מארק ישראל סאלם / POOL

נתניהו לארדן: "לפעול נגד זריעת פאניקה בציבור ע"י הודעות שווא" • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי, "אני יכול להגיד שהמצב בישראל בשליטה והוא בין הטובים ביותר בעולם – אם לא הטוב ביותר במדינות המערב". נתניהו ביקש מהאזרחים להמשיך להישמע להוראות משרד הבריאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למשבר ה'קורונה' ואמר: "כפי שאני חוזר ואומר אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, גם אם לא הכריזו על כך רשמית. אני אמסור היום עדכונים לממשלה על הצעדים שהחלטתי עליהם יחד עם חברי השרים בעניין הקורונה. אנחנו פועלים באחריות, בקור רוח ובשיתוף פעולה מלא בין כל הגורמים. אני מקיים דיון בנושא כל יום, וברוב הימים כמה פעמים ביום. בזכות הצעדים שהובלנו, אני יכול להגיד שהמצב בישראל בשליטה והוא בין הטובים ביותר בעולם – אם לא הטוב ביותר במדינות המערב.

נתניהו הוסיף: "אני קורא היום לציבור להיזהר מפייק ניוז של ידיעות כוזבות בעניין נגיף הקורונה בישראל. יש להישמע רק להודעות הרשמיות של משרד הבריאות והגורמים הרשמיים. אני מבקש משר לביטחון פנים גלעד ארדן לפעול נגד זריעת פאניקה בציבור באמצעות הודעות שווא, יש לא מעט כאלה".

עוד אמר רה"מ: "כדי להתמודד עם הנגיף אני פועל גם ברמה הבינלאומית. שוחחתי עם מנהיגים רבים ב-72 השעות האחרונות, ויזמתי שיחת ועידה שנקיים עמם השבוע, כדי לדון בסיוע בינלאומי הדדי. יש לישראל מה להציע ויש לישראל גם מה לקבל, אנחנו בעמדה טובה".

"אנחנו נפעל היום כדי לקדם את הצעדים שקבעתי: אחת, נחטא מתקנים ציבוריים. שתיים, נגייס את חיל האוויר וחברות התעופה כדי להבטיח בכל מצב את המשכיות שרשרת האספקה החיונית למשק הישראלי. שלוש, נגייס את מיטב המוחות בישראל כדי להפריד ביעילות בין בריאים לחולים. מחר נקיים ישיבה מאוד חשובה של גורמי המדע והבריאות במטרה להרחיב מאוד את מספר הנבדקים ולצמצם מאוד את משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה. ארבע, נקים קרן לסיוע תזרימי. שר האוצר יציג עכשיו קרן של ארבעה מיליארד שקל שהוא מתווה הסיוע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר. אני חוזר ומבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על ההוראות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות. זה לא צחוק, וזה לא דבר של בחירה – צריך פשוט לעשות את זה. כל הקפדות ההיגיינה האלה מעכבות או מונעות את ההתפשטות של הנגיף, לכם, לבני משפחותיכם ולכל בני האדם במדינת ישראל – אנא הקפידו על כך".

בנוסף התייחס רה"מ נתניהו לחג הפורים תוך שהוא מרמז למהלכים של כחול לבן ואמר: "אני מאחל לכל עם ישראל ולכל ילדי ישראל חג פורים שמח. מה שכן, השנה כבר נפלו כל המסכות, עוד לפני החג".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בישיבת הממשלה כי, "יש לנו 20 אלף איש בבידוד, זה הרבה אבל מי שאומר שאנחנו מגזימים או שזה פוליטיקה, אני רוצה לתת דוגמה. כיום יש לנו 25 חולים שאחד שוחרר ואחד במצב קשה. לעומת שוויץ, מדינה באותה גודל שלנו, יש לה 270 חולים וזה בגלל שהחמרנו". עוד הוסיף כי "אנחנו הולכים לשבת על זה ולהחליט, יש צעדים גדולים במשך היום ונחליט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture