צילום: פלאש 90

הסלמה בדרום: אזעקות באשקלון, שדרות ועוטף עזה – 21 שיגורים, 13 יורטו

אזעקות הופעלו באשקלון ושדרות ובמספר רב של ישובים בעוטף עזה. דובר צה"ל: זוהו כ-20 שיגורים,לוחמי כיפת ברזל יירטו כעשרה שיגורים. ראש הממשלה ושר הביטחון בדרך לקריה. עיריית אשקלון פותחת מקלטים ציבוריים ברחבי העיר • כל העדכונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מטח רקטות לדרום: אזעקות צבע אדום הופעלו אחר הצהריים בערים אשקלון ושדרות ובמספר רב של ישובים ברחבי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר תחקור הנתונים זוהו 21 שיגורים לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו 13 שיגורים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט עושים את דרכם להתייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב.

5 אזעקות, בתוך 10 דקות, בעשרות יישובים

17:32 – אזעקות באזור תעשייה צפוני אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, בית שקמה, גיאה, הודיה, מבקיעים, משען.

17:33 – אזעקות בזיקים, יד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה.

17:37 – אזעקה בכיסופים.

17:40 – אזעקה בכרם שלום.

17:42 – אזעקות בסופה, אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, כרמיה, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח ניר עם, מבקיעים, ניר יצחק, נתיב העשרה, ארז ובת הדר.

עיריית אשקלון פותחת מקלטים ציבוריים ברחבי העיר

מדוברות עיריית אשקלון נמסר כי, "בעקבות מטח הרקטות שנורה לעבר העיר אשקלון בדקות האחרונות, הורה ראש העיר, תומר גלאם, על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. כמו כן, הנחה על ביטול כל הפעילויות והאירועים במרכזים הקהילתיים ובהיכל התרבות. החמ"ל העירוני נפתח בשעה זו. כל עדכון נוסף יימסר בהמשך".

דובר עיריית שדרות, ירון ששון: "בהמשך לאזעקה שנשמעה בעיר, אין דיווח על נפילות בשלב זה ואין שינוי בהנחיות של הצבא לתושבים. עם זאת, לאור המתיחות ואירועי היום אנו קוראים לתושבים להיות ערניים וקשובים לאמצעי התקשורת ולעדכוני העירייה. מוקד מידע ושירות לתושב ומרכז חוסן זמינים בטלפון 8516*".

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר כי, "בהמשך לאזעקות שנשמעו בחלק מיישובי מ.א חוף אשקלון, לא אותרו נפילות בשטח המועצה. כרגע אין שינוי בהנחיות. נמשיך לעדכן בכל התפתחות".

מהמועצה אזורית אשכול נמסר כי "בשעה האחרונה הופעלו מספר אזעקות בישובי המועצה. חוגים: ההסעות אל החוגים יתבטלו מעכשיו. ההסעות לפיזור הילדים יצאו מהמועצה כמתוכנן בתיאום עם כוחות הביטחון. לא היו פגיעות בתוך הישובים. כרגע אין שינוי בהנחיות ההתגוננות. יש להקפיד על הנחיות פיקוד העורף במקרה שנשמעת אזעקה בישוב, יש להכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות. מוקד אשכול 089966333".

מהמועצה האזורית שדות נגב נמסר: "תושבים יקרים, בדקות האחרונות נשמעו אזעקות במרחב. צוות המועצה נמצא בהערכת מצב יחד עם גורמי הביטחון ואנו נעדכן במידה ויהיה שינוי בהנחיות. הנכם מתבקשים להיות קשובים ולשמע להנחיות ההתגוננות. הקו החם זמין במספר 08-9941091".

מדוברות מד"א נמסר כי, "בהמשך לאזעקות בדרום הארץ בדקות האחרונות: במוקד 101 של מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה ישירה מפגיעת רק״ק". מהמרכז הרפואי ברזילי נמסר כי, "למרכז הרפואי ברזילי הובאו שתי נפגעות מאירועי האזעקות באשקלון. הראשונה בת 64 נפלה ונחבלה בראשה בזמן הליכה לאיזור ממוגן, מצבה קל מועמדת לסיטי ראש. השנייה, נפגעת חרדה בת 20".

כיפת פרזל תוגברה

בצה"ל הוחלט היום לעבות את פריסת מערכת כיפת ברזל בדרום הארץ מחשש לירי לכיוון ישראל,בנוסף העלו בצה"ל את רמת הדריכות מחשש לתגובה על התקרית הבוקר, בה כוח צה"ל ירה לעבר שני מחבלים שהניחו מטען על הגדר בגבול עזה. לפחות מחבל אחד נהרג בתקרית, שבסיומה התפתח במקום עימות, לאחר שכוח צה"ל מנע את פינוי גופתו ולקח אותה בעצמו.

"הידיים שלנו על ההדק והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב", נמסר מרגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. בכיר הג'יהאד האסלאמי, אסמאעיל רדואן, התייחס לתקרית ואמר כי מדובר ב"פשע נתעב של הכיבוש נגד העם הפלסטיני – הוא לא יעבור ללא תגובה הולמת". עוד הוסיף כי "בשעה זו בוחנים הפלגים הפלסטינים את דרכי התגובה, וללא ספק תהיה תגובה שכזו".

לטענת מקורות פלסטיניים, צה"ל גם ירה לעבר אנשי רפואה שהתקרבו למקום התקרית כדי לטפל בפצועים. בהמשך דיווחו מקורות פלסטיניים כי כמה עשרות בני אדם הגיעו לאזור התקרית והבעירו צמיגים, זאת בזמן פינוי הפצועים. עוד דווח כי הצבא ירה פגזים ופצצות תאורה סמוך לגבול הרצועה באזור חאן יונס. "ישראל תישא באחריות על כך", נמסר ארגוני הטרור בעזה.

כזכור, התקרית החלה בסמוך לשעה 6:30 בבוקר, כשתצפיתנים בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, זיהו שני חשודים פלסטינים שהתקרבו לגדר הגבול כאשר הם רכובים על גבי אופנוע. בשלב מסוים ניגש אחד החשודים לגדר והניח מטען חבלה. מיד הוקפץ לזירה כוח של חטיבת כפיר. החיילים ירו טיל נ"ט וכן ירי מנשק קל לעבר שני המחבלים. לפי הערכות גורמי צבא, בכוונת המחבלים הייתה לפגוע בכוחות ובעובדים האחראים על בניית גדר המערכת והחומה התת-קרקעית נגד מנהרות.

תיעוד מתוך הרצועה שפורסם הבוקר מראה מאבק של דחפור וטנק של צה"ל, שמנסים לתפוס גופה של אחד המחבלים שנהרג בתקרית, ומנגד קבוצת עזתים מנסה לקחת את הגופה כשהדחפור והטנק דוהרים לעברם, תוך כדי שמבוצע לעברם גם ירי של צלפים צה"ליים. בצה"ל ביקשו לאסוף את גופותיהם של שני מחבלים, שנהרגו הבוקר מאש צה"ל.

הצבא נכנס עם D9 מאובטח על ידי טנק ועושה את הפעולה הזאת. המאבק היום הסתיים כשגופה אחת נלקחה על ידי צה"ל, ושנייה נתפסה על ידי הפלסטינים. גורמים בצה"ל אמרו בעקבות האירוע: "כלי הנדסי של צה"ל פינה גופה של אחד המחבלים בדרך שלא תסכן חיי חיילינו ובהתאם לנהלים ולתנאי השטח".

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר על התקרית ברצועת עזה: "נמאס מהביקורת הצבועה של השמאל נגד ״חוסר ההומניות״ שבשימוש בדחפור כדי להביא אלינו גופת מחבל שניסה לרצוח ישראלים. ‏רבותיי, יפי הנפש: אתם לא הומניים. חמאס מחזיק את גופות הדר ואורון. אני מגבה את צה״ל שחיסל את המחבלים ואסף את הגופה. כך צריך וכך נעשה. מול מחבלים נפעל בעוצמה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט ניראה אותך עכשיותמשיך להרחיב את הדייג.תן מתנות לרוצחים

בנט הנה לך מבחן ראשון, צא לעשות מה שקודמך הטמבל הסובייטי לא עשה

אמרתי לכם שהם לא יזרקו לתל אביב. פחדנים

שני טילי הלפייר לכתובת של הנייה וסינוואר ויש לנו שקט כמה זמן,ועל הדרך ביבי מרסק את ליברמן ומכחיש את הטענה שלא נתנו לו

אני לא מבין למה בג'יהד כ"כ כועסים סך הכל עשו להם קפיצת הדרך והפכו אותם לשהידים.

חמאס וגא"פ תירו לבאר שבע למה אתם מקפחים אותנו ?

גם לי מתאים חופש מחר
תמיד אתם נזכרים בבאר שבע בסוף… למה ????

כל פעם אותו דבר!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture