כתפי ראשי הישיבה הלך וגדל בעקבות הגידול המשמעותי בכמות התלמידים מה שחידד את הצורך לגייס תמיכה חזקה על מנת להבטיח את עתידה של הישיבה החשובה בשנים הבאות.

במעמד שיתקיים במוצ"ש הקרוב בבנייני האומה, ישתתפו ראשי הישיבה, הגאון רבי דניאל וולפסון שליט"א והגאון רבי ברוך נויבירט שליט"א, רבני הישיבה והרמי"ם.

במהלך המעמד, ראשי הישיבה יציגו את האתגרים הכלכליים העומדים לפתחה של הישיבה, ויחשפו בפני המשתתפים את המצב הכלכלי לאשורו, כולל פירוט מלא של ההכנסות וההוצאות לאורך השנים, ותכנית כלכלית מסודרת לשנים הבאות, שתצא לדרך כבר בזמן הקרוב בסייעתא דשמיא.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture