עלייה של כ-100 חולים ביממה: מניין הנדבקים מקורונה בישראל עלה ל-529

משרד הבריאות הודיע מניין החולים מקורונה בישראל עומד על 529, 6 חולים במצב קשה, 13 במצב בינוני ו-12 חולים החלימו. מניין החולים בצה"ל עולה ל-10. 4 חולים נוספים אובחנו בישוב עינב שבשומרון, מספר החולים בישוב הקטן עולה ל-8

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות הודיע כי נכון לשעה 10:00 בבוקר, מניין החולים מקורונה בישראל עומד על 529, עלייה של כמעט 100 חולים לעומת הנתון הוקדם שפורסם אתמול בשעה 15:45 בצהריים. על פי נתוני משרד הבריאות, 6 חולים במצב קשה, 13 במצב בינוני ו-12 חולים החלימו, עלייה של חולה נוסף שהחלים לעומת 11 אתמול.

עוד עדכן משרד הבריאות כי 279 מהחולים מאושפזים בבתי חולים, עוד 86 מקבלים טיפול בבית ועד כה הועברו 36 חולים ל"מלונית ההבראה" במלון דן פנורמה בתל אביב. לגבי עוד 116 חולים טרם הוחלט על מסגרם אשפוזם. החולים קשה מאושפזים בבתי החולים השרון, שיבא, מאיר, שערי צדק, איכילוב ובני ציון.

משרד הודיע מוקדם יותר הבוקר כי מכיוון שמספר המקומות שבודקים עלה (20 מעבדות פעילות) וכמות הבדיקות היומיות גבוהה יותר, (למעלה מ-2200 בדיקות אתמול וממשיך לעלות) איגום וסיכום כל הנתונים – כולל מספר החולים החיובים לקח יותר זמן. מהשעה 15:45 ועד לעכשיו לא פרסם משרד הבריאות עדכן על מספר חולי הקורונה, שעמד אתמול על 433 חולים

במועצה האזורית שומרון עדכנו הבוקר כי 4 חולים נוספים אובחנו בישוב עינב שבשומרון, בכך יעלה מספר החולים בישוב הקטן ל-8 ומספר המבודדים קפץ ל 187, מתוכם 70 ילדים ותינוקות. בשל ההתפתחות 27 פעוטות נוספים בגילאים שנה עד שנתיים ייאלצו להיכנס לבידוד.

מדובר צה"ל נמסר כי, "‏חולה מספר 432 הוא משרת קבע בצה"ל, בן 24 ממרכז הארץ. מצבו של החולה קל והוא החולה העשירי. החולה נדבק לאחר שבא במגע עם חולה מאומת. חיל הרפואה, בשיתוף משרד הבריאות, מבצע חקירה אפידמיולוגית מקיפה שממצאיה יפורסמו בהמשך".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי הסבירה אתמול את העלייה החדה ביומיים האחרונה במניין חולי הקורונה בישראל: "אנחנו לא מדברים על גידול פרופורציונלי במספר החולים אלא, מדובר בכמות הבדיקות שגדלה באופן משמעותי. לפני יומיים עמדנו על פחות מאלף בדיקות, ואתמול בוצעו כבר 2150", אמרה בתדרוך לכלי התקשורת.

עוד הוסיפה כי גם כמות המעבדות גדלה, "שלשום פעלו תשע מעבדות, אתמול 17 והיום יתווספו עוד שלוש מעמדות נוספות". עם זאת הודתה כי יש מחסור במטושים (מקלוני לקיחת הדגימה). "המטושים הם בהחלט בעיה. אנחנו פועלים בכל הזירות להשיג מטושים. מאתמול אני אופטימית יותר כי נצליח להשיג את מספר המטושים הנדרש, אך עד שלא אראה בעיניים לא אהיה רגועה".

סדצקי ציינה כי היא צופה עלייה חדה במספר הנדבקים: "ברור לי שיהיו יותר מ-3,000 חולים, אין לי ספק", הזהירה. לדבריה, "אנחנו נמצאים במצב שבו מכנה החולים בקהילה לא ידוע. יש שחוששים שזה עשרות, מאות או שלושת אלפים. אני לא חושבת שהגענו לעשרת אלפים חולים. אם היינו מגיעים לשם היינו רואים את התמותה. אין סיבה שהמחלה פה תתנהג בצורה שונה מאשר בשאר העולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture