Fadi Fahd/Flash90

הג'יהאד: "האירוע הבוקר וההתעללות בגופה עם דחפור חייבו תגובה"

הג'יהאד האסלאמי כי מטח הרקטות בוצע בתגובה למות המחבל הבוקר במהלך ניסיון הפיגוע באזור חאן יונס: "ירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני". דיווחים ברצועה: מוצבים צבאיים פונו ובכירים ירדו למחתרת מחשש לחיסולים ממוקדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי מצהיר הערב (ראשון) כי מטח הרקטות אחר הצהריים לעבר הדרום בוצע בתגובה למות המחבל הבוקר במהלך ניסיון הפיגוע באזור חאן יונס: "זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי. האירוע הבוקר וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור חייבו תגובה, וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני", אמר דובר הג’יהאד.

על פי דיווחים ברצועה, ארגוני הטרור נכנסו ל"כוננות ספיגה" ומוצבים צבאיים פונו ובכירים ירדו למחתרת מחשש לחיסולים ממוקדים מצד ישראל. אתמול דווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי גופי הביטחון של ארגוני הטרור ברצועת עזה הוציאו הוראות לכל הדרגים הבכירים ולדרגים בשטח מקרב ארגוני הטרור, בדרישה שיישמעו לכללי הבטיחות מחשש שישראל תבצע חיסולים או תקיפות אוויריות לפני הבחירות.

כזכור, בשעות אחר הצהריים הועלו אזעקות צבע אדום בערים אשקלון ושדרות ובמספר רב של ישובים ברחבי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו כ-20 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כעשרה שיגורים. ראש הממשלה בנימין נתנו ושר הביטחון נפתלי בנט עושים את דרכם בשעה זו להתייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב.

בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי איימו מוקדם יותר לנקום בישראל על התקרית הבוקר, בה כוח צה"ל ירה לעבר שני מחבלים שהניחו מטען על הגדר בגבול עזה. לפחות מחבל אחד נהרג בתקרית, שבסיומה התפתח במקום עימות, לאחר שכוח צה"ל מנע את פינוי גופתו ולקח אותה בעצמו. בצה"ל מסבירים את ההחלטה לקחת את הגופה בכך שיש לה ערך ערך מודיעיני וכקלף מיקוח עתידי מול חמאס.

"הידיים שלנו על ההדק והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב", נמסר מרגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. בכיר הג'יהאד האסלאמי, אסמאעיל רדואן, התייחס לתקרית ואמר כי מדובר ב"פשע נתעב של הכיבוש נגד העם הפלסטיני – הוא לא יעבור ללא תגובה הולמת". עוד הוסיף כי "בשעה זו בוחנים הפלגים הפלסטינים את דרכי התגובה, וללא ספק תהיה תגובה שכזו".

לטענת מקורות פלסטיניים, צה"ל גם ירה לעבר אנשי רפואה שהתקרבו למקום התקרית כדי לטפל בפצועים. בהמשך דיווחו מקורות פלסטיניים כי כמה עשרות בני אדם הגיעו לאזור התקרית והבעירו צמיגים, זאת בזמן פינוי הפצועים. עוד דווח כי הצבא ירה פגזים ופצצות תאורה סמוך לגבול הרצועה באזור חאן יונס. "ישראל תישא באחריות על כך", נמסר ארגוני הטרור בעזה.

כזכור, התקרית החלה בסמוך לשעה 6:30 בבוקר, כשתצפיתנים בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, זיהו שני חשודים פלסטינים שהתקרבו לגדר הגבול כאשר הם רכובים על גבי אופנוע. בשלב מסוים ניגש אחד החשודים לגדר והניח מטען חבלה. מיד הוקפץ לזירה כוח של חטיבת כפיר. החיילים ירו טיל נ"ט וכן ירי מנשק קל לעבר שני המחבלים. לפי הערכות גורמי צבא, בכוונת המחבלים הייתה לפגוע בכוחות ובעובדים האחראים על בניית גדר המערכת והחומה התת-קרקעית נגד מנהרות.

תיעוד מתוך הרצועה שפורסם הבוקר מראה מאבק של דחפור וטנק של צה"ל, שמנסים לתפוס גופה של אחד המחבלים שנהרג בתקרית, ומנגד קבוצת עזתים מנסה לקחת את הגופה כשהדחפור והטנק דוהרים לעברם, תוך כדי שמבוצע לעברם גם ירי של צלפים צה"ליים. בצה"ל ביקשו לאסוף את גופותיהם של שני מחבלים, שנהרגו הבוקר מאש צה"ל.

הצבא נכנס עם D9 מאובטח על ידי טנק ועושה את הפעולה הזאת. המאבק היום הסתיים כשגופה אחת נלקחה על ידי צה"ל, ושנייה נתפסה על ידי הפלסטינים. גורמים בצה"ל אמרו בעקבות האירוע: "כלי הנדסי של צה"ל פינה גופה של אחד המחבלים בדרך שלא תסכן חיי חיילינו ובהתאם לנהלים ולתנאי השטח".

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר על התקרית ברצועת עזה: "נמאס מהביקורת הצבועה של השמאל נגד ״חוסר ההומניות״ שבשימוש בדחפור כדי להביא אלינו גופת מחבל שניסה לרצוח ישראלים. ‏רבותיי, יפי הנפש: אתם לא הומניים. חמאס מחזיק את גופות הדר ואורון. אני מגבה את צה״ל שחיסל את המחבלים ואסף את הגופה. כך צריך וכך נעשה. מול מחבלים נפעל בעוצמה".

מאמר קודם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין שהם קודם עושים משהו אח"כ מחליטים תגובה למה זה מיועד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture