צילומים: פלאש 90

שגריר ישראל באו"ם: "סנדרס בור ושקרן, לא רוצים לראות אותו בישראל"

במהלך ועידת איפא"ק תקף בחריפות דנון את המועמד המוביל של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, שכינה לאחרונה את נתניהו "גזען וראקציונר". "מי שקורא לראש ממשלת ישראל 'גזען' הוא שקרן או בור, או שילוב מסוכן של השניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, תקף בחריפות את ברני סנדרס, המתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית למועמדות מטעמה לנשיאות ארה"ב ואמר: "הוא שילוב מסוכן של בור ושקרן‎‎". דנון הוסיף כי "אנחנו לא רוצים את סנדרס כאן באיפא״ק, וגם לא בישראל. מי שקורא לראש ממשלת ישראל ׳גזען׳ הוא שקרן או בור או שילוב מסוכן של השניים".

את הדברים אמר דנון בוועידת איפא"ק וחשף כי הממשל האמריקני צפוי לפעול נגד אלו שישתפו פעולה עם ה"רשימה שחורה" של 112 עסקים שפועלים בהתנחלויות, במטרה להחרימם. רשימה זו פורסמה לאחרונה בידי המועצה לזכויות אדם של האו״ם. דנון אמר כי "זו הוכחה נוספת לאיתנות הקשר בין ארה״ב לישראל ולברית בין העמים".

דבריו של דנון מגיעים לאחר שסנדרס אמר על ראש הממשלה נתניהו כי "הוא גזען וריאקציונר ששולט בישראל". נתניהו נשאל על דבריו של סנדרס בשבוע שעבר, ונמנע מלתקוף אותו, אך אמר כי הוא חושב ש"הסנטור סנדרס טועה כשהוא קורא לי גזען".

מנהלת סניף ישראל של השדולה היהודית-אמריקנית "J-Street", יעל פתיר, הגיבה על דבריו של דנון: "הוא מחזיק בתואר שגריר ישראל, אך מתפקד הלכה למעשה כשגריר הליכוד. שגריר שמתבטא בגסות שכזו ביחס למי שיכול להיות בעוד מספר חודשים נשיא ארצות הברית, מועל בתפקידו ופוגע במדינה אותה הוא מייצג". עוד הוסיפה פתיר כי "רק לפני יומיים פורסם סקר לפיו 65% מיהודי ארצות הברית מעדיפים את סנדרס כנשיא על פני טראמפ" והוסיפה כי "דנון פגע בדבריו לא רק במעמדה של ישראל בקרב בוחרי ומנהיגי המפלגה הדמוקרטית, אלא גם באמון של רוב יהודי ארצות הברית".

במירוץ למועמדות לראשות המפלגה הדמוקרטית אמר סנדרס: "הקמנו זה עתה קואליציה רב-לאומית, רב-דורית ורב-תרבותית שהולכת לסחוף את כל המדינה" והוסיף כי "טראמפ וחבריו חושבים שהם הולכים לנצח – הם חושבים שהם ינצחו על ידי פילוג אנשים על בסיס צבע עורם, מוצאם או דתם. אנחנו ננצח כי אנחנו עושים בדיוק ההיפך – אנחנו מחברים בין האנשים שלנו".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב להתפתחויות בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "נראה כי לברני המשוגע הולך טוב במדינת נבדה. ביידן והשאר נראים חלשים ואין מצב שמייק הקטן יכול להתניע מחדש את הקמפיין שלו אחרי ההופעה הנוראית בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים. ברכות ברני, ואל תתן להם לקחת את זה ממך".

ועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית, נפתחה היום בוושינגטון עם נוכחות ישראלית מצומצמת במיוחד, כשרק שני ישראלים בכירים משתתפים באירוע -שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר ושגריר ישראל באו"ם דני דנון. ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ ישלחו נאום מצולם, אך בניגוד לוועידות הקודמות לא יהיו נוכחים. גם איש משרי הממשלה לא הגיע לוועידה. הסיבה כמובן היא הסמיכות הרבה לבחירות בארץ מחר.

הנוכחות האמריקנית בכנס אף היא נמוכה יחסית בשל הבחירות בארה"ב שיתקיימו בנובמבר. ביום שלישי יצביעו 14 מדינות בפריימריז הדמוקרטיים, במה שמכונה "סופר טיוזדיי", ובעטיו לא יגיעו המועמדים הדמוקרטים לכנס בוושינגטון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תלמיד של ליברמן

ברני המשוגע.. איזה גדול. הוא הדביק לו שם שלא ירד ממנו ככ מהר.

מה יש ליהודים לרוץ לנשיאות ארה"ב, ועוד להעביר על העם היושב בציון ביקורת, ממש חירפון

חבורתא יותר נכון

דני דנון חזק וברוך

דנון שיחקת אותה בדיוק כמו שכתוב שיני רשעים שיברת ובדיוק לפני פסח קיימת את מה שכתוה בהגדה הקהה את שיניו. זכות המצווה תגן בעדך ותזכה לחזור בתשובה

דיפלומטיה זה לא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture