שירות התעסוקה מפרסם כי מתחילת חודש מרץ נרשמו עד כה 450,256 מובטלים בישראל. קצב הנרשמים ממשיך לעמוד על 6,000 בשעה, כשמאז אתמול בשעה 17:00 נרשמה עלייה של 81,574 מבקשי עבודה נוספים. אתר השירות הורחב משמעותית בעקבות העומסים

המשבר התעסוקתי נמשך: מספר המובטלים החדשים בישראל עלה באופן דרמטי גם הבוקר (שישי). מאז שעות הערב אתמול נרשמו מעל 80 אלף מובטלים חדשים, כשהסך הכולל מתחילת מרץ עומד על 450,256 מחוסרי עבודה – כמעט חצי מיליון תוך שבועיים. בכל שעה נוספים למעגל האבטלה 6,000 ישראלים חדשים. כ-85% הגדירו את עצמם ככאלו שהוצאו לחופשה ללא תשלום – כאשר ההערכות הן ש-20% מהם לא יוכלו לחזור למקום עבודתם עם תום המשבר החמור שנגרם בשל התפרצות הקורונה.

הבעיה שעולה מנתונים אלו היא שהם מדברים נכון לעכשיו רק על השכירים במשק – כאשר אין מידע מדויק לגבי כמות העצמאיים שנמצאים במשבר ועשויים לאבד את מפעל חייהם. בימים אלו הממשלה מגבשת חבילת סיוע נוספת לעסקים הקטנים, שעליה מסכימים שר האוצר משה כחלון ונגיד בנק ישראל אמיר ירון. נכון לרגע זה מדובר על חבילה של 7 עד 10 מיליארד שקלים.

שירות התעסוקה מציינים, כי אתר שירות התעסוקה הורחב משמעותית ועומד בעומסים הגדולים. במקרה של עומס חריג מפנה הודעה לאתר Gov.il וכבר מספר ימים שני האתרים עומדים בעומסים ללא תקלות.

ביום ראשון שירות התעסוקה יתחיל להעביר את הדיווחים לביטוח הלאומי במנות של 100 אלף בכל יום על מנת שישלם לזכאים את דמי האבטלה. אמש, פרסם שירות התעסוקה כי את פילוח גילאי דורשי העבודה החדשים: 35-54 (45%), 20-34 (37%), גיל 55 ומעלה (18%). 53% מדורשי העבודה החדשים הם גברים, 47% נשים.

בהודעה מטעם שירות התעסוקה נכתב כי, "בעקבות סדרה של התבטאויות מטעות וחסרות אחריות שנשמעו בזמן האחרון, מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור מבהיר שבשום אופן לא בוטל הצורך ברישום דורשי עבודה בשירות התעסוקה. כל טענה אחרת, שאין יסודה בעובדות, עלולה לפגוע בראש ובראשונה בדורשי העבודה בישראל".

בנוסף נכתב, כי "גם בימים טרופים אלה, פונים לשירות התעסוקה מעסיקים ממגוון תחומים, המשוועים לידיים עובדות – ואנו בשירות התעסוקה מסייעים להם, ולדורשי העבודה, בהתאם למידע שברשותנו. פעילות זו אינה בהפסקה, נהפוך הוא. היא בשיאה. קיצור הבירוקרטיה, שמטרידה רבים מסיבות מובנות, הוא מצב שכולנו היינו רוצים בו. מסיבה זו ממש, שירות התעסוקה יזם טופס מאוחד להגשת תביעות לשירות התעסוקה ולביטוח הלאומי. מהלך זה לא יצא לפועל, לצערנו הרב, בשל התנגדות הביטוח הלאומי, וטעמיו עמו.

"בעקבות ייעול ושדרוג אתר שירות התעסוקה, אנו קולטים גם במצב הקיים ועל אף עומס הפניות העצום והחריג, את מאות אלפי דורשי העבודה החדשים, באופן מלא. עבודתנו זו היא שתאפשר לביטוח הלאומי לשלם בזמן לכל אותם אנשים לפי זכויותיהם. כבר בשעות הקרובות, נוכל להתחיל בהעברת הפרטים והנתונים המושלמים על דורשי העבודה לביטוח הלאומי, בקבוצות של 100 אלף כל אחת. רק אם נפעל בשיתוף פעולה מלא, נוכל לתת את השירות הטוב ביותר לציבור בישראל", לשון הודעת שירות התעסוקה.