Olivier Fitoussi/Flash90

"לא ללחוץ ידיים – אירועים עד 5000 איש"; בידוד לשבים ממדינות באירופה

משרד הבריאות מרחיב את חובת הבידוד לנוסעים ששבו מצרפת, גרמניה, שווייץ, ספרד ואוסטריה. ראש הממשלה בהצהרה: "אל תלחצו ידיים". ליצמן: "איסור על כינוס של יותר מ-5,000 איש". בר סימן טוב: "עוצר טיסות לאנשי השירותים החיוניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) על שורות צעדים שיינקטו בישראל בשל התפשטות הנגיף. בין היתר ישראל תדרוש מהשבים מצרפת, גרמניה, שווייץ, ספרד ואוסטריה להיכנס לבידוד ביתי. נתניהו אף קרא לציבור להימנע מלחיצת ידיים. שר הבריאות יעקוב ליצמן הודיע על משרדו יאסור על קיום אירועים של יותר מ-5,000 בני אדם. משמעות ההנחייה היא שלא יתקיימו אירועי פורים המוניים השנה.

במסיבת עיתונאים שנערכה במשרד הבריאות, אמר נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. לא קוראים לזה כך אבל זו האמת. ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות, אבל ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות האחרות. אנחנו נמצאים כך, כי הנחיתי על היערכות יתר ולא חסר. נאלצנו לנקוט באמצעים נוקשים מאוד כדי להאט את קצב התפשטות המחלה בישראל וכך קרה".

"אני נותן דוגמה אחת וחשובה- צריך להקפיד הקפדה אדירה על היגיינה אישית. זה אומר לעשות דבר שהוא נגד האופי שלנו ונגד הטבע שלנו, נגד המנהג שלנו ללחוץ ידיים. פשוט להפסיק ללחוץ ידיים כפי שאני עושה. אפשר להגיד שלום. תמצאו את הדרך להימנע מלחיצות יד ומדברים אחרים שיבקשו מכם משרד הבריאות". נתניהו שהמליץ להימנע מלחיצת ידיים בזמן הקרוב – הציע לאמץ את ברכת השלום ההודית "נמסטה".

אחרי ראש הממשלה דיבר שר הבריאות יעקב ליצמן והודיע כי לא יתאפשרו אירועים של מעל ל-5,000 איש, וכנסים בינלאומיים שמתוכננים בארץ יבוטלו. "היסוד זה לשמור על מה שמשרד הבריאות מציג. נמנע התכנסויות של מעל 5000 איש. מתברר שחלק גדול מהאנשים שהיו באיטליה לא דיווחו איפה היו. לא נהסס מכלום, גם אם זה לא פופולרי, גם להחמיר מה שצריך".

ההנחיה לחוזרים מגרמניה, שוויץ, צרפת, ספרד ואוסטריה להיכנס לבידוד למשך 14 ימים, תקפה גם על מי שחזר בשבועיים האחרונים מאותן המדינות. עד חצות צפויות לנחות בישראל חמש טיסות מצרפת, שבע טיסות מגרמניה, שתי טיסות מספרד, ארבע טיסות מאוסטריה וטיסה אחת משוויץ. נכון לעכשיו, מספר המדינות שהנוסעים שחוזרים מהן נאלצים להיכנס לבידוד עומד על 13.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר בהצהרה כי, "אנחנו יודעים לגבי כל אחד מה-15 ממי נדבק ומתי, מבחינה זאת המצב טוב. החשוב כרגע הוא להיות מהירים. אנחנו עושים פה פי 4 יותר בדיקות מארה"ב, כדי לצמצם פוטנציאל ההדבקה של אותם אנשים, הבידודים במספרים הולכים וגדלים וזה נראה נטל אבל האלטרנטיבה תהיה גרועה יותר".

בין הצעדים החדשים משרד הבריאות יאסור על עובדי מערכת הבריאות לנסוע לחו"ל, כדי למנוע מצב שבעת הצורך המערכת הזאת תוכל לתפקד כראוי. "אנחנו נעשה הכול כשהאירוע הזה יגמר יום אחד – יגידו שישראל היא בין המדינות שהתמודדו איתו הכי טוב", אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. לדבריו, "אנחנו רואים שמדינות שלא עושות את הצעדים שאנחנו עושים מגיעות למצב שהן נוקטות בצעדים יותר קשים".

מסיבת העיתונאים היום במשרד הבריאות. צילום: אילובר פיטוסי, פלאש 90

קודם מסיבת העיתונאים קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בראשותו בנושא המשך היערכות לנגיף הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, במשרד הבריאות בירושלים. בדיון השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל רשות האוכלוסין, מנכ"ל מד"א וגורמים נוספים.

"אני סיימתי עכשיו, יחד עם שר הבריאות והצוות המקצועי, דיון נוסף לגבי הטיפול שלנו במשבר הקורונה. אני אומר "משבר" אבל צריך להבין, אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית", אמר נתניהו. "לא קוראים לזה כך, אבל זו האמת וצריך להגיד אותה. ייתכן שהיא מן המסוכנות ביותר של המגפות הללו שהיו במאה השנים האחרונות. אבל ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות האחרות, יחד עם עוד 2-3 מדינות במערב".

"אנחנו נמצאים במצב טוב יותר כי מלכתחילה אני הנחיתי על מדיניות של היערכות יתר ולא היערכות חסר. נאלצנו לנקוט בצעדים נוקשים, אפילו נוקשים מאוד, כדי להאט את קצב ההתפשטות של המחלה בישראל, ואכן כך קרה. אנחנו נקטנו גם במדיניות של בידוד נרחב ובדיקות נרחבות, שמדינות רבות לא עשו כך. נאלצנו גם לנקוט צעדים לגבי טיסות ולגבי השבים מחוץ לארץ".

"אני רוצה לתת לכם דוגמה אחת חשובה, הדוגמה הזאת היא איטליה. איטליה, שהיא מדינה מתקדמת מאוד, קצב ההתפשטות בה הוא גדול מאוד, ואני חייב להגיד שיש שם קצב תמותה של בין ארבעה לחמישה אחוז, וקצב של מקרים קשים של כעשרה אחוז. זו איטליה והיא מדינה מתקדמת. כשהנחנו את כל מי ששב מאיטליה להיכנס לבידוד עצמי של 14 ימים, צפינו את פני הדברים".

"היום אנחנו ננקוט בצעדים נוספים דומים, עשרה צעדים ועוד. למשל בדרישה מכל הישראלים הבאים מהמדינות הבאות – מצרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה – להיכנס לבידוד עצמי של 14 יום. ויש גם צעדים נוספים שתכף נכריז עליהם".

"אני רוצה להבהיר שאנחנו במצב של שליטה באירוע. דווקא בגלל זהירות המשנה שאנחנו נוקטים וצעדים שיפורטו היום, וגם בגללכם אזרחי ישראל. בסך הכל, אזרחי ישראל מאוד ממושמעים ונוקטים ונשמעים להערות שלנו. אתם רואים גם שנקטנו בצעדים יוצאי דופן, כמו קלפיות נפרדות, על מנת לבודד כמיטב יכולתנו את הנגיף מכלל האוכלוסיה. אנחנו נדרוש את ההמשך וגם נבקש את ההמשך מכם".

"אני נותן דוגמה אחת והיא חשובה, צריך להקפיד הקפדה אדירה על היגיינה אישית. זה אומר לעשות דבר שהוא נגד האופי שלנו ונגד הטבע האנושי, נגד הטבע שלנו כעם וכחברה – להימנע מלחיצת ידיים. אני לוקח על עצמי להיות הראשון שאומר לכם: פשוט לחדול מלחיצת יד, כפי שאני עושה. אין ברירה, אתם יכולים לאמץ את השיטה ההודית, אתם יכולים להגיד "נמסטה", או אפשר להגיד "שלום". אבל תמצאו את הדרך, כל דרך, להימנע מלחיצות יד ודברים אחרים שיבקשו ממכם כאן משרד הבריאות".

"אני רוצה להגיד שהצוות כאן עובד בצורה יוצאת מן הכלל, וכפי שאתם רואים אנחנו עובדים גם לרוחב החברה ולרוחב הכלכלה. הריכוז של המאמץ הוא במשרד הבריאות, אבל כל משרדי הממשלה, כל אגפי הממשל וגם מד"א עובדים בצורה יוצאת מן הכלל. אם נמשיך לפעול כפי שאנחנו עושים, וכך נמשיך מידי יום, אפילו מידי שעה, לעשות את ההיערכות הנכונה – היערכות היתר, אנחנו נוכל לטפל במשבר הזה ולצלוח אותו כפי שאנחנו צולחים אותו כרגע יותר טוב כמעט מכל מדינה אחרת", דברי ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בגור לא תהיה התקהלות בפורים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture