צילום: המפלגה הדמוקרטית

"סופר טיוזדיי" בארה"ב: גם אמריקה מצביעה הלילה בפריימריז לנשיאות

14 מדינות יקיימו הלילה את יום ההצבעה החשוב ביותר במרוץ הדמוקרטי למועמדות לנשיאות ארה"ב. המצביעים יבחרו בין סנדרס, ביידן, וורן ובלומברג. ההצבעה תתקיים בצל פרישתם דרמטית מהמירוץ של שני מועמדים משמעותיים. הפרס הגדול: 415 הצירים של קליפורניה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ה"סופר טיוזדיי" בארצות הברית יצא הלילה לדרך: ב"יום שלישי הגדול" מצביעים בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות ב-14 מדינות ומחלקים יותר משליש מהצירים במרוץ. התוצאות שיתפרסמו מחר בבוקר עשויות לסמן את המועמד המוביל לזכות במועמדות הדמוקרטית, ולהתמודד מול הנשיא דונלד טראמפ בבחירות שיערכו בנובמבר השנה.

יום ההצבעה "סופר טיוזדיי" משמעותי במיוחד שכן בו יחולקו לא פחות מ-1,344 צירים, זאת לעומת 155 בלבד שחולקו בארבע המדינות שהצביעו עד כה. שני "הפרסים" הגדולים במיוחד הם הצירים של מדינות הענק קליפורניה (415 במספר, הכי הרבה שמעניקה מדינה כלשהי בפריימריז) וטקסס (228). הבחירות יתקיימו גם אלבמה (52 צירים), ארקנסו (31), קולורדו (67), מיין (24), מסצ'וסטס (91), מינסוטה (75), צפון קרוליינה (110), אוקלהומה (37), טנסי (64), יוטה (29) ורמונט (16), וירג'יניה (99) והטריטוריה של סמואה האמריקנית (6).

ארבעה מועמדים בעלי סיכוי לזכות במועמדות לנשיאות נותרו במרוץ הדמוקרטי: במקום הראשון ניצב לפי שעה ברני סנדרס, ואחריו ג'ו ביידן, אליזבת וורן, ומייקל בלומברג. סנדרס, שכאמור מחזיק ברוב הצירים ערב סופר טיוזדיי קיבל עד כה 60, ואחריו ביידן, עם 54, בזכות הניצחון המרשים, והראשון שלו בפריימריז, בבחירות בקרולינה הדרומית. כדי לזכות במועמדות בוועידה הדמוקרטית בקיץ, יש צורך ב-1,991 צירים.

אחרי יממה דרמטית שבה פרשו שני מועמדים משמעותיים, פיט בוטיג'ג' ואיימי קלובושר, הנחשבים שניהם למתונים, מקווים ביידן ובלומברג לגרוף כמה שיותר מקולות בוחריהם של הפורשים ולהביא לשינוי מגמה בפריימריז, אחרי שההצבעה בארבע המדינות הראשונות הציבה את סנדרס במקום הראשון.

כזכור, לאחר שסיים רק במקום הרביעי בפריימריז בקרוליינה הדרומית, ראש עיריית סאות' בנד לשעבר והמועמד הצעיר ביותר בבחירות על ראשות המפלגה פיט בוטיג'ג', הודיע כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות. נשא הצהרה בה הודיע כי הוא משעה את קמפיין הבחירות שלו.

בנאום הפרישה, בוטיג'ג' לא הצהיר על תמיכתו באף אחד מיריביו לשעבר. את השבועות האחרונים הוא הקדיש להזהיר כי מינויו של סנדרס למועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות יהיה מסוכן. הלילה הוא קרא לתומכיו להבטיח שדמוקרט ינצח בנובמבר וייכנס לבית הלבן.

"עלינו להכיר בכך שבנקודה זו במרוץ, הדרך הטובה ביותר לשמור על האמונה במטרות ובאידיאלים הללו היא לזוז הצידה ולעזור לאחד את המפלגה ואת המדינה", הוא אמר. "אז הלילה אני מקבל את ההחלטה הקשה לעצור את הקמפיין שלי לנשיאות". הוא התחייב לעשות "כל שביכולתי" כדי להבטיח ניצחון דמוקרטי בבחירות לנשיאות בנובמבר. "מוטלת עלינו האחריות להבין את המשמעות של הישארות במרוץ", הוא אמר. "המטרה שלנו תמיד הייתה לאחד את האמריקנים, לנצח את דונלד טראמפ, לנצח למען הערכים שלנו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture