Abed Rahim Khatib / Flash 90

הג'יהאד האסלאמי: "סיימנו את התגובה לתקיפות ישראל בדמשק ובעזה"

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הודיעה כי "השלימה את תגובתה הצבאית" על האירועים בעזה ודמשק ותחזור לשגר רקטות לעבר ישראל רק אם התקיפות הישראליות ימשיכו. שליח האו"ם: "הצוותים שלנו בשטח בקשר עם המצרים בניסיון להביא לרגיעה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הודיעה רשמית כי "השלימה את תגובתה הצבאית" על אירוע גרירת גופת המחבל באזור חאן יונס ועל התקיפה בדמשק. בהודעת הג'יהאד נמסר כי היא "מבטיחה לעם הפלסטיני ולאומה שהיא תמשיך בדרך הג'יהאד ותגיב על כל ניסיון של ישראל לפגוע בבני העם הפלסטיני ובאדמתו". גורמים פלסטיניים מסרו כי יחזור לשגר רקטות לעבר ישראל רק אם התקיפות הישראליות ימשיכו.

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת בשעה זו לדון בהתפתחויות האחרונות באזור ובמתיחות בדרום. הדיון נפתח בסקירתו של שליח האו"ם למזה"ת, ניקולאי מלדנוב. חברות המועצה מקיימות כעת התייעצות סגורה. "המצב מסלים בעודנו מדברים. צוות האו"ם בקשר עם הגורמים המצריים בשטח. אנו קוראים להפסקת ירי הרקטות כנגד אוכלוסיה אזרחית ואשר מהווה הפרה של החוק הבינלאומי".

מלדנוב הוסיף כי "ירי הטילים מעזה נמשך וכך גם ההתקפות האוויריות הישראליות בתגובה. צוות האו"ם בשטח נמצא בקשר עם עמיתינו המצרים בניסיון להביא לרגיעה. קורא לעצירה מיידית של ירי הרקטות והמרגמות שמאיימות לגרור את עזה לסבב נוסף של פעולות איבה ללא סוף באופק. שיגור הרקטות ללא הבחנה נגד אוכלוסייה אזרחית מפר את החוק הבינלאומי ועליו להסתיים".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה לחברות המועצה ואמר כי, "עשרות הרקטות שנורו מעזה לישראל מעידות על כוונה ברורה של גורמי טרור ברצועה להסלים את המצב. ישראל פועלת בנחישות ובאחריות להסיר את האיום מעל אזרחיה ולא תהסס להמשיך בפעולותיה ההגנתיות. הקהילה הבינלאומית צריכה לגנות את ירי הרקטות מעזה ולפעול נגד ארגוני הטרור המחרחרים מלחמה".

מוקדם יותר דווח בתקשורת המצרית כי משלחת של "הפלגים הפלסטיניים" (ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי) ברצועת עזה תצא ביום רביעי לקהיר לדון בהסלמה ברצועת עזה. דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל-ברים, אמר כי מצרים ממשיכה במאמציה להפסקת "התוקפנות" וכי המגעים עם מצרים לא נפסקו עד לרגע זה. לדבריו, הצלחת המאמץ להביא לרגיעה תלויה בהפסקת התוקפנות הישראלית.

ב'חדשות 13' דווח כי על פי מקורות פלסטיניים, המתווכים המצרים מנהלים מגעים מול מזכ"ל ארגון הטרור, זיאד נחאלה, במטרה למנוע הסלמה רחבה, ואף העבירו מסר שבו הפצירו בג'יהאד האסלאמי לא להגיב אם ישראל תתקוף שוב. עוד דווח כי הערכות, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי קיבלה "אור ירוק" מהמפקדה בדמשק לירות לעבר ישראל.

הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי הוא מקבל אחריות על ירי כל מטחי הרקטות שהחלו בסביבות 12:00 בצהריים וכלל שיגורים של עשרות רקטות לאשקלון, נתיבות ועוטף עזה, ומסר הארגון כי הירי בוצע בתגובה להרג שני פעיליו בדמשק אמש בתקיפת חיל האוויר: "אנו מוכנים להתמודד עם כל תוקפנות, ושישראל תדע שאם היא תמשיך, אנו נגיב במלוא העוצמה".

גם החמאס הוציא הודעה ובה נאמר כי "תגובת ההתנגדות האמיצה לפשעי ישראל הגיעה במסגרת אסטרטגיה אחידה בין כל הפלגים כי הדם הפלסטיני הוא קו אדום שלא ניתן לחצות אותו, וכי האויב הציוני צריך לשלם את מחיר פשעיו והפרותיו. אם ישראל תרחיב את תוקפנותה היא עשויה להתמודד עם התנגדות שלא חוותה לפני כן, ועליה לשאת במחיר ובתוצאות. איננו חובבי מלחמות, אך אנו מתנגדים ומגנים על עמנו".

בתוך כך, מקורות ברצועת עזה צוטטו ב'מעריב' אומרים כי בשעות האחרונות מנהלים חמאס והמצרים מגעים אינטנסיביים עם הנהגת הג'יהאד האיסלאמי, במטרה למנוע הידרדרות נוספת במצב". על פי המקור: "ישנם קולות בתוך הג'יהאד האיסלאמי שהולכים לכיוון הרגיעה, במקביל להצהרות שאם ישראל תפסיק את התוקפנות, אז גם הם יפסיקו, אולם ישנם גורמים סוררים בתוך הארגון, שאינם ממהרים להיענות להנהגת הארגון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמענו את הסיפור הזה מאות פעמים בשנים האחרונות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture