צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

בתוך יממה – 394 מתים בספרד כתוצאה מנגיף הקורונה; 307 אלף נדבקים בעולם

נגיף הקורונה ממשיך את התפשטותו המואצת ברחבי העולם, עם מעל ל-307 אלף נדבקים עד כה. בסין עומד מניין הקורבנות על 3,255 בני אדם, באיטליה על 4,825 ובספרד מתו ביממה אחרונה 394 בני אדם שנדבקו בנגיף ומניין הקורבנות במדינה עומד על 1,720

ביממה אחרונה מתו 394 בני אדם שנדבקו בנגיף הקורונה בספרד ו-3,036 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף. כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מאז התפשת הנגיף במדינה ל-1,720. מספר החולים במדינה עומד על 28,572 בני אדם. מדובר ביום הקטלני ביותר בספרד מאז החל הנגיף להתפשט בה.

ספרד הפכה בשבוע החולף למוקד ההתפרצות השלישי בגודלו בעולם אחרי איטליה וסין והיא שנייה במספר החולים הפעילים בשטחה. ממשלת ספרד הודיעה כי לאור המשך התפשטותה של המחלה והצפי להתפשטות נוספת במהלך החודש הקרוב היא מאריכה ב-15 ימים נוספים את מצב החירום והסגר עליו הכריזה בשבוע שעבר.

"יש עוד עבודה רבה לפנינו", אמר אתמול בנאום שנשא ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'אז, והוסיף כי "הרע מכל עוד בהחלט לפנינו". יו"ר מערכת הבריאות הספרדית, פרננדו סימון, אמר אתמול בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי "המצב בספרד כרגע הוא כזה שמאוד קשה להסביר אותו. ימים מאוד קשים עומדים לפנינו ואנחנו כבר ככה מתוחים עד קצה גבול היכולת שלנו".

נגיף הקורונה ממשיך את התפשטותו המואצת ברחבי העולם, עם מעל ל-307 אלף נדבקים עד כה. באיטליה עומד מספר המתים מהנגיף על 4,825 בני אדם. ראש ממשלת איטליה הורה לסגור את כל בתי העסק הלא חיוניים ולהשאיר את אלה המהווים חלק משרשרת האספקה במהלך המשבר.

בתוך כך, ביממה האחרונה נדבקו בסין 46 בני אדם בוירוס הקורונה, כך מסרה נציבות הבריאות הלאומית. עד כה, 81,054 בני אדם נדבקו בווירוס הקורונה במדינה, ו-3,261 בני אדם מתו מהווירוס.

בתאילנד זוהו 188 מקרי הידבקות בקורונה ביממה האחרונה, כך מסרו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בווירוס בתאילנד ל-599 בני אדם. מרבית הנדבקים החדשים הם תושבי הבירה בנגקוק.

בצ'כיה מספר החולים בנגיף הקורונה עלה ל-1,047, 158 מקרים חדשים זוהו ביממה האחרונה. ממשרד הבריאות במדינה נמסר כי עד כה החלימו שישה מבין סך הנדבקים.

ברומניה דווח על קורבן ראשון מנגיף הקורונה במדינה הממשלה הודיעה כי הקורבן הוא גבר בן 67, חולה סרטן סופני, שנדבק בווירוס לפני כארבעה ימים. עד כה זוהו ברומניה 367 מקרי הידבקות בנגיף.

משרד הבריאות בפיליפינים מסר כי 73 בני אדם חלו בנגיף הקורונה במדינה ביממה האחרונה. בכך, עלה מספר הנדבקים ל-380 בני אדם. מניין הקורבנות מהנגיף בפיליפינים עומד על 25 בני אדם.

בקוריאה הדרומית 98 בני אדם נדבקו בווירוס הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מספר החולים ל-8,897 בני אדם. מהמרכז למניעת מחלות במדינה נמסר כי מספר המתים בקוריאה הדרומית עומד על 104 בני אדם.

בתוך כך, בירדן הודיע ראש הממשלה עומאר רזאז על סגר כללי במדינה. כל החנויות סגורות והיציאה מהבית אסורה לחלוטין. המפרים את העוצר צפויים לעונש מאסר. בסרטונים שונים שצולמו ברחובות המדינה בימים האחרונים נראים אזרחים מתקוטטים ומתנפלים על סופרמרקט. בסרטון נוסף שהגיע מהממלכה תועדו כוחות הביטחון הירדנים כשהם מעכבים אזרחים שיצאו מביתם, מוודאים כי הם מצייתים להנחיות, עורכים חיפושים ואף מבצעים מעצר ומכניסים אזרחים לניידת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו