מ"מ פרקליט המדינה החליט: חקירה פלילית בפרשת 'המימד החמישי'

מ"מ פרקליט המדינה הודיע כי החליט להעביר את החשדות בעניין חברת "המימד החמישי" שבראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ לחקירה פלילית של המשטרה. עו"ד דן אלדד גם הודיע כי "ככל שיעלה בכך צורך, המחלקה לחקירות שוטרים תעורב בחקירה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ממלא מקום פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד הודיעה הערב (חמישי) על פתיחת חקירה פלילית בפרשת המימד החמישי‎. אלדד הנחה את המשטרה, שבשלב הראשון החקירה תתנהל אך ורק מול בעלי תפקידים בחברה. אם במהלכה יתברר שיש שוטרים או קצינים שיידרשו להיחקר הנושא יועבר למח"ש. כזכור, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ עמד בראש החברה, אך נכון לעכשיו לא חשוד בפרשה.

מהפרקליטות נמסר כי, "בהמשך למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, להעביר את נושא החשדות בעניין חברת "המימד החמישי" לחקירה פלילית. החקירה תוטל על משטרת ישראל. ככל שיעלה צורך בכך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב מוקדם יותר הערב לקריאה לפתיחה בחקירה בפרשת חברת המימד החמישי שבראשה עמד יושב ראש כחול לבן בני גנץ. בתשובה מטעמו נכתב כי היועץ אביחי מנדלביט הנחה את ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, לגבש את המתווה המתאים להמשך הטיפול בנושא והוא זה שיחליט על צעדים כאלה ואחרים בהתאם לשיקול דעתו.

"מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, למד את החומרים בנושא ושמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות, ביחס לפניות השונות והחומרים שנאספו בעניין חברת 'המימד החמישי'. לאור מכלל נסיבות העניין, היועץ המשפטי לממשלה מילא את ידיו של מ"מ פרקליט המדינה לגבש את המתווה המתאים להמשך טיפול בנושא".

לדבריו, אם יהיו חשדות חדשים שיצדיקו את התערבותו של מנדלבליט – הם יובאו להכרעתו. "ככל שבעתיד יתעוררו חשדות שונים מאלה הקיימים היום, אשר מצדיקים את מעורבותו של היועמ"ש, הדברים יובאו בפניו להנחייתו ולהכרעתו". מהמכתב של מנדלבליט עולה כי גנץ אינו חשוד כרגע בפרשה, שכן בשלב זה אין הצדקה למעורבות היועמ"ש בחקירה. אם גנץ היה חשוד, כנבחר ציבור, החלטה על חקירה שלו הייתה מחייבת את אישור היועמ"ש.

נזכיר כי מדו"ח מיוחד של מבקר המדינה בעניין מערך הרכש במשטרת ישראל, עלה כי בשנת 2016 פנתה "המימד החמישי" אל המשטרה והציעה לה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. לאחר בדיקות שונות היה צורך לבצע פיילוט על מנת לבדוק את יכולות המערכת, דבר שהצריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים ביחס לחברה, יכולותיה ולקוחותיה אשר בעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז.

לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל. חוות הדעת כללה לכאורה פרטים כוזבים ביחס לחברת המימד החמישי, ניסיונה וללקוחותיה. על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014. בנוסף נאמר, כי לחברה חמישה לקוחות שהנם גופים ביטחוניים וכי קיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף – מבדיקת המבקר עולה לכאורה כי מדובר בפרטים שאף הם כוזבים. ולכאורה לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון בטחוני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נמסר מדוברות בתי הכלא :
היה לנו ראש ממשלה לשעבר
שר אוצר
רב אשכנזי
רב ספרדי
חסר לנו רמטכ"ל ומפכ"ל

אני בעד.

דרך אגב גם נשיא לשעברוגם שר פנים וראש מפלגה חרדי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture