מרגי: "חייבים להכיר ב'איחוד הצלה' כגוף משלים למערך החירום הרפואי המיידי"

השר לשירותי דת, יעקב מרגי ביקר אתמול (שלישי) בבית איחוד הצלה בירושלים. השר התרשם מפעילות הארגון ושיבח את פרוייקט האופנולנסים שמסייעים במהירות וביעילות ואינם תלויים בפקקים.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, ערך הבוקר סיור בבית 'איחוד הצלה' בירושלים, שם עמד מקרוב אחרי הזנקתם של המתנדבים בידי מוקד החירום והביע את התפעלותו הרבה ממסירות המתנדבים בכל רחבי הארץ.

קרא עוד:

[postim]

את פמליית השר לשירותי דת קיבלו נשיא 'איחוד הצלה' אלי ביר, יו"ר הארגון זאב קשש, סמנכ"ל הארגון אלי פולק, מנהל אגף רפואה איליה לוי, מנהל אגף המבצעים אוהד שקד, וראש אגף המתנדבים, שרגא הופמן.

הסיור נפתח במחסן הציוד הרפואי המרכזי של הארגון, שם התוודע השר מרגי לתיקי העזרה הראשונה המאובזרים היטב של 2,000 החובשים, הפרמדיקים והרופאים המתנדבים בארגון. כן שמע השר סריקה נרחבת על אופי הטיפול אותו מעניקים מתנדבי 'איחוד הצלה' לכלל הציבור בכל רחבי הארץ.

לאחר מכן סיירה הפמליה במוקד החירום של 'איחוד הצלה' 1221, שם עמדו מקרוב על דרכי ההזנקה של המתנדבים לאירועים, כאשר השר עוקב מקרוב בזמן אמת אחר הזנקה של חובשים. ראשי 'איחוד הצלה' אף הציגו בפני השר ופמלייתו את המערכות הטכנולוגיות להזנקת המתנדבים לאירועי חירום ובראשם מערכת ה'לייפקומפס' המאתרת את המתנדבים הקרובים לאירוע חירום ומזניקים אותם באמצעות מערכת GPS ואיכון משוכללת.

בישיבת העבודה שנערכה לאחר מכן, הביע השר לשירותי דת, יעקב מרגי, את התפעלותו בעיקר מהפריסה הרחבה של מתנדבי הארגון בכל רחבי הארץ וזמינות התגובה שלהם למקרים – בין שלוש לארבע דקות. "הייתי מציע להטמיע את מספר החירום שלכם 1221 בכל מוסד ובקרב הציבור, משום שאתם נותנים את המענה הרפואי המהיר ביותר לאירועי חירום", אמר השר. "אתם נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון", הוסיף.

כן העלה השר מרגי על נס את חברי יחידת ה'אופנולנסים' של הארגון, המונה כיום כ-200 אופנועי חירום, וסיפר כי באחד הימים נתקל בתאונת דרכים קשה, אך בשל עומסי התנועה התקשה האמבולנס להגיע במהירות לאירוע. "בזמן הזה", סיפר, "ראיתי אופנועים שלכם נעים בדרכם להעניק טיפול ראשוני במקום התאונה. יש מקומות שרק לאופנועים יש סיכוי להגיע לזירה במהירות, ועל כן הנוכחות שלכם חשובה מאין כמוה".

בתום הביקור הודה השר יעקב מרגי לראשי 'איחוד הצלה' ואמר כי הסיור חשף בפניו גוף מקצועי ואיכותי, הזמין לקריאות חירום לכל אדם באשר הוא סביב השעון, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, 365 יום בשנה ובכל מקום בארץ.

"הגופים הרשמיים אינם מסוגלים לתת את השירות והטיפול שאתם יכולים לתת", אמר השר יעקב מרגי בתום הביקור. "חובה להכיר בכם כגוף משלים למענה חירום רפואי מיידי", הוסיף.

יו"ר 'איחוד הצלה', זאב קשש, הודה למרגי שהקדיש מזמנו לסיור, ואמר כי "פעילותם של אלפי המתנדבים מכל גווני האוכלוסייה והמגזרים בישראל במסגרת ארגון 'איחוד הצלה', היא התשובה לכך שבתחום זה אין מחיצות או מחלוקות וכולנו מסורים למען אותה מטרה – הצלת חיים".

צילומים: משה אסולין

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture