Hadas Parush/Flash90

עמיר פרץ: "נפגשתי עם גנץ – אמליץ לסיעה לתמוך בחוק נתניהו" • צפו

יו"ר העבודה-גשר-מרצ הודיע כי נפגש אתמול עם יו"ר כחול לבן: "סיכמנו שנעשה הכל בכדי להקים ממשלה חדשה ולמנוע מערכת בחירות רביעית. ‏בשבוע הבא אכנס את הסיעה החדשה ואמליץ כי נתמוך במועמדותו של בני גנץ לראשות הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ אומר היום (שישי) כי “נפגשתי אתמול עם בני גנץ, וסיכמנו שנעשה הכל בכדי להקים ממשלה חדשה ולמנוע מערכת בחירות רביעית. ‏בשבוע הבא אכנס את הסיעה החדשה ואמליץ כי נתמוך במועמדותו של בני גנץ לראשות הממשלה וכן אמליץ לתמוך בהצעת החוק שמונעת מח״כ שיש נגדו כתב אישום להקים ממשלה". יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ השיב לו: "עמיר, אתה שותף אמת. יחד נוציא את ישראל לדרך חדשה".

יצוין שח"כ עמר בר-לב ממפלגתו כבר הביע התנגדות לחוק ואמר כי "זאת לא הדרך להחליף את נתניהו". לדבריו, "נאבקתי נגד חוקים פרסונליים כשהם הועילו לנתניהו, ואני מתנגד ליוזמה לחוקק חוק פרסונלי נגדו. זאת לא הדרך להחליף את נתניהו. הדרך היחידה היא הקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, בתמיכת המשותפת וליברמן".

לדבריו, ממשלה כזאת צריכה לקום בסיס 3 תנאים: "חקיקת חוק גיוס שיבטיח שירות שוויוני ומוסכם לחילונים ולחרדים. העברת תקציב דו-שנתי ל-2020-2021 – בו יוקצו סכומי כסף משמעותיים לצמצום הפערים בין אזרחי ישראל הערביים והיהודים, ובפרט הקצבת סכומים לתוכניות למיגור האלימות במגזר הערבי. הסכמה על קיום בחירות במרץ 2021".

כזכור, בכחול לבן החליטו לנסות להעביר בתקופת הביניים של המשא ומתן הקואליציוני חוק שימנע מאדם עם כתב אישום לכהן כראש ממשלה (חוק נתניהו). הסכמה של הרשימה המשותפת כבר יש לצורך חוק כזה. בכחול לבן ממתינים לתשובת ליברמן וישראל ביתנו כדי לדעת אם יש רוב למהלך. לפי בכירים בכחול לבן, יו"ר כחול לבן בני גנץ נתן אור ירוק למהלך, ובמפלגה מעריכים כי אם התוצאה תישאר על 58 מנדטים לגוש הימין, הסיכוי להעברת החוק גדל משמעותית.

בכיר הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, כבר הביע את תמיכתו במהלך ואמר כי, "אנחנו חושבים שראש ממשלה עם כתב אישום חמור של שוחד צריך להתפטר. זה שבנימין נתניהו ממשיך להיאחז בכיסא אחרי כתב אישום חמור זה דבר ביזארי. לכן, יכולים להיעזר בהצבעה בכנסת, זה חוק, זה לא ממשלה, לא קואליציה. אנחנו כשמצביעים על חוקים מצביעים כפי שמחליטה הרשימה המשותפת, אני מעריך שזה יהיה הכיוון שלנו", את הדברים אמר בריאיון לאילה חסון וגולן יוכפז ברדיו 103.

יו"ר מר"צ ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי, "‏בכנסת החדשה יש רוב מוחלט (62) לחוק שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתבי אישום. זה נכון פוליטית, זה לגמרי משקף את רצון רוב הבוחרים וזה גם הדבר הראוי מבחינה מוסרית. ניתן גם להקים ממשלה על קווי יסוד בסיסיים שיכללו חקיקה כזו ועוד כמה תיקונים. כחול-לבן – צאו מהדכדוך ונלך על זה בכל הכוח".

בישראל ביתנו הודיעו אתמול כי "בישיבת הסיעה שהסתיימה כעת הוחלט לפעול לקידום שני חוקים. הראשון חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. השני חוק המונע מח"כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מצליחים לנצח בבחירות אז מוציאים אותו מחוץ לחוק.. בדיחה !

תראו מי מדבר , השפמנון שנעלם ומדבר לעצמו. אתה לא מבין שבלי מטאטא כביש זה לא עובד. צא מהכנסת זה לא בשבילך. לך תמציא לנו עוד כיפת ברזל מפטיש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture