כוכבי אמש. צילום: פלאש 90

איסור נסיעות לחו"ל, ביטול תרגילים: בצה"ל נערכים למלחמה בקורונה

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב וקבע שורה של החלטות בנושא הקורונה: החל ממחר לא תתאפשר נסיעה של חיילים, כלל התרגילים שאמורים היו להתקיים בחו"ל, או בשיתוף עם כוחות זרים, נעצרו. עוד דווח: כ-500 חיילים נמצאים בבידוד ביתי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קיים הבוקר הערכת מצב מטכ"לית ועמד על הצעדים הבאים למניעת התפשטות הנגיף בצה״ל. רא"ל כוכבי הגדיר כי המטרה היא לשמור על כשירותו המבצעית של צה״ל, החיונית לביטחון מדינת ישראל. על כן סיכם הרמטכ״ל כי תינקט גישה מחמירה שתכליתה צמצום היקף החיילים הנמצאים בבידוד.

כתוצאה מכך, קבע הרמטכ״ל כי החל ממחר (שישי) בשעה 12:00 לא תתאפשר יציאת חיילי צה״ל בשירות חובה ובקבע לחו״ל, בתפקיד או באופן פרטי. ההחלטה אושרה על ידי שר הביטחון. בנוסף, יוקמו שתי ועדות לבחינת מקרים חריגים – בהיבטים מבצעיים ובהיבטי פרט. הערכת מצב נוספת בראשות הרמטכ״ל תתקיים הערב לסיכום הנחיות נוספות.

עוד הוחלט כי סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר, ימשיך לרכז את היערכות צה״ל למניעת התפשטות הנגיף ולקידום פעולות נדרשות נוספות. כמו כן, הביקורים מהמדינות הנ"ל נדחים עד להודעה חדשה. "עומדות בפנינו שלוש משימות", הבהיר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. "הראשונה והחשובה מכולן היא שימור כושרו של צה"ל. השנייה, מניעת התפשטות הנגיף בצה"ל וצמצום התחלואה. והשלישית, היערכות לשלב הבא, אם נידרש, מול המרחב הלאומי".

"הוועדה הראשונה הנוגעת ליציאה לחו"ל נועדה למקרים פרטניים שהם אך ורק מבצעיים. השנייה מתעסקת בנושאי הפרט ונוגעת להיבטים רפואיים, אירועי משפחה וכדומה", הסביר תא"ל זילברמן. "כמו כן, החלטנו לעצור את כל תרגילי שיתוף הפעולה שאנחנו מקיימים בארץ ובחו"ל, למעט חריגים", המשיך דובר צה"ל.

עוד נמסר כי האחריות על טיפול ומניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל בידי משרד הבריאות והמל"ל. צה"ל נערך לסיוע בטיפול בנושא הנגיף ככל שיידרש, נמצא בקשר רציף עם משרד הבריאות ופועל בהתאם להנחיותיו על מנת למנוע ולצמצם את סיכויי התחלואה ביחידות. צה"ל מנחה לבידוד גורמים אשר היו בקשר הדוק עם חולה מאומת. כלומר, שהיה במחיצתו של החולה כרבע שעה או יותר במרחק של 2 מטר לכל היותר. לא נדרש בידוד למי שלא היה במגע הדוק עם חולה מאומת.

בתיאום עם משרד הבריאות ובהתאם להמלצה להימנע ככל הניתן מנסיעות לחו"ל, תידחה נסיעת הרמטכ"ל לארה"ב שתוכננה להתקיים בשבוע הבא למועד אחר. אירועים צבאיים הכוללים אזרחים שהגיעו מחו"ל יבוטלו בהתאם לצורך ושיקול דעת הגורמים הרלוונטיים. עד כה, 588 חיילים נמצאים בבידוד, אשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו״ל ומקצתם פגשו במשלחת מדרום קוריאה או בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף. 125 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.

בעקבות הנחיות משרד הבריאות והכללת איטליה ברשימת המדינות שהמגיעים מהן נדרשים לבידוד, הוחלט לדחות את האימון המשותף בין EUCOM לזרוע היבשה.

תרגיל JUNIPER COBRA של צה"ל והפיקוד האירופי של צבא ארה"ב החל ביום שלישי (3 במרץ 2020) והיה מתוכנן להסתיים ב-13 במרץ 2020, בהשתתפות יותר מ-600 חיילי הפיקוד האירופי, שהגיעו מגרמניה וארה"ב. הרמטכ״ל ומפקד EUCOM החליטו בשיחה משותפת על הפסקת התרגיל. צה״ל מוקיר ומעריך את שיתוף הפעולה ההדוק עם צבא ארה״ב ומצפה לאימונים משותפים בעתיד.

פיקוד העורף שותף מלא בדיונים ובהערכות המצב של משרד הבריאות וכן מסייע למשרד הבריאות ככל שנדרש. צה"ל ופיקוד העורף נערכים בשיתוף משרד הבריאות לכלל התרחישים כפי שהוגדרו על ידי הגורמים המקצועיים והדרג הלאומי. בשלב זה, מסייע הפיקוד למשרד הבריאות בהפעלת חמ"ל רפואה לאומי, בהדרכת צוותי רפואה, אשפוז וקהילה ובהסברה לאזרחים והרשות המקומית.

בתוך כך, לאור המשך התרחבות נגיף הקורונה, קיים הבוקר שר הביטחון, נפתלי בנט, דיון היערכות לקראת מעבר אפשרי להתפשטות הנגיף בהיקף של מגיפה, שמשמעותה העברת מקל וניהול האירוע ע״י מערכת הביטחון. במסגרת החלטת ממשלה ב׳-48 מינואר 2002, האחריות הכוללת לטיפול באירועי פנדמיה (מגפה), בהם התחלואה מוגברת מאוד, מוטלת על שר הביטחון, אשר יתכלל את הנושא בפני ממשלת ישראל.

יודגש, כי זהו אינו המצב כיום, וכי מדובר בדיון היערכות לתרחיש קיצון בלבד. בדיון בראשות שר הביטחון השתתפו סגן שר הביטחון אבי דיכטר, מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ״ל אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף, נציגי המטה לביטחון לאומי (מל״ל), מתפ״ש, רשות המעברים היבשתיים ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture