Olivier Fitoussi/Flash90

סקר: הליכוד מצמצם פערים; החרדים שומרים על כוחם

על פי הסקר המתפרסם ב'וואלה' בגושים אין שינוי של ממש. גוש הימין-חרדים עומד על 56 מנדטים - הליכוד עם 33, ש"ס ויהדות התורה עם שמונה מנדטים כל אחת. ימינה עם שבעה; גוש המרכז-שמאל עם 44 מנדטים, כחול לבן עם 34 הרשימה המשותפת עם 13

שבועיים לפני יום הבוחר. בסקר שמתפרסם היום ב'וואלה' בשיתוף עם מכון מדגם בראשות מנו גבע הפער בין מפלגת כחול לבן והליכוד מצטמצם, ובתוך הגושים ישנן תזוזות קטנות בין המפלגות.

לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן בראשות בני גנץ היתה המפלגה הגדולה והיתה זוכה 34 מנדטים, ואילו הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו היתה מקבלת 33 מנדטים, התחזקות של מנדט לעומת הסקר הקודם שנערך לפני כשבועיים. ההתחזקות של מפלגת הליכוד מגיעה על חשבון ימינה שיורדת משמונה מנדטים בסקר הקודם לשבעה מנדטים בסקר הנוכחי. בדומה לכך, העבודה-גשר-מרצ מתחזקת במנדט לעומת הסקר הקודם, ולראשונה מגיעה לאזור דו-ספרתי עם עשרה מנדטים, ואילו ישראל ביתנו של איווט ליברמן נחלשת במנדט ויורדת משמונה לשבעה מנדטים.

בחלוקה לפי גושים אין שינוי של ממש: גוש הימין-חרדים עומד על 56 מנדטים – הליכוד עם 33, ש"ס ויהדות התורה עם שמונה מנדטים כל אחת, וימינה עם שבעה; גוש המרכז-שמאל עם 44 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 13 וישראל ביתנו עם שבעה. עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עדיין רחוקה מאחוז החסימה אך היא מתחזקת מ-1.7% בסקר הקודם ל-2.5% בסקר הנוכחי.

בתוך כך, מסקר 'חדשות 13' שפורסם עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש המרכז-שמאל היה עומד על 58 מנדטים – וגוש הימין על 54 מנדטים. בכך, מצמצם גוש הימין בשני מנדטים את הפער בין הגושים לעומת הסקר הקודם.

עוד עולה מסקר 'חדשות 13' כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 36 מנדטים, והליכוד – 33 מנדטים. הרשימה המשותפת – 14, העבודה-גשר-מרצ – 8, ישראל ביתנו – 8, ש"ס – 7, יהדות התורה – 7 וימינה – 7 מנדטים. מפלגת "עוצמה יהודית"  בראשות איתמר בן גביר, לא עוברת את אחוז החסימה.

על שאלה מי מראשי המפלגות מתאים ביותר לראשות הממשלה – 45% מהמשיבים ענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר, בעוד 33% אמרו כי בני גנץ יו"ר 'כחול לבן' הוא המתאים ביותר. לעומת זו 16% השיבו כי אף אחד מהם אינו מתאים לדעתם לתפקיד ראשות הממשלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין שליברמן לא נמצא בשום גוש.. משמע הבן אדם ימשיך לנחזיק מדינה שלמה בכיס..

Hello

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו