צילום: לע"מ

נתניהו: "מי שלא צריך שלא ייצא מהבית, כרגע זאת רק בקשה" • צפו

ראש הממשלה: "נגביר דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנדבקים". עוד הוסיף: "עוד לא איבדנו אף אחד - אבל זה לא יימשך". נתניהו עדכן: "מגדילים באופן דרמטי את מספר הבדיקות". מנכ"ל משרד הבריאות: "אלפים בישראל עלולים למות מקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים הערב (שלישי) הצהרה נוספת לתקשורת, לצדו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי. נתניהו דיבר במהלך ההצהרה על ההנחיות החדשות שפרסם הבוקר משרד הבריאות, על הרחבת הבדיקות ואיתור החולים, זאת לאחר שלאורך הערב קיים דיונים בלשכתו בנושא הבדיקות.

"אנחנו ממשיכים במערכה שלנו נגד נגיף הקורונה. אני מבקש לדווח לכם על שלוש פעולות נוספות שאנחנו נוקטים, ודבר אחד יסודי שאני מבקש מכם לעשות, אזרחי ישראל, שבלעדיו כל המאמצים שלנו לא יועילו. אנחנו ראינו מה קורה במדינות אחרות שלא נקטו את הצעדים הללו. אלפים בעולם כבר מתו. כראש הממשלה אני חייב להגיד לכם את האמת – לשמחתי עוד לא איבדנו אף אחד, אבל זה לא יימשך".

"אתם תשמעו תכף הערכות של משרד הבריאות על כמה קורבנות אנחנו יכולים לספוג אם לא נשנה את ההרגלים שלנו, וזו מגפה באמת קשה. זה לא משחק ילדים, זה לא חופש גדול, זה עניין של חיים או מוות. כדי לצמצם את מספר המתים במגפה, אני מדווח לכם הערב על עוד שלושה צעדים שאנחנו נוקטים".

"ראשית, אנחנו נגביר דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנדבקים. התחלנו היום להפעיל את הטכנולוגיה הדיגיטלית שמאתרת את האנשים שבאו במגע עם חולי הקורונה. נודיע לאנשים אלה להיכנס לבידוד של 14 יום. אלה צפויים להיות מספרים גדולים, אפילו גדולים מאוד, ואנחנו נודיע על כך כבר בימים הקרובים. הכניסה לבידוד לא תהיה המלצה, היא חובה, ואנחנו נאכוף אותה בדרך ללא פשרות. זהו מהלך קריטי להאטת התפשטות המגפה".

"הדבר השני, אנחנו מגדילים באופן דרמטי את מספר הבדיקות. הנחיתי את משרד הבריאות להגדיל משמעותית את היקף הבדיקות ל-3,000 בדיקות ביום לפחות. ייתכן מאוד שגם נגיע ליותר מזה, אפילו עד 5,000 בדיקות. למיטב ידיעתי, ביחס לאוכלוסייה זהו מספר הבדיקות הגדול ביותר בעולם, אפילו יותר מדרום קוריאה. בדרום קוריאה יש כ-15 אלף בדיקות ביום על אוכלוסייה שהיא פי 5-6 מאיתנו".

"אנחנו מייבאים את אמצעי הבדיקה, כולל באמצעות קשרים אישיים שיש לי עם מנהיגים בעולם, וגם על ידי ייצור עצמי בישראל. במקביל, מגן דוד אדום יפתחו בבדיקות קורונה בדרייב-אין ותצא על כך הודעה מסודרת באתר מד״א. שלישית, אנחנו מגבירים את היערכות בתי החולים לטיפול בחולים קשים. בתי החולים נערכים לקליטת חולים אלה, כולל מיגון הצוותים הרפואיים וקניית כ-1,000 מכונות הנשמה נוספות. אני חוזר ומצדיע לצוותים הרפואיים שעושים מלאכת קודש בהצלת חיים".

"עכשיו אני רוצה לדבר איתכם על הדבר הרביעי, הדבר שאני מבקש מכם. אני מבקש מכם משמעת ואחריות. כל מה שתיארתי לכם כאן, כל הצעדים האחרים שאתם רואים שאנחנו נוקטים בימים האחרונים, בשבועות האחרונים, ששמים את ישראל בקדמת המדינות בעולם, ואנחנו נמצאים שם, כל הצעדים האלה לא יעזרו כהוא זה אם לא תהיה משמעת ואחריות מצידכם. אני אומר את זה הערב בצער. יש רבים ביניכם שעדיין לא מבינים את גודל הסכנה. אני רואה את ההתקהלות בחופים, אנשים צוהלים, הם חושבים שזה חופש, משחקים, עוברים אחד ליד השני, נוגעים אחד בשני. אני רואה תורים צפופים, לא שומרים על הכלל של שני מטרים".

"אני רואה את ההתקהלות של בני המשפחה, אני מסתכל בטלוויזיה ואני לא מאמין למה שאני רואה. אני רואה משפחות, בני משפחה, יושבים על כורסה אחת, כמעט אחד על השני. זה ברור לי שיש בעיה של הפנמה. זה לא משחק ילדים, זה חיים או מוות. אני מבקש מכם להתעורר. שימרו על המרחק, שימרו על שני המטרים. היום אני יכול להגיד – אהבה זה ריחוק. אתם אוהבים את היקרים לכם מכל? שימרו על מרחק מהם. שימרו על מרחק מבני המשפחה כמיטב יכולתכם".

"עכשיו, כחלק ממאמץ המשמעת, אני מבקש מכם דבר נוסף. אתמול הגדרנו מי צריך לצאת לעבודה ומי לא. מי שלא צריך לצאת לעבודה, לפי ההנחיות שנתנו אתמול, אני מבקש ממנו שלא יצא מהבית וישאר בבית ככל שניתן. כרגע אני אומר זאת כהמלצה, כבקשה, עדיין לא כהנחייה, וזה יכול להשתנות. מה שאני מבקש מכם היום זה לצמצם את היציאות שלכם רק ליציאות החיוניות. אני מניח שאתם מכירים את האמרה האנגלית "ביתי הוא מבצרי", אני מבקש שתאמצו בדיוק את זה. הבית שלכם הוא המבצר שלכם להגנה מפני מגפת הקורונה, בתנאי שתנהגו גם באחריות בתוך הבית. אז הישארו בבית, דברו אחד עם השני בטלפון, באינטרנט, בסקייפ, שימרו על מרחק".

"אזרחי ישראל, יחד עם חבריי לממשלה, עם גורמי הרפואה, עם כל הצוותים המקצועיים – אני עושה הכל כדי שאנחנו בישראל נצלח את המשבר העולמי הזה. זהו משבר ענק. אני מבקש שגם אתם, אזרחי ישראל, תעשו הכל שנעמוד בהצלחה באתגר הקורונה. אנחנו רק בתחילת המערכה, השיא עוד לפנינו, אין לנו שום כוונה להרים ידיים, אין לנו שום כוונה לוותר. נמשיך להיאבק בנגיף בכל הדרכים ובכל האמצעים, עד שנמצא לו מזור".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הזהיר מפני שאננות וטען שאם המצב יימשך כמו שהוא אלפים בישראל עלולים למות מקורונה: "אנחנו כנראה בימים הקרובים מאוד נגלה עוד מאות חולים חדשים, ואנחנו יודעים שבימים הקרובים מאות או אלפים יכולים למות בישראל מהמחלה. נדאג לפזר את החולים, לשטח את העקומה כדי שנוכל להגיע לכל אחד מהם. יהיו רבים שימותו".

"אנחנו מרגישים שאין מספיק הפנמה בציבור של הצורך לשמור על ההנחיות האלה. אנחנו רגילים לחשוב שזה לא יקרה לנו. אירוע קטן שיחלוף עם בוא האביב או הקיץ. אך זו לא המציאות שאנחנו נערכים אליה. אנחנו מבינים שהתרחישים באיטליה ובספרד עלולים לקרות גם פה. המניעה תלויה בכם. נראה עלייה במספר החולים וכנראה נראה בימים הקרובים מאד אולי מחר 100 חולים חדשים ליום והמספרים יעלו, נגיע למאות חולים חדשים ביום ובסוף יהיו אנשים שימותו מהמחלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא כל כך מעודכן אך דעו לכם שאם לא סגרתם לגמריי את שדה התעופה בן גוריון ועדיין חוזרים ישראלים מטיסות חול וחול לא תיפסק המגיפה והולכת להיות ה ת פ ר צ ו ת כוללת של 500 חולים ביום וכן גם 10 מתים ביום. ב ק ר ו ב .
רבותיי אתם שאננים ולא עושים את דברי חז"ל וכן עוברים על "השמרו מאד לנפשותיכם" .
וזה מסוכן מאד לעם ישראל.

צריך להעריך את ביבי, הוא לא ישן כבר כמה שבועות,גנץ אתה לא היית עומד בלחץ

למה המנכל בר סימן טוב צריך לנאום? מה עם ליצמן?? למה שלא הוא ידבר? למה

זה באמת מוגזם!!! אתה בעצמך מקלל את עם ישראל!!!
כבר העירו לך על זה בשאר הכתבות!!!
נא אל תצפה לעוד חולים ומתים…לא עלינו..ה' יעזור לנו בעז"ה…

לא כולם כמו יאיר ושרה שמזמינים חמגשיות לבית עד המיטה על חשבון משלם המיסים,
יש כאלו שצריכים לעבוד כדי לאכול,
אל תשכח את זה ואל תסגור אותם !

גנץ היה מתמוטט.
לא יודע לדבר.
יש כאן אתגרים מטורפים.
היא היה מקשקש פטפוטי מילים וממשיך לחפש כבוד

יעקב אני מעריך תלמדי חכמים שמגינים על העולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture