Yossi Aloni/Flash90

מיום שני: תנועת הרכבות תצומצם ב-50 אחוז – רכבת אחת בשעה

החל מיום שני ועד להודעה חדשה מרבית קווי הרכבת ייצאו אחת לשעה לכל כיוון, זאת בעקבות ירידה של 80% במספר הנוסעים בימים האחרונים. כלל התחנות יישארו פתוחות, למעט י-ם מלחה, דימונה וראשל"צ הראשונים שנסגרו בשל מחסור בפקחים הנמצאים בבידוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהתאם להנחיות ראש הממשלה ומשרד הבריאות על צמצום השימוש בתחבורה ציבורית, ובשל מיעוט הנסיעות שנרשמו בשבוע האחרון, אשר שיקפו ירידה של כ-80 אחוזים בביקושים, הנחה משרד התחבורה את רכבת ישראל להפעיל את שירות הרכבות במתכונת מצומצמת, החל מיום שני 23.3.20 ועד להודעה חדשה.

המשמעות היא כי תדירות הרכבות תצומצם בכמחצית, ותופעל רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, במרבית הקווים. כלל התחנות תישארנה פתוחות לשירות, מלבד תחנות י-ם מלחה, דימונה וראשל"צ הראשונים, אשר נסגרו לשירות בשבוע שעבר בשל מחסור בפקחי רכבת הנמצאים בבידוד.

בהתאם להנחיית משרד התחבורה ולפי הוראות משרד הבריאות, קוצרו שעות פעילות הרכבות והן אינן מופעלות כלל בימי שישי ומוצ"ש. בשאר ימות השבוע הן פועלות בין השעות 21:00-06:00. "אנו שבים ומזכירים כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות, יש לצמצם את השימוש ברכבת לנסיעות חיוניות, וכי נוסעים הנדרשים בבידוד מתבקשים להימנע משימוש בתחבורה ציבורית בתקופת הבידוד", נמסר ממשרד התחבורה.

אנו ממליצים לנוסעים להתעדכן באתר רכבת ישראל, ביישומון, אשר יעודכנו בשינויים החדשים בימים הקרובים, וכן בעמוד הפייסבוק ובמוקד שירות הלקוחות *5770 ובמוקד השירות של משרד התחבורה ב*8787. מידע נוסף אודות שירות הרכבות ונושאי קורונה ניתן למצוא באתר הייעודי שהקימה רכבת ישראל עבור נוסעיה וכולל המלצות ודגשים, מידע על תנועת הרכבות ומסלולי נסיעה של חולים מאומתים כפי שנמסרו על ידי משרד הבריאות.

כזכור, משרד התחבורה הודיע אתמול (חמישי) כי החל מיום שני יחול צמצום נוסף בפעילות התחבורה הציבורית, וקווים עירוניים ברחבי הארץ יירדו לשתי נסיעות בשעה לכל היותר. החברות המפעילות את שירותי התחבורה הציבורית יחליטו באופן נקודתי אם להפעיל שלוש פעמים בשעה קווים עורקיים בערים הגדולות, מתוך לקיחה בחשבון של מניעת צפיפות.

עוד נמסר כי הקווים הבין-עירוניים ירדו לשלוש נסיעות בשעה לכל היותר. קווים עם שתי נסיעות ומטה בעירוני וכן קווים לא תדירים בבין-עירוני יישארו ללא שינוי. בתוך כך, החל מהערב בשעה 20:00 הושבתה כל התחבורה הציבורית במדינה, והיא תשוב לפעילות רק ביום ראשון לפנות בוקר.

בהודעה שהעביר משרד הבריאות למפעילי התחבורה הציבורית נכתב: "השיקול הבלעדי הוא מניעת צפיפות ולא רמת שירות. אם יש התלבטות לגבי קו מסוים אפשר לבדוק עם המפעיל מספרי נוסעים שהיו היום". שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס להחלטה והדגיש: "בריאות הציבור עומדת לנגד עינינו. אנחנו שבים ומבקשים: הימנעו ככל הניתן מנסיעה בתחבורה ציבורית בימים האלה".

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, במשרד התחבורה הודיעו כבר במהלך השבוע על הפסקת התחבורה הציבורית בכל ערב מהשעה 20:00 בערב ועד לפנות בוקר שלמחרת. בנוסף התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בסופי השבוע החל מיום חמישי בשעה 20:00 ותחזור לפעילות לפנות בוקר אור ליום ראשון. הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע תכלול את קווי האוטובוס, הרכבת והרכבת הקלה.

התחבורה הציבורית בימי החול ועד לשעה 20:00 תמשיך לפעול למקומות חיוניים ובהם מרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזי הקניות, קופות החולים ובתי החולים. גורמי המקצוע במשרד התחבורה בהנחיית משרד הבריאות החליטו להפסיק את התחבורה הציבורית למקומות שאינם חיוניים ובהם מוסדות חינוך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture