צילום: קובי גדעון לע"מ

נתניהו וגנץ נפגשו בבית הנשיא: צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם • צפו

נשיא המדינה נפגש עם יו"ר כחול לבן וראש הממשלה במשך שעה וחצי בניסון להגיע להבנות: "יש להמשיך ולהעמיק את ערוץ הקשר הישיר". הפגישה הוגדרה "טובה" והמפלגות הוציאו בתומה הודעה משותפת. בית הנשיא: מחר יוטל המנדט על גנץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


המנהיגים בפתח הפגישה. צילום: רועי אברהם, מקליט: יוסי כהן.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הערב (ראשון) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך שעה וחצי, במטרה לנסות ולהגיע להבנות בנוגע להרכבת הממשלה. בפגישה השתתפו גם נציג צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין, ונציג הצוות של כחול לבן, יורם טורבוביץ'. עם הגעתם בירך אותם הנשיא ואמר: "תרגישו בבית", והשלושה הצמידו מרפקים והחוו "נמסטה" במקום ללחוץ ידיים.

מבית הנשיא נמסר בתום הפגישה כי "לפני זמן קצר הסתיימה פגישת נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן בנימין גנץ בבית הנשיא. הנשיא הדגיש בפני השניים כי יש להמשיך ולהעמיק את ערוץ הקשר הישיר ביניהם ובין צוותי המו״מ של כחול לבן והליכוד וברך על הנכונות לכך בשני הצדדים. בתום הפגישה סיכמו הצדדים כי צוותי המו״מ של שתי המפלגות ימשיכו בשיח".

בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר כחול לבן, רא"ל (במיל') בני גנץ הודו לנשיא המדינה על הזמנתו לפגישה המשותפת. השניים סיכמו כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם". האווירה בפגישה הוגדרה "טובה" וגורם שעודכן בפרטי הפגישה הגדיר אותה כ"טובה ויעילה".

מבית הנשיא נמסר הערב כי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יטיל מחר בשעה 12:00, את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, זאת לאחר שקיבל את המלצתם של61 חברי כנסת במסגרת ההתייעצויות. הנשיא ימסור את כתב המינוי לידי ח"כ גנץ ולאחר מכן יישאו השניים דברים באולם בית הנשיא. ריבלין יישא דברים מחר גם בישיבת הפתיחה של הכנסת ה-23.

ריבלין אמר אחר הצהריים כי "במערכות הבחירות הקודמות כשהגיעה הספירה ל-61, נפל הפור. למרות זאת, העם משווע לאחדות רחבה ככל האפשר ואנו יודעים כמה היא נדרשת ולכן ביקשתי מח"כ בני גנץ וח"כ בנימין נתניהו להגיע לפגישה כאן הערב, לפני שאפרסם את המובן מאליו, שהרי המתמטיקה קובעת גם בפוליטיקה.

צילומים: קובי גדעון לע"מ

בטרם פתיחת ההתייעצויות פנה הנשיא לאזרחי ישראל לאור המצב ואמר: "התמודדות עם מצבי חירום מעולם לא פגעה – בדמוקרטיה הישראלית, אלא חיזקה אותה, ועשתה את מדינתנו, מדינת ישראל, איתנה יותר. אנו מחויבים ביתר שאת, לאור הצורך הדחוף בממשלה, לקיים הליכים דמוקרטיים חיוניים – גם בשעת חירום. ההתייעצויות שאנו מקיימים היום הן המשך ישיר לבחירות בהן השתתפנו כולנו".

"כעת, משתמה ספירת הקולות, אפגש עם נציגי הסיעות השונות כדי לשמוע את עמדתם ביחס להטלת המנדט – להרכבת הממשלה. אני מאמין שכל בר דעת שצופה בחדשות בימים אלה, מבין כי זוהי שעת מבחן, וכי אלה אינן התייעצויות רגילות. אני מבקש מכל נציגי הסיעות – הנכנסים לבית זה, להגיע מתוך הבנה שכעת- עלינו לעסוק בהקמת ממשלה בהקדם האפשרי, שתנהיג את עמנו בשעה מורכבת זו".

ראשונים להמליץ בפני הנשיא על חבר הכנסת עליו יש להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה היו נציגי סיעת הליכוד, בראשות השר יריב לוין, השר ישראל כץ, ומנהלת הסיעה עליזה בראשי. חברי סיעת הליכוד המליצו על ח"כ בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה. לאחר מכן הגיעו אל הנשיא חברי סיעת כחול לבן בראשם ח"כ משה (בוגי) יעלון, ח"כ קארין אלהרר וח"כ אבי ניסקורן. בסיום הפגישה המליצו חברי סיעת כחול לבן על ח"כ בני גנץ להרכיב את ממשלת ישראל הנבחרת.

בהמשך הגיעו אל הנשיא נציגי הרשימה המשותפת, בראשם ח"כ אימן עודה, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ מנסור עבאס ומנצור דהאמשה. הרשימה המשותפת המליצה על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה. אחריהם הגיעו אל הנשיא חברי סיעת ש"ס בראשות השר אריה דרעי, ח"כ יואב בן צור ומנכ"ל התנועה חיים ביטון. סיעת ש"ס המליצה על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.

חברי סיעת ימינה, בראשות ח"כ איילת שקד, ח"כ אופיר סופר ומנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, ביקשו להמליץ על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. סיעת העבודה-גשר-מרצ בראשות ח"כ עמיר פרץ וח"כ לעתיד ניצן הורביץ, שהגיעו לאחר מכן לנשיא המדינה המליצו על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה בכתב לנשיא המדינה כי איננה ממליצה על אף מועמד להרכבת הממשלה.

נציגי סיעת ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן וח"כ עודד פורר ביקשו להמליץ על ח"כ בני גנץ להרכבת הממשלה. אחרונים להגיע אל הנשיא, היו חברי סיעת יהדות התורה בראשות השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, ח"כ מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב. סיעת יהדות התורה המליצה על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.

בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 61 חברי כנסת על יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לעומתם 58 חברי כנסת המליצו על ראש הממשלה המכהן ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו. חברת כנסת אחת בחרה שלא להמליץ. "מחר בשעות הצהריים יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ", נמסר מבית הנשיא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
23 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה דפוק גנץ הוא חשב שרבלין בא להרביץ לו חחח

יאאלה ביבי תן לו ליהיות ראשון ברוטציה ממילא הוא יהיה כול כך על הפנים שיהיה מביך!!!!!!!

חולים.בכנסת

למה הסרטונים פה לא עובדים

ההסתה כאן נגד גנץ עברה כל גבול אפשרי,
אני לא יתפלא עם אחד הביביסטים האדיוטיים יחזור על מעשיו של יגאל עמיר,
ואחרי זה אנחנו נתלונן על ההסתה של ליברמן….

יש בעיה לא עולים הכתבות

למה אין יותר חדשות???

אתה פרשן כמו שאני שפן

די מספיק זה לא מענין את אף אחד כמה אחוזי עצבים היה לגנץ על ביבי וכמה היה לביבי על גנץ אני מאוד ישמח אם זה יפסיק

טוב גנץ יאלה כבר אתה מבפיק עצבנת אותנו אז יאלה תן לביבי להקים ממשלה

אין עוד חדשות כי אני חובש שכל העובדים הם בבידוד?

?

חושב!! לא חובש ??

נכון אני דפוק

למה אין עוד חדשות אני רוצה לדעת מה קורה בסין ובאיטליה

קרה משהו עם בחדשות או לא אם לא קרה משהו אז למה אין עוד חדשות

אני יודע הכלללללללללללללל

באמת אני הוא שאמר שהוא יודע הכל

אתם מגוחכים.

למה?

למה אתה אומר את זה

לטלז סטון כבר הרבה מהחולים כבר החלימו

ואפיה אתה גר ??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture