צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

מסתמן: מליאת הכנסת תאשר היום את בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ

דיון בחסינות: מליאת הכנסת תתכנס הבוקר לדיון והצבעה בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ לאחר שבקשתו אושרה בועדת הכנסת. הערכה: כץ יזכה לקבל רוב במליאת הכנסת שתזכה אותו בחסינות עד להשבעת הכנסת ה - 23 בעוד כחודש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שועדת הכנסת אישרה את בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ, מליאת הכנסת תדון היום (שני) במתן החסינות לשר לשעבר המואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, בסיום הדיון תתקיים הצבעה. במידה ולא יקבל רוב בהצבעה היועץ המשפטי לממשלה דר' אביחי מנדלבליט יגיש את כתב האישום נגדו לבית המשפט.

ההערכה היא כי כץ יקבל רוב לבקשת החסינות ולא תוגש נגדו כתב אישום בכנסת הנוכחית, עם זאת החסינות תקפה עד לכנסת הבאה שתושבע בעוד חודש, לח"כ תהיה אפשרות לבקש את החסינות מחדש בכנסת ה – 23.

בדומה להצבעה בועדת הכנסת, ח"כ של הליכוד, יהדות התורה, ש"ס, ימינה, וישראל ביתנו צפויים לתמוך במתן החסינות, מנגד בכחול לבן מאפשרים חופש הצבעה, חלקם צפוים להצביע נגד אך יהיו חכי"ם שמתכוונים להימנע, כך גם חלק מהחכי"ם הערבים בהם אחמד טיבי ומנסור עבאס צפויים להימנע. חברי הכנסת מטעם העבודה – מר"צ יצביעו לכאורה פה אחד נגד מתן החסינות בדומה להצבעה בועדה.

בנוסף על סדר היום במליאת הכנסת: שלוש הצעות חוק לדיון בקריאה שנייה ושלישית: הצעת חוק שירותי תשלום, הצעת חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב והצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, ודיון והצבעה על המלצת הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון בעניין הכרזה על מצב חירום.

כזכור, במהלך הדיון בועדת הכנסת בבקשת החסינות התפרץ כץ לעבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר לו: "אתה אומר פה דברים שלא היו ולא נבראו ככזה ראה וקדש. בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. אני שומע דברים שלא היו". כץ הוסיף וסנט במנדלבליט, "לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. פגעת בבריאות שלי".

יו"ר הוועדה ביקש מח"כ כץ לא להתפרץ וזה השיב, "אתה רוצה שאני אשתוק. אני בן אדם, בן אדם ישר לא שיקרתי בחיים שלי ומילה שלי, היא מילה ופה עושים אותי שקרן". עוד הוסיף כץ "אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו". לדבריו, "אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות".

כץ הוסיף והטיח ביועמ"ש, "אתה שופך את דמי, למה זה מגיע לי, לא בדקת. יש שם מישהו שהתאהב בחקירה. אף פעם לא עניין אותי מה יגיד עיתונאי כזה או אחר. ידיי נקיות ואני לא חושב שאני צריך לעבור את מה שעברתי. שלוש וחצי שנים אני משלם על מה שלא עשיתי, בבריאות בשינה, בהגבלות כלכליות ואני חושב שמגיעה לי חסינות מהותית".

היועמ"ש אמר בדיון כי הגיב לדברי עורכת הדין של כץ ואמר כי, "אנחנו לא עוסקים בשוחד אך בניגוד עניינים חריף כזה עבירת השוחד היא מדרגה אחת מעל. וניגוד העניינים שכאן לא היה רחוק מעבירת השוחד". לדבריו, "הפעולה לפי כתב האישום אינה רק חקיקת החוק, אלא מגוון פעולות ומצגים כוזבים שכללו הסתרה מכוונת. מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture