Miriam Alster/Flash90

סקר: הציבור לא מגלה עניין רב בבחירות – הקיפאון במצב הגושים נמשך

10 ימים לבחירות: כחול לבן מובילה עם 36 מנדטים, הליכוד מפגר אחריה, • 78% ממצביעי ש"ס ו 76% ממצביעי יהדות התורה בטוחים שיגיעו להצביע • 62% ממצביעי הליכוד ו - 42% ממצביעי כחול לבן רוצים עימות טלוויזיוני בין המועמדים לראשות הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

10 ימים בלבד לפני הבחירות לכנסת ומפת המנדטים נותרת בעינה. לשום צד אין רוב של 61 להקמת ממשלה, ואם גם הפעם יעמדו כל ראשי המפלגות בדיבורם ולא יישבו זה עם זה, הרי שפנינו מועדות כנראה למערכת בחירות רביעית, כך עולה מסקר שמתפרסם הבוקר (שישי) ב'ישראל היום'.

הסקר המלא: כחול לבן ממשיכים להוביל עם 36 מנדטים, הליכוד 33, הרשימה המשותפת 13, ש"ס יורדת ל – 8, ימינה 8, העבודה – מר"צ 8, יהדות התורה נותרת עם 7 מנדטים, ומפלגת ההסתה של אביגדור ליברמן נחלשת ל 7 מנדטים. עוצמה יהודית זוכה לתמיכה מזערית של 1% בלבד.

מפת הגושים: גוש הימין חרדים מתחזק במנדט ועומד על 56 מנדטים. גוש השמאל וליברמן עם 64 מנדטים. לשון המאזניים ישראל ביתנו מקבלת 7 מנדטים. אם ירצה גנץ להרכיב ממשלה עם המפלגות היהודיות בלבד, תוך הישענות על היעדרות של הרשימה המשותפת, ימנה גוש המרכז־שמאל וליברמן יחד 51 מנדטים בלבד, פחות מגוש הימין, כך שכרגע נראה כי ללא תמיכה אקטיבית של הח"כים הערבים אין לגנץ אפשרות להשיג רוב להקמת ממשלה.

עוד נבדק בסקר שנערך ע"י מכון 'מאגר המוחות' מה הוא מידת הביטחון של ההשתתפות בהצבעה – נתון שעשוי להתגלות כמכריע ברגע האמת. מהסקר עולה כי רק 62% בטוחים בוודאות שיבואו להצביע ביום הבחירות. 24% נוספים העריכו שיגיעו להצביע בוודאות גבוהה. דווקא אלה שמגדירים את עצמם חילונים יבואו ככל הנראה בשיעורים גבוהים יותר לקלפיות: 71% מאלה המגדירים עצמם כך, אמרו שיבואו בוודאות להצביע. אחריהם הדתיים־לאומיים שביניהם 61% בטוחים שיגיעו להצביע, מסורתיים 60%, חרדים וחרד"לים 57%, וערבים 51%.

בקרב תומכי המפלגות: 85% מתומכי מפלגת העבודה – מר"צ בטוחים שיגיעו לקלפי, במקום השני ש"ס עם 78%, יהדות התורה 76%, כחול לבן 75%, עוצמה יהודית 75%, הליכוד 65%, ישראל ביתנו 63%, הרשימה המשותפת 59%, ו50% בלבד במפלגת ימינה.

בהתאמה לראשות הממשלה הפער נשמר, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל עם 45% לעומת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שזוכה ל 35% בלבד, ו 20% שהשיבו כי הם אינם יודעים.

לגבי עימות טלוויזיוני בין המועמדים לראשות הממשלה, 50% תומכים ברעיון, 37% השיבו כי זה לא משנה להם, 13% השיבו כי הם מתנגדים למהלך. בקרב מצביעי הליכוד 62% רוצים עימות, ובקרב מצביעי כחול לבן 42%, המהווים רוב, טענו שכן, ורק 21% אמרו שהם לא רוצים עימות.

הסקר שאל מהי מידת ההשפעה האפשרית של חשיפת הקלטות אשכנזי מפרשת הרפז. לשאלה אם החשיפה תשפיע על כוונת ההצבעה השיבו %70 שלא תשפיע. %9 אמרו שתשפיע, אולם דווקא בכיוון חיזוק בחירתם. רק 1% אמרו שהפרשה עשויה לגרום להם לחפש בית פוליטי חדש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture