Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שנעצר בהר הבית: שוטרים פשטו על ביתו של יהודה גליק לחיפוש ומעצר

שעות לאחר שנעצר בהר הבית, המשטרה פשטה הלילה על ביתו של חבר הכנסת לשעבר ועצרה אותו. המשטרה: העלים מסמכים הקשורים לחקירה נגדו. סמוטריץ': "השופט לא ראוי להמשיך בתפקידו יום אחד". ארדן: "אפעל לבירור הנסיבות והאם היתה הצדקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שעות לאחר שפעיל הר הבית חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר ברחבת ההר עם חברי קונגרס אמריקאים באשמה ש"הלך לאט מידי" לטענתו, פשטה המשטרה על ביתו בחצות הליל עם צו חיפוש, ושוטרים החלו להפוך את חדרי הילדים. "שוטרים בבית בחצות הלילה אחרי יום שלם של טרטורים", צייץ גליק, ופרסם תמונות של שוטרים מחטטים בשירותים ונוברים בארונות ביתו. בתום החיפוש נלקח לגליק למעצר.

לטענת המשטרה, גליק חשוד כי לאחר שנעצר בהר הבית ונחקר, טרם שוחרר בתנאים מגבילים, נשאר גליק לבדו בחדר החקירות ובזמן הזה נטל והכניס לכיסו מסמכים שהיו על השולחן ועסקו בחקירה נגדו. בשלב מאוחר יותר, כשהתברר לחוקרים שהמסמכים נעלמו, הם פנו לשופט תורן שנעתר לבקשתם והוציא צו חיפוש בביתו של גליק בירושלים. יצוין שצו החיפוש נחתם כבר על ידי השופט בשעה 16:30 אחרי צהריים.

מהמשטרה נמסר הלילה כי, "לפני זמן קצר, סיימה המשטרה חיפוש על פי צו של בית משפט ועיכבה לחקירה את החשוד שהפר הבוקר את הסדר בהר הבית וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה. היום בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד, בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה ולפני זמן קצר סיימו השוטרים את החיפוש ועיכבו את החשוד לחקירה".

כזכור, גליק נעצר בהר הבית לאחר שעל פי גרסתו נטען כי הוא הולך "לאט מידי". ממשטרת ירושלים נמסר לאחר מעצרו על ההר כי "גליק יצר פרובוקוציות במהלך הביקור, עיכב במתכוון את הקבוצה שעימה הסתובב וסטה מהמסלול שהותווה לביקור. כאשר השוטרים ביקשו לעכב אותו – גליק התנגד והם נאלצו לעצור אותו בכוח ואף אזקו את ידיו באזיקים".

סמוטריץ: "רדיפה הנקמנית"

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' הגיב מוקדם יותר לחיפוש בביתו של גליק וכתב בטוויטר כי, "אני קורא לשר לביטחון פנים, ידידי גלעד ארדן, לפעול כפי שפעל שר הביטחון בנט בשבוע שעבר, כשביטל את המעצר המינהלי: למשול! לקרוא למ״מ המפכ״ל, להבהיר לו שעליו להפסיק מיד את ההתעמרות המטורפת ביהודה גליק. איננו מדינת משטרה או מדינת שב״כ. אנו מדינה חופשית. פעל עכשיו, ונגבה אותך".

עוד הוסיף סמוטריץ ותקף: "משטרת ישראל חייבת ניקוי אורוות דחוף, והשופט הזה (שחתם על צו החיפוש, ב.ש.) לא ראוי להמשיך בתפקידו יום אחד נוסף. הרדיפה הנקמנית אחרי יהודה גליק מפחידה. איפה מנדנבליט שיעצור את הטירוף המאפיוזי הזה וישלח שם כמה אנשים הביתה??? אחר כך מתפלאים ומגלגלים עיניים לנוכח הצלילה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

בעקבות הסערה ברשת התייחס השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לחיפוש ואמר כי "צר לי על כל אזרח שנעצר או שמתבצע חיפוש בביתו. זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו. ודאי כשמדובר בידידי יהודה גליק, שאיתו פעלתי רבות למען עליית יהודים להר וזכינו שמספרם הוכפל פי ארבעה אחרי פעולות רבות ואמיצות שנקטה המשטרה בהר הבית".

עוד הוסיף בציוץ בטוויטר כי, "בתום חקירה זו של יהודה אפעל לבירור הנסיבות והאם היתה הצדקה לפעולה פולשנית זו. ראוי שכל המגיבים יזכרו שהחיפוש מבוצע באישור שופט בית משפט שבחן את בקשת המשטרה ואישר אותה, ושלשר אין סמכות בתחום מעצרים וחיפושים. עצמאות המשטרה בתחום זה הינה בדיוק כמו עצמאות פרקליט בהעמדה לדין".

עיתונאים מימין ומשמאל: "חרפה"

הפעילות המשטרתית גררה תגובות חריפות של עיתונאים מימין ומשמאל: "מילא המשטרה, ממנה אין לי ציפיות. אבל איזה שופט מאשר צו חיפוש בביתו של ח"כ לשעבר על חשד לשיבוש חקירה של "הליכה איטית מדי בהר הבית"? יש שופט כזה, אלעזר ביאלין מביהמ"ש השלום בירושלים. באמת שכבר אין לי מילים. חרפה", כתב עיתונאי 'הארץ' ג'וש בריינר מיד אחרי הפשיטה.

פרשן חדשות 12' עמית סגל הגדיר את פעילות המשטרה "בריונות". לדבריו, "אם זה קורה לח״כ לשעבר זה יכול לקרות לכל אחד. כל חטאו: הלך לאט מדי ואז העז להתלונן כשנאזק. איפה גלעד ארדן? ישן?". עיתונאי 'חדשות 13' צייץ בטוויטר: "כשידונו בקריסת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שווה להקרין את הצילומים מהלילה בבית משפחת גליק".

פרשן 'ערוץ הכנסת' יניר קוזין כתב: "יהודה גליק, כן? חבר הכנסת לשעבר? מה הם בדיוק מחפשים אצלו בבית בלילה? גיליונות של ישראל היום? מה זה הטירוף הזה?!". כתב 'גלי צה"ל' יובל סגל אמר כי, "מזכיר חיפוש אצל חשודים בטרור. מי השופט שחתם על צו חיפוש לשעה כזאת וכמה חמורים יכולים להיות החשדות שמצדיקים אותו?"

העיתונאי יקי אדמקר מ'וואלה' כתב בטוויטר: "הקלות שבה שוטרים יכולים להכנס אליך לבית באמצע הלילה רק כדי "לסגור חשבון" היא מדאיגה ומבישה. מה אתם יודעים בכלל? גליק עבריין מסוכן. בטח ימצאו אצלו גזירי ישראל היום. בטח המשטרה מגיעה באמצע הלילה באותה מהירות ונחישות גם לבתיהם של מתפרעים פלסטינים שזורקים אבנים בהר הבית. הא, לא?"

צילומים: מתוך הטוויטר של יהודה גליק

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי זה מזכיר תקופות אפילות מההיסטוריה… נ.ק.וו.ד.? או שרק נדמה לי?

הזוי
יהודה הגיע תורך לאחר שהאמנת בהם
אתה מרגיש את נחת זרועם
עד שכל העולם ידע שהכל זה מפורסם של שקר
ויש רק בורא עולם
לעבדו בלבב שלם

גועל נפש של מדינה של משטרה ככ טיפשה

פנו לשר המשטרה-בטחון פנים – מהליכוד.
לשר המשפטים – מהליכוד.
וכמובן לראש הממשלה (והנאשם בפלילים) – מהליכוד.
בהצלחה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture