צילום: דוד כהן / פלאש 90.

ההוראות החדשות של גדו"י: הת"תים לא הצליחו להתארגן ונשארו סגורים

מבדיקה שנערכה על ידי 'חדשות JDN' עולה כי לא כל מוסדות הלימוד הצליחו עד הבוקר לעמוד ביעד החלוקה לקבוצות של 10 תלמידים לכיתה ולא פתחו היום את שעריהם. מדובר בלוגיסטיקה לא פשוטה, שכן כל כיתה בממוצע צריכה להתחלק לשלוש או ארבע קבוצות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיגי הציבור הליטאי מרן שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א החליטו אמש (ראשון) שכל מוסדות הלימוד, בהם ישיבות קטנות וגדולות, תלמודי תורה וכוללים, יישארו פתוחים, תוך כדי הקפדה על כללי משרד הבריאות כולל חלוקה לקבוצות של 10 איש. אולם מבדיקה שנערכה על ידי 'חדשות JDN' עולה כי לא כל מוסדות הלימוד הצליחו עד הבוקר לעמוד ביעד של חלוקה לקבוצות של 10, ולכן לא פתחו היום את שעריהם.

כאמור, בהוראתם של גדולי ישראל נקבע שבמוסדות שייפתחו ישהו רק 10 אנשים בחדר אחד כפי שקבע משרד הבריאות. מדובר בלוגיסטיקה לא פשוטה כלל, שכן כל כיתה בממוצע צריכה להתחלק לשלוש או ארבע קבוצות, ולשם כך נדרשים חדרי לימוד ומלמדים (בתלמודי תורה) נוספים. תלמודי תורה רבים עבדו עד הרגע האחרון כדי לנסות ולסדר מקום הולם עבור הילדים, ורק כשהילדים הגיעו ללימודים בבוקר, הודיע המנהל כי לא יתקיימו לימודים.

מנהל רשת הת"תים 'דרכי יושר', הרב יעקב רוזנשטיין, התייחס הבוקר בראיון לרדיו 'קול חי' לסוגיה ואמר: "סגרנו פיזית את הת"תים בגלל אכיפה משטרתית. החיידרים מנסים למצוא פתרונות כדי להמשיך את הלימודים בקבוצות קטנות. המלמדים מגוייסים לזה בצורה מדהימה".

במכתב שפורסם אתמול מבתיהם של גדולי ישראל נכתב בין היתר "ודאי חמירה סכנתא מאיסורא, ועל כולנו להשתדל מאוד בכל הדברים הצריכים זהירות, כגון לחלק את הלומדים ולהניח רווח בין עדר לעדר…".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם הרבנים הראשיים לישראל מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו וכן עם מזכירי מועצות גדולי התורה של דגל התורה ואגודת ישראל הרב אברהם רובינשטיין והרב יעקב ולצר, וכן עם הרב שפירא, יו"ר ועד הישיבות ועם ראשי הסיעות החרדיות.

נתניהו ביקש לכנס את הפגישה בכדי להעביר מסר למרנן ורבנן גדולי התורה בבקשה כי יורו לתלמידיהם להישמע להוראות משרד הבריאות בעניין נגיף הקורונה, "בדיון הוסכם כי יש לשמור על הנחיות משרד הבריאות, תוך מציאת פתרונות ללימוד תורה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

במהלך הפגישה עלה האפשרות כאחד הפתרונות המוצעים למעבר ללימוד בכיתות קטנות של עשרה תלמידים בכל כיתה. לשם כך ישתמשו בכיתות בסמינים ובתי ספר של הבנות שאינן לומדות. האתגר: לגייס מלמדים. מזכיר מועצת דגל התורה, אברהם רובינשטיין, יכנס בשעה הקרובה לבתי הרבנים לקבל החלטה.

במוצאי שבת הורה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כי הלימודים במוסדות החינוך החרדיים שנשמעים להוראותיו ימשיכו כרגיל. על פי החלטת שר התורה כלל ילדי החיידרים ובחורי הישיבות הקטנות והגדולות של הציבור הליטאי המשיכו אתמול בסדרי הלימודים כרגיל ללא שום שינוי, עם הוראה שיש לנהוג בשימת לב יתירה להימנע ממגע ומקרבת יתר שחס וחלילה לא יהיו הידבקויות וכיוצ"ב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קובי היקר, אל תכליל, יש חדרים שלומדים היום והסתדרו נפלא עם ההנחיות למשל:
תורת אמת בניהול הרב פרידלנדר בבני ברק לומדים מצויין בקבוצות. משכנות יעקב בניהול הרב יצחק פריד. באר יהושע בניהול הרב קרליבך.

אני לא מבינה את זה, מילא אלה שמתחלקים לעשר עשר, אבל אלה שממשיכים כרגיל הם חושבים שכולם בבית כי התחשק להם? שהלימודים בוטלו סתם כי בא למשהו?!

העצניקים "החכמים" לומדים כרגיל…. ממש שאפו….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture