צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות הקורונה: יבוטלו ביקורי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית, הורה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לשירות בתי הסוהר, להקפיא את כל ביקורי האסירים הביטחוניים הפלסטינים ולא לאפשר כניסת מבקרים משטח הרשות הפלסטינית לתוך בתי הכלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות העדכונים אודות התפשטות נגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית ולאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים בנושא, החליט השר גלעד ארדן להקפיא ולא לאפשר את קיומם של ביקורים משטחי הרשות הפלסטינית לאסירים הבטחוניים המוחזקים בבתי הסוהר בישראל.

השר ארדן אמר לאחר קבלת ההחלטה: "הפסקת הביקורים בבתי הכלא היא הכרחית ומחויבת המציאות. הגעה של נשא קורונה לתוך בתי הסוהר עלולה לגרום להדבקה המונית של אסירים וסוהרים במחלה ועלינו לעשות את המקסימום כדי למנוע מתרחיש כזה להתממש."

אמש (מוצאי שבת) דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על איתור שלושה נשאים חדשים של נגיף הקורונה, מה שמעלה את מניין הנדבקים במחלה ל-19. על פי ההודעה, השלושה באו במגע עם החולים השוהים במלון "אנג'ל" בבית ג'אלה הסמוכה לבית לחם, מלון שהפך למרכז בידוד לחולים ולחשודים כנשאים של הנגיף.

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע, כי במלון "אנג'ל" בבית ג'אלה נמצאים כעת 32 אנשים בבידוד, ובמלון פרדייס בבית לחם 15 נוספים. עוד נמסר, כי באקדמיה ביריחו נמצאים 16 בבידוד, שניים במעבר רפיח. על פי ההודעה, 350 איש נמצאים בבידוד ביתי.

נשיא התאחדות המלונות הפלסטיניים מסר שמרבית התיירים הזרים במלונות השונים בבית לחם עזבו את העיר. לדבריו, פונו בסך הכל 6,000 תיירים זרים, לאחר שהובטחה יציאתם באוטובוסים. כמו כן הוא ציין שעל פי ההסכם עם מושל בית לחם, כאמל חמיד, אפשרו לתיירים ללון יום נוסף בבית לחם וסביבתה ו-600 תיירים נוספים יעזבו את המחוז עוד היום.

במסיבת עיתונאים שנערכה שלשום בבית לחם, שרת הבריאות הפלסטינית, מאי אל-כילה, ענדה מכשיר בשם "אייר דוקטור", שמנדף חומרים שאמורים לטענתה לפגוע בחיידקים שונים בסביבה. עם זאת, עדיין לא נמצא ביסוס מדעי ליעילותו של המכשיר.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתיה הודיע על איסור התנועה אל בית לחם וממנה, כחלק מהמאמצים למנוע את התפשטות הקורונה. נוסף על כך, אשתיה הנחה להקים מרכזים רפואיים לטיפול בחולי הנגיף בכל מחוז ברשות.

המופתי הפלסטיני, שייח מוחמד חוסין, אמר אתמול כי הציות להנחיות משרד הבריאות הפלסטינית הנו חובה הלכתית. נכון לעכשיו הנגיף לא הגיע לרצועת עזה. האוניברסיטאות ברצועה הודיעו כי ישביתו את הלימודים החל מהיום ולמשך חודש ימים. גם בתי הספר של סוכנות אונר"א ברצועה יהיו סגורים מחר בגלל הקורונה. בחמאס הבהירו כי הפגנות הגדר ההמוניות המתוכננות להיערך בסוף החודש – טרם בוטלו בגלל הקורונה.

לצד ההתפתחויות האחרונות, בימים האחרונים תיאמה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים את יציאתן של עשרות קבוצות תיירים משטחי הרשות הפלסטינית לנמל התעופה בן גוריון. זאת לאחר שהתקבלו בקשות מצד הקבוצות ומצד קונסוליות ונציגויות רבות בעקבות גילוי תיירים ופלסטינים שנדבקו בנגיף הקורונה בשטחי הרשות. המנהל האזרחי תיאם את יציאתם בשיתוף כלל כוחות הביטחון, המשטרה, משרד החוץ, המל"ל ומשרד הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture