Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל תקף תשתית תת קרקע ומתחם אימונים ואמל"ח של הג'יהאד האסלאמי

צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה, בהם מתחם צבאי בחאן יונס המשמש לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה וכן תשתית תת קרקע של הארגון. דובר צה"ל: "מגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתגובה לשיגור 14 רקטות בתוך כשעה, דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ (הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני) ברחבי רצועת עזה, בהם מתחם צבאי של גא"פ בחאן יונס, המשמש לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה וכן תשתית תת קרקע של ארגון הטרור גא"פ באלבריג'.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. צה״ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

אזעקות הופעלו בצהריים בשדרות, נתיב העשרה, ניר עם, שדרות, איבים, גבים, ומפלסים. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר תחקור הנתונים זוהו בסך הכל 14 שיגורים לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו 12 שיגורים. מארגון מד"א נמסר כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול לנפגעת חרדה. אין נפגעי גוף". רקטה נפלה בגן משחקים ובחצר בית בשדרות.

דניאל לוי, מתנדב זק״א, שרקטה נפלה בחצר ביתו, אמר כי "הייתי ברחוב כשנשמעה אזעקת צבע אדום, מיד רצתי לממ״ד שם כבר הייתה אשתי ובני בן ה- 12, לאחר כדקה שמעתי פיצוץ חזק, הרגשתי שזה ממש קרוב אלי, יצאנו מהממד אחרי כ- 15 דקות וראיתי את הרקטה בחצר ביתי, התקשרתי למשטרה שהגיעו במהירות למקום ופינו את הרקטה, ברוך השם האירוע הסתיים ללא נפגעים בגוף וגם ללא נזק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מוקדם יותר כעת התייעצות ביטחונית טלפונית עם ראשי מערכת הביטחון. נתניהו שוחח בטלפון עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם וראש עיריית שדרות אלון דוידי. רה"מ נתניהו חיזק את עמידתם האיתנה של תושבי העיר ועידכן את ראשי העיר בתמונת המצב הביטחונית.

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה היושב בלונדון, דיווח הבוקר כי מניין ההרוגים בתקיפה הישראלית נגד הג'יהאד האסלאמי מדרום לדמשק עומד על שישה בני אדם, בהם שני פעילי ג'יהאד וארבעה לוחמים במיליציה פרו-איראנית. לפי הארגון, אחד הלוחמים היה סורי, אך זהותם של השלושה הנוספים לא פורסמה.

בעקבות התקיפה ברצועה ובסוריה, בגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמרו כי "החשבון עם ישראל פתוח". דובר הזרוע אבו חמזה הצהיר כי "התוקפנות הישראלית בדמשק ומות לוחמינו הם אירוע שלא יעבור בשתיקה". ארגון הטרור הודיע במהלך הלילה כי שניים מפעיליו נהרגו בתקיפות – ואיים לנקום.

"התוקפנות הפחדנית הזאת בדמשק היא ההוכחה לכשלון של כוחות האויב להתמודד עם לוחמי פלוגות ירושלים (הזרוע הצבאית של הארגון) בשטחים הכבושים בפלסטין", מסר ארגון הטרור. "התוקפנות החדשה לא תגרום לנו להפסיק לצעוד בדרך ההתנגדות והג'יהאד עד לשחרור המלא והשיבה. אנו מתחייבים בפני אללה ועמנו כי התגובה לפשע הזה תבוא. דמם של השהידים יקר ולא נשפך לשווא".

דובר צה"ל אישר אמש כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו יעדי טרור של ארגון הטרור הגא"פ (הג׳האד האיסלאמי הפלסטיני) דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדי טרור של ארגון הטרור הג׳האד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה. בעקבות שהתקיפה כוונה ליעדים של הג׳האד האיסלאמי בתגובה לירי הרקטות, בישראל באופן חריג לוקחים אחריות לתקיפות בסוריה.

באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר של ארגון הטרור גא"פ, המהווה עוגן משמעותי של הגא"פ בסוריה. באתר מבצע הגא"פ מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה. בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית.

בנוסף, כשעה קודם לכן הותקפו עשרות יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור גא"פ, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של ארגון הטרור גא"פ.

מדובר צה"ל נמסר כי, "התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע הבוקר (ראשון) על גדר המערכת ולשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. צה״ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"תשתית תת קרקע" אתם יודעים מה זה? על הדיונה יש מגדל שרגליו נעוצות בתוך החולות ומרימים "אדיר" כדי לפוצץ את התשתית תת קרקע….

מדינה של משוגעים. כל הילדים פה בטראומות והם ממשיכים לירות על " תשתית טרור". מפגרים ומטומטמים, מכרתם אותנו בגלל הפחד שלכם ממלחמה

הכל זה מראית עין במדינה שלנו לא באמת עושים משו

למה צריך לחכות שיירו 14 רקטות בשביל להשמיד יעדי טרור??
אם אתם מכירים יעדי טרור תשמידו אותם מיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture