מועצגה"ת ב'קול קורא': "מי שאינו מצביע – שותף למאיימים על הגחלת"

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מפרסמת קריאת קודש להצביע עבור יהדות התורה ומבטיחה: "יברכם השי"ת ברוחניות ובגשמיות בכל הטוב ממקור השפע, יזכו לבני חיי ומזוני רוויחי". עוד במכתב :"שעת חירום להצלת עולם התורה והיהדות החרדית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה התכנסה בשבוע מפרסמת הבוקר ביומני אגודת ישראל את קריאת הקודש, ה"קול קורא", המורא לציבורי החסידי להצביע עבור יהדות התורה וקוראת "לפעול ולהפעיל" למען הרשימה: "קריאת קודש מאת מרנן ורבנן ומאורי ישראל, אדירי התורה והחסידות בעבור רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג", היא הכותרת של המכתב המיוחד.

"כאיש אחד בלב אחד שבים ופונים אנו פעם שלישית במהלך י"ב חודשים, אל כלל אחינו בני ישראל היראים והחרדים לדבר ה' באשר הם בכל רחבי ארה"ק", פותחים מרנן האדמו"רים את מכתבם המשותף לחסידיהם באזכור כי הציבור החרדי כבר נמצא במערכה השלישית בשנה האחרונה.

בקול קורא מוזכר האיומים המרחפים על הציבור החרדי, "בהיות וסכנה מרחפת על קיום יסודות היהדות בארה"ק, ולדאבוננו קמים עלינו כאלו שחרטו על דגלם בריש גלי את רדיפת הדת והמסורת, מבקשים להפוך חלילה את השבת לחול, לפגוע בייחודו של עם ישראל, להרבות שחץ, להצר צעדיהם של לומדי תורה, להתנכל לחינוך הטהור למעמד הרבנות והכשרות ולטהרת היוחסין, ה"י; ורצון להוציא לפועל גזירת גיוס בני הישיבות.

אי אפשר להתעלם מגלי ההסתה שמתגברים ממערכת בחירות אחת לחברתה, "ועתה הפעם, לקראת הבחירות השלישיות ביום ו' באדר תש"פ, לא רק שאינם חוזרים בהם, אלא אף מעצימים את כוונותיהם הלא טובות, ומדברים סרה על שיעשו, ירחם ה', לנוטרי מורשת ושומרי גחלת היהדות מדור לדור – על כן, הננו כופלים דברינו, ומזרזים למזורזין לזכור כי השעה היא שעת חירום להצלת עולם התורה והיהדות החרדית בארה"ק.

האדמו"רים משבחים את חברי הכנסת של אגודת ישראל ומזכירים את ההוראה ההיסטוריה להצביע לאגודת ישראל, "שליחותא דקמאי עבדינן, צדיקי וגאוני תקיפי דארעא קדישא ארזי הלבנון קברניטי האומה זכותם יגן עלינו ועל כל ישראל, אשר חיוו מכבר דעת תורה כי חובה קדושה היא להצביע למען רשימת יהדות התורה המאוחדת, אשר עומדת תחת מרות גדולי התורה והחסידות, ונציגיה עומדים בגאון ובעוז על משמרתם תוך ציות לדעת תורה בבחינת 'ועשית ככל אשר יורוך'".

"אשר על כן", קובעים מרנן האדמו"רים, "קוראים אנו בקריאה קדושה אל כל אשר לבבו פונה אל ה', מכל העדות והחוגים, להיחלץ חושים ולצאת לעזרת ה' בגיבורים במלא ההתלהבות ולפעול ולהפעיל למען הצלחתה של רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג', להגדיל את נציגותה בכנסת. והיא הרשימה האחת והיחידה אשר אנו קוראים להצביע בעבורה כי היא כוללת בתוכה הכל, ויש בזה משום קידוש שם שמים ברבים".

במכתב שמתפרסם הבוקר בעיתונים 'המודיע' והמבשר' בשם מועצת גדולי התורה החסידית עליו חתמו כלל האדמו"רים, מבהירים מרנן ורבנן את החומרה כלפי מי ששוקל לא להצביע, וקובעים כי הינו כמי שנעשה בפועל שותף של לפיד וליברמן: "וכל המתרפה במלאכתו ואינו מצביע כבקשתנו, נעשה בעקיפין, חס וחלילה, שותף למאיימים על שומרי הגחלת".

מנגד, מרנן גדולי ומאורי הדור מביעים ביטחון כי במאמץ משותף יש סיכוי לצלוח את המערכה ולשמור על הגחלת: "מובטחים אנו שככל שירבו המצביעים למען רשימת יהדות התורה כן נצליח במערכה הקשה בה אנו נתונים למען קיום תורתנו הקדושה, מצוותיה וחוקיה וקדושת בית ישראל – ואיש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק".

לסיום מברכים האדמו"רים את אלו שיפעלו כהוראתם: "והננו תפילה להשי"ת כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג' לכנסת, יברכם השי"ת ברוחניות ובגשמיות בכל הטוב ממקור השפע, יזכו לבני חיי ומזוני רוויחי, וחפץ ה' בידינו יצליח להגדיל תורה ולהאדירה וכלל ישראל יוושע בתשועת עולמים".

 

ישיבת מועצגה"ת: הקריאה הנחרצת, וההחלטה על מסע בערים • כל הפרטים

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture