Olivier Fitoussi/Flash90

הקלפיות נסגרו: אחוז ההצבעה הסופי – 71%

הבחירות לכנסת ה-23: אחוזי ההצבעה נכון לשעה 14:00 גבוהים מהרגיל ועומדים על עומדים על 38.1%. עלייה של 1.6% לעומת הבחירות הקודמות. בעקבות עומסים כבדים בקלפיות ייעודיות הוסיפו 2 קלפיות חדשים בת"א ובכפר סבא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

23:50 – ועדת הבחירות מעדכנת כי אחוז ההצבעה הסופי הוא 71%.

21:04 – אחוזי ההצבעה נכון לשעה 20:00 עומד על 65.5% עליה של 1.8% מבחירות מועד ב' שאחוז ההצבעה בשעה הזו עמד על – 63.7%, ובמועד א' על 61.3%.

20:44 – בחירות לכנסת ה-23 בשירות בתי הסוהר- סיכום: ההצבעה בבתי הכלא הסתיימה בשעה 20:00 והקלפיות נאספות על ידי ועדות הקלפי. ההצבעה התנהלה בצורה תקינה בכל מוקדי ההצבעה בבתי הכלא. במהלך היום התקיימו ביקורים רשמיים מטעם ועדת הבחירות המרכזית ובין היתר ביקר השופט אברהם טל בבית הסוהר ׳מעשיהו׳, השופט גרשון גונטוטניק ומנהל הבחירות האזורי ביקרו בבית מעצר תל אביב, השופט חיים חדש ביחד עם הממונה על הקלפיות ביקרו בבית מעצר ׳שקמה׳ והשופט יצחק שמעוני ביקר בבית המעצר ירושלים בליווי חברי ועדת הבחירות. כל המבקרים ציינו את הסדר ואת איכות תהליך הבחירות במתקני הכליאה. סטטוס אחוז הצבעה ברמה הארצית עומד על 80%, אחוז גבוה לעומת שני מועדי הבחירות האחרונים

20:00 – 4,073 בני אדם הצביעו בקלפיות הייעודיות לישראלים שבבידוד בעקבות נגיף קורונה. הקלפיות נסגרו בשעה 19:00.

19:41 – על פי נתוני מועצת יש"ע, נכון לשעה 18:00 אלו אחוזי ההצבעה במועצות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן: הר חברון – 69%, בנימין – 60%, גוש עציון – 60%, בקעת הירדן – 60%, בית אל – 68%, אלקנה – 65%, קדומים – 65%, אפרת – 63%, קרני שומרון – 60%, קריית ארבע – 59%, אלפי מנשה – 65%, היישוב היהודי בחברון – 75%. בבחירות האחרונות שיעור ההצבעה ביישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן עמד על 76.8%.

19:00 – אחוזי ההצבעה נכון לשעה 18:00 עומד על 56.3%, עליה של 3% מבחירות מועד ב' שבשעה הזו עמד על-53.5%, ובמועד א' על 52%.

17:40 – אחוזי ההצבעה נכון לשעה 16:00 עומד על-47%. עליה של 2.7% מהבחירות מועד ב' שאחוז ההצבעה עמד על-44.3%, ובמועד א' על-42.8%.

16:30 – דובר מד"א עדכן כי מאז פתיחת הקלפיות המיוחדות למבודדי הבית שנפתחו הבוקר בשעה 10:00 ועד לשעה זו הגיעו 3,262 לממש את זכותם להצביע. 18 קלפיות מאויישות ע"י חובשים ופאראמדיקים של מגן דוד אדום ממוגנים כנדרש, הקלפיות המיוחדות יהיו פתוחות עד השעה 19:00.

16:20 – ועדת הבחירות המרכזית החליטה להאריך את שעת ההצבעה בקלפיות הייעודיות ל"מבודדי בית" עקב נגיף הקורונה עד לשעה 19:00. כמו כן, הוועדה מקימה ברגעים אלו 2 קלפיות ייעודיות נוספות: אחת בתל אביב ברחוב יגאל אלון 60 והשנייה בכפר סבא

15:30 – ועדת הבחירות המרכזית מפרסמת כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 14:00 עומד על 38.1%, מדובר בעליה של 1.6% מהבחירות מועד, שאחוזי ההצבעה היו בשעה הזו 36.5% וגם מבחירות מועד א' שאחוזי ההצבעה עמדו על 35.8%

15:15 – יו״ר ועדת הבחירות השופט הנדל קיבל את עתירת מפלגת העבודה-גשר-מר"צ והורה לש״ס להפסיק עם חלוקת הנרות והקמעות נגד נגיף ה'קורונה'.

14:55 – כחול לבן נקנסה ב-3,000 שקלים לאחר שעשתה שימוש בסמל המדינה בתעמולה שלה

14:20 – בחירות לכנסת ה-23 בשירות בתי הסוהר: 55 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-7,900. סטטוס אחוזי הצבעה נכון לשעה 14:00 הוא 59%. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00, לאחר מכן תאספנה על ידי ועדות הקלפי.

13:39 – אחוזי ההצבעה נכון לשעה 12:00 עומדים על 27.6%. מדובר באחוזים הגבוהים ביותר ב-21 השנים האחרונות. בבחירות מועד ב' אחוז ההצבעה בשעה הזו עמד על-26.8%, ובמועד א' על 24.8%. בנובף, 700 אנשים שנמצאו בבידוד הצביעו בקלפיות ייעודיות.

12:30 – יהדות התורה מתכוונת להגיש תלונה לועדת הבחירות המרכזית ולמשטרת ישראל, נגד ניסיונות הטעייה טלפוניים שהתקשרו לתושבים באיזור המרכז להודיע שכביכול "הצביעו כבר בבחירות ואין צורך להגיע לקלפיות". מהמפלגה נמסר כי, "מדובר בהטעייה שקרית שמקורה בגורמים אינטרסנטיים המנסים לפגוע במפלגה ובטוהר הבחירות".

11:45 – עוצמה יהודית פנתה לראש אגף החקירות במשטרה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה בעקבות דיווחים רבים על נסיון להטות את תוצאות הבחירות ולהוציא מהקלפיות פתקי 'עוצמה יהודית'.

11:30 – ועדת הבחירות המרכזית מעדכן שאחוזי ההצבעה נכון לשעה 10:00 עומד על – 14.5% מעט נמוכים מהבחירות הקודמות. במועד ב' נכון לשעה זו אחוז ההצבעה עמד על 15%, ובמועד א' על 12.9%.

10:40 – עימותים נרשמו הבוקר בקלפי המיוחדת בחולון המיועדת למצביעים הנמצאים בבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה. שכנים שהתנגדו להקמת הקלפי במקום לא אפשרו להתחיל את ההצבעה. ועדת הבחירות נאלצה להזמין משטרה.

8:40 – בחירות לכנסת ה-23 בשירות בתי הסוהר: 55 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ והחל תהליך ההצבעה. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-7,900. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00 ולהיאסף על ידי ועדות הקלפי.

8:25 – אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות מסרה כי "עד לשעה זאת מרבית הקלפיות נפתחו כמתוכנן, בחלק קטן מהן היו עיכובים קטנים ואנחנו מתגברים עליהם. בהתאם לצו משרד הבריאות פתחנו קלפיות ייעודיות – אדם השוהה בבידוד בית רשאי להצביע רק בקלפיות הללו ועליו להגיע עם מסכה".

8:20 – ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שהגיעו אליה דיווחים לא נכונים כי עוצמה יהודית פרשה. על פי הדיווח, אנשים מגיעים עם מכתב מזויף של מנכ"לית הוועדה, ולפיו עוצמה יהודית פרשה ויש להוציא את פתקי המפלגה. מהוועדה נמסר: "לא היה ולא נברא. עוצמה יהודית לא פרשה"

בשעה זו נפתחו הקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ. ברוב היישובים ייסגרו הקלפיות ב-22:00, כאשר ביישובים הקטנים, שבהם פחות מ-350 בעלי זכות בחירה, ההצבעה תתאפשר בשעות 20:00-08:00. כך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר והמעצר. 16 הקלפיות המיועדות לשוהים בבידוד ביתי בשל נגיף הקורונה יפעלו בשעות 17:00-10:00. בירושלים ובתל אביב ישנן שתי קלפיות צמודות במטרה למנוע עומס.

בסך הכל ישנם כ-6,453,255 בעלי זכות הצבעה בישראל, כך על פי רישומים של משרד הפנים. אלו יוכלו ללכת ולהצביע באחת מ-10,631 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ מהן 3,993 קלפיות נגישות ו־2,287 קלפיות נגישות מיוחדות. 55 קלפיות פזורים בבתי סוהר ובתי מעצר, ו-189 קלפיות בבתי חולים, בתי אבות, ומוסדות של משרד הרווחה.

תוצאות אמת ראשונות של הבחירות יחלו להתפרסם בשלישי לפנות בוקר, תוצאות רשמיות לא סופיות צפויות להתפרסם במהלך יום רביעי או מאוחר יותר. התוצאות הרשמיות של הבחירות יפורסמו בתוך שמונה ימים מיום הבחירות. כשבוע לאחר פרסום התוצאות יטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין את תפקיד הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר סבב התייעצויות עם ראשי הסיעות.

3,444 איש הצביעו כבר בנציגויות בעולם – ובהם נציגי הסגל הדיפלומטי, שליחי הסוכנות היהודית, קק"ל, קרן היסוד ונציגים שונים אחרים מטעם המדינה. אחוז ההצבעה מעבר לים ירד הפעם ל-66% בלבד לעומת 69.5% ו-76% בשני סבבי הבחירות בשנה שעברה. הצבעת חיילים כבר החלה והיא תימשך עד תום יום הבחירות. ההצבעה בקלפיות אלה וקלפיות מיוחדות אחרות תיעשה במעטפות כפולות.

בד בבד, החל מהבוקר יפעלו יותר מ-18 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים במוקדי ההצבעה השונים כדי לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק. נוסף על כך, המשטרה תקים דסק מיוחד באגף החקירות שיעקוב אחר אפשרות של הפצת פייק ניוז ושמועות.

אנחנו ב'חדשות JDN' נהיה כאן במהלך כל היום עם כל העדכונים ממטות המפלגות, הצבעת ראשי המפלגות, אחוז ההצבעה בכל רגע נתון ובשעה 22:00 בדיוק עם תוצאות המדגמים של כל ערוצי התקשורת, ובהמשך הלילה עם פרשנויות, התגובות ודיווחים ישירים מכל המטות, ונאומי הניצחון וההפסד של המועמדים. בנוסף, בערב כאן ב'חדשות JDN' שידור חי ממשדר הבחירות באולפן 'קול חי' ומטות המפלגות.

 

בחירות 2020: 24 שעות לפתיחת הקלפיות – אלו דברים עליך לדעת • המדריך לבוחר

 

משרד הבריאות פרסם אתמול הודעה לקראת הבחירות שיתקיימו מחר, וקרא לציבור הישראלי לא לחשוש לאור התפשטות נגיף הקורונה ולממש את זכותו הדמוקרטית. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי האירוע בשליטה היות ומספר החולים בישראל מצומצם מאוד ואין הדבקות מקומיות. "חשוב לנו שתממשו את זכותכם הדמוקרטית ותגיעו להצביע. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומבצעים התאמות גם לטובת האנשים שנמצאים בבידוד ביתי כך שיוכלו ללכת להמשיך להצביע", אמר סימן טוב.

משרד הבריאות הבהיר בהודעתו כי הקלפיות בישראל בטוחות ואין צורך באמצעי מיגון כלשהם ביום הבחירות ובכלל. כמו כן הובהר, כי קיימות קלפיות מיוחדות למבודדי בית. עוד נמסר, כי למבודדי בית אסור להגיע לקלפיות רגילות וכי למשרד הבריאות יש רשימה של מבודדי בית איתם נמצא המשרד בקשר ישיר (כ-5630 מבודדי בית).כמו כן, משרד הבריאות ביקש להבהיר כי למבודד בית שניכרים בו סימני מחלה אסור להגיע לשום קלפי, גם לא לקלפי המיוחדת למבודדי בית.
יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ טען אתמול כי, "אני לא אתפלא אם יעשו כל מאמץ שהוא לא באזור החיוג האתי לשבש את הבחירות. אני קורא לציבור לצאת להצביע בהמוניו או כל אחד לפי תפיסותיו. אני מקווה שמערכת הבריאות יודעת לתת פתרונות דמוקרטיים לכאלו שנמצאים בבידוד ושוועדת הבחירות המרכזית תעשה הכל להבטיח בחירות תקינות. משרד הבריאות צריך להוציא הודעות ברורות ולא לאפשר לאף אחד להפיץ היסטריה ביום הבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול ב"כינוס חירום" של סיעת הליכוד כי "הנתונים שיש לנו מלפני שלוש שעות זה שאנחנו 59.7 מנדטים, ואנחנו מאוד קרובים לניצחון. התזוזה הזאת היא מגמה עקבית של הימים האחרונים ואנחנו יכולים להביא להקמתה של ממשלת ימין בטוחה למדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "אם לא נדאג להביא את הניצחון הזה אנחנו יודעים מה האלטרנטיבה שנחשפה על ידי עמיר פרץ. יש לנו מידע בדוק שאכן יש הסכם כזה בין בני גנץ לעמיר פרץ, מרצ פרץ, ליברמן ואחמד טיבי שיתמוך מבחוץ. אין דרך אחרת לגנץ להקים ממשלה, רק בתמיכה הזו. זו לא אמירה או ספין, זו אמת שמגובה גם בחשיפה של פרץ וגם במידע נוסף שיש לנו שהוא חד משמעי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל אחד בוחר לפי רבו ואין מה לריב
והמשך יום מוצלח☺☺☺

בסוף אני יהיה ראש ממשלה????????

יצו פלדמן: ‏מציע לכולם להירגע. נכון שאחוז ההצבעה גבוה אבל יש את הפער אִם לוֹקְחִים אֶת הַ-12% שֶׁמְּבִינִים שֶׁאִם יֵשׁ לִי תּוֹסֶפֶת זֶה יוֹרֵד הַפַּעַר הוּא פָּחוֹת מִ-12% בְּאֹפֶן רֵאָלִי כִּי גַּם שֶׁהוּא 3% הוּא לְמַעֲשֶׂה פָּחוֹת

אבינו מלכנו קרע רוע גזר דיננו

למען ציון לא אחשה מוריי ורבותיי אנא צאו להצביע והצביעו ג או שס

וחוץ מזה צריך לעשות את ההבדל: "הרוב במדינת ישראל. הרוב, לא רוב, בא נעשה את ההבדלה שניה. כי אפשר לעשות ממשלה על שישים ואחד שזה כאילו רוב, וזה נכון מבחינה דמוקרטית ומבחינה חוקית. אבל זה לא מיצג את הרוב כולו…

כנראה שהרגל 'נעשה טבע'!…

אחוז ההצבעה הגבוה נובע לכאו' מהצפון תל אביבים וחבריהם לאליטה השמואלנית עוכרי ישראל ושונאי היהדות. ד' ישמרנו ויצילנו ממבקשי רעתנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture