Tomer Neuberg/Flash90

מגפת הקורונה: איטליה עקפה את סין במקרי המוות; 10,000 מתו ברחבי העולם

איטליה הפכה רשמית למוקד ההתפרצות החמור ביותר בעולם לאחר שמספר קורבנות הנגיף הגיע לכ-3,400 ועקף את מספר המתים בסין. בבריטניה נערכים לסגר - 29 מתו ביממה האחרונה. ספרד חצתה את ה-800 מתים. איראן: "מקרה מוות בכל 10 דקות"

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה עלה ל-3,405, ומוקד ההתפרצות באירופה עקף לראשונה את מספר המתים במוקד ההתפרצות העולמי בסין. ביממה האחרונה נרשמו 427 מקרי מוות נוספים מהווירוס באיטליה, שיפור קל לעומת 475 אתמול. 3,245 בני אדם מתו מהווירוס בסין מאז התגלה בשלהי השנה שעברה. התפשטות הקורונה באיטליה החלה בצפון המדינה ב-21 בפברואר.

עם זאת, מספר החולים בסין גבוה משמעותית מהנתון המקביל באיטליה – 80,907 לעומת 41,035. סך החולים באיטליה זינק בתוך יממה ב-14.9%. לדברי הרשויות במדינה, זהו שיעור הגידול המהיר ביותר בשלושת הימים האחרונים. מבין כלל החולים עד כה, 4,400 החלימו לעומת 4,025 אתמול. כמו כן, מספר המאושפזים במצב קשה עלה ב-241.

מערכת הבריאות במדינה מוסיפה לקרוס תחת המחסור ברופאים, ציוד רפואי ומכונות הנשמה. היום הודיעו חברות הרכב פרארי ופיאט, הפועלות באיטליה, כי יסבו חלק מקווי הייצור שלהם לייצור מכונות הנשמה עבור בתי החולים במדינה. שירותי הבריאות במחוז לומברדיה קראו לרופאים ואחיות שיצאו לפנסיה או החליפו מקצוע לחזור לשירות.

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, הדביק כבר יותר מ-242 אלף בני אדם – וחצה רף חדש עם יותר מ-10,000 שמתו במגפה. עוד ועוד מדינות ממשיכות לנקוט צעדים נוקשים במסגרת המאבק בנגיף, צעדים שחלקם לא נראו כבר עשרות שנים. בארה"ב קראו לכל האזרחים להימנע מטיסות לחו"ל, באירופה שוקלים להאריך את הסגר במדינות שבהן הוא כבר הוטל (ואף אולי להחמירו), בהודו מתכננים ניסוי בעוצר ליום אחד, ובדרום אפריקה מקימים גדר ענקית בגבול עם זימבבואה.

גם בחצי האי הבריטי מוסיף המשבר לתת אותותיו: רשויות הבריאות בבריטניה אישרו כי 20 חולים שנדבקו בנגיף הקורונה מתו כתוצאה מסיבוכי המחלה. בכך עולה מניין הקרבנות מהנגיף בשטח הממלכה הבריטית ל-128 מאז החלה ההתפרצות. בבריטניה, שנמנעה מביצוע צעדי התגוננות לקראת התפשטות הנגיף, החלה להורות על סדר ציבורי חדש.

בספרד מספר מקרי המוות מהווירוס זינק אתמול ב-209 ועד כה מתו במדינה 767 בני אדם. בנוסף ביממה האחרונה נדבקו בספרד 3,431 אנשים. סך מקרי ההידבקות עומד על 17,147. במדינות נוספות באירופה נמסר על עלייה במספר החולים. בבלגיה נוספו 309 מקרים חדשים ביממה האחרונה, ובגרמניה דווח על 2,801 חולים חדשים.

גם בצרפת שוקלים להאריך את תוקף הסגר שהוטל שם. הנשיא עמנואל מקרון אמר אתמול שהתקופה המוגבלת של הסגר, שבועיים, "ככל הנראה" תוארך. הכרזה זו קדמה לעדכון על זינוק של כ-40% במספר המתים מהנגיף בצרפת – עוד 109 בני אדם מתו שם ביממה, ומניין הקורבנות הכולל עומד כעת על 372. מניין הנדבקים עלה מ-9,134 ביום רביעי ל-10,995. לפי הרשויות הצרפתיות, 1,122 חולים נמצאים במצב קשה.

בארצות הברית נערכים להתפשטות המגפה, חשש שמתממש לאור העובדה שעד כה אובחנו שם כעשרת אלפים מקרים של הידבקות בנגיף. כחלק מתוכנית הפעולה הנוכחית, ממשל טראמפ נערך לאפשרות שמשבר הקורונה יימשך כשנה וחצי, כך לפי פרסום ברשת CNN האמריקנית. ההיערכות האמריקנית נובעת מהאפשרות שיהיו התפרצויות חוזרות ונשנות של הנגיף לאורך התקופה. במקביל: הממשל האמריקני קרא לאזרחי המדינה לחזור מחו"ל.

באיראן דיווחו על שיא במספר המתים היומי, 147, עדכון שהעלה את מניין קורבנות הנגיף ברפובליקה האיסלאמית ל-1,284. מספר הנדבקים שם מטפס גם הוא, ועומד כעת על 17,361. דובר משרד הבריאות בטהרן, קיאנוש ג'האנפור, טען כי בכל 10 דקות מת אדם נוסף במדינה מנגיף הקורונה, ושכ-50 בני אדם נדבקים בו בכל שעה.

ברוסיה דווח על מקרה מוות ראשון מקוביד-19. עם זאת, בסוכנויות הידיעות במדינה ישנן הכחשות כי האישה מתה מהנגיף. "ספוטניק" דיווחה שהאישה שנדבקה בנגיף ממתה ממחלה כרונית. לעומתם "אינטרפקס" הגדירו אותה כאדם הראשון שמת מהנגיף במדינה, למרות מחלות הרקע שלה. בנוסף לכך, בצפון אירלנד דווח על מקרה מוות ראשון מנגיף קורונה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישו מאמין לסינים? הרי סין מדינה נחשלת מול איטליה מציגה 3 אחוז תמותה מול איטליה המערבית ששם עומדים על 8 אחוז יש שם מאות אלפי מתים אם לא מליונים

אללה יחמו

בסין המספר הרבה יותר גבוה של המתים הם בנו 5 משרפות משרפות לא בונים בשביל 3000 איש שמתו אחד העובדים במשרפה אמר שהם עבדו בלי הפסקה שבוע וחצי

מי לה' אליי..
ציבור יקר להתחזק זה כבר מגיע!!
יכירו וידעו כל יושבי תבל כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד.

"יפול מצידך… ורבבה מימינך.."
ה' יעזור שיקויים בנו ההמשך
"אליך לא יגש"
"ה' הושיעה המלך יעננו ביום קוראינו"
"ה' צבקות אשרי אדם בוטח בך"
"ה' צבקות עימנו משגב לנו אלוקי יעקב סלה"
הוא החוזק שלנו עליו אנו סומכים נשענים ובטוחים.
ויה"ר שנזכה בקרוב לגאולה השלימה ולביאת המשיח ולחזות בבניין ביהמ"ק בצהרה בימנו. אמן כי"ר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו