Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "לפיד מנסה להעביר עם בל"ד חוקים איראניים שימנעו ממני להתמודד" • צפו

ראש הממשלה תוקף את כחול לבן: "יאיר לפיד רוצה לשים אדם שלו כיושב ראש הכנסת אדם שלו שלא נוכל לעבוד איתו. ביד אחת כחול לבן מדברים על אחדות וביד שנייה הם מנסים להדיח את יושב ראש הכנסת. זאת לא אחדות. קורא לגנץ לעשות את הדבר הנכון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ותקף הערב את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואמר כי "כחול לבן רוצים לקבוע דברים שלא היו בכנסת מעולם בהסכמה והם רוצים להדיח את יושב ראש הכנסת. יאיר לפיד רוצה לשים אדם שלו כיושב ראש הכנסת אדם שלו שלא נוכל לעבוד איתו". את הדברים אמר בשידור חי ברשת החברתית שלו, בתום שידור משותף עם מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר וראש המל"ל.

נתניהו שב והציג את ההסכם עליו לטענתו כבר הגיע עם חלקים מכחול לבן: "הגענו להסכמה שאני אהיה ראש הממשלה לשנה וחצי ובני גנץ יבוא אחריי לאותה תקופה ובכל תקופה יהיה יושב ראש כנסת ושר אוצר מהמפלגה של ראש הממשלה. אחרת הממשלה לא יכולה לתפקד. אז ביד אחת כחול לבן מדברים על אחדות וביד שנייה הם מנסים להדיח את יושב ראש הכנסת. זאת לא אחדות".

"לפיד מנסה עם היבא יזבק ובל״ד להעביר חוקים איראניים שימנעו ממני להתמודד לראשות הממשלה ולעשות בחירות תוך כדי הקורונה. הסירוב של כחול לבן לאחדות היא בהכרח תגרור את ישראל לבחירות רביעיות שלא נוכל לטפל בבריאות ובחיים של אזרחי ישראל והם יביאו לקריסה כלכלית של המוני אזרחים. אני קורא לגנץ לעשות את הדבר הנכון, לבוא לממשלת חירום לאומית, שנסיבות הקורונה מחייבות", אמר נתניהו.

נתניהו ציטט בשידור את מכתב הנאמנות עליו חתמו חלק מחברי הכנסת של המחנה הלאומי לפיו .ףאם כחול לבן תדיח את יו״ר הכנסת – לא תהיה אחדות. אם יקדמו חקיקה לא-דמוקרטית נגד מועמדותו של ראש הממשלה נתניהו – לא נציג מועמדות בבחירות". יצויין שעד כה חלקים מיהדות התורה ימינה מסרבים לחתום בעקבות הנוסח החריף המשווה את החוקים שמציעה כחול לבן לאיראן.

על פי הנוסח עליו התבקשו חברי לחתום, "אנו רואים בניסיון להדחת יושב-ראש הכנסת המכהן טרם התבהרות תמונת הממשלה שתקום, חציית קו אדום וחיסול האפשרות להקים ממשלת חירום רחבה. בעיצומה של מגיפת הקורונה העולמית זהו צעד חסר אחריות שיביא בהכרח לבחירות רביעיות, לסיכון ואובדן חיים, ולקריסה כלכלית של המוני אזרחים בישראל".

"אם כחול לבן ינקטו בצעד הרסני זה, פירוש הדבר שהם החליטו לחסל מעשית את האפשרות לממשלת אחדות שנידונה במשא ומתן בין הצדדים. הצעת האחדות המוסכמת עם ״כחול לבן״ קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה. בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו״ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי ״הליכוד״. לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו".

"הסכם הגיוני זה נקבע כדי לאפשר לראש הממשלה המכהן להעביר חקיקה ותקציב בכנסת כדי לנהל את ענייני האוצר והכלכלה, דבר שהוא חיוני שבעתיים בזמן של מגיפה עולמית ומשבר כלכלי חסרי תקדים. ראש הממשלה לא יוכל לעשות זאת מול יו״ר כנסת לעומתי. יאיר לפיד יודע זאת. הסיבה האמיתית שהוא מתעקש על הדחת יו״ר הכנסת היא כדי לסכל את ממשלת האחדות וכדי להעביר בכנסת חוקים אנטי דמוקרטיים נוסח איראן".

עוד נכתב במכתב אותו יזם יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, "חוקי איראן אלה ימנעו מראש הממשלה נתניהו לכהן כראש הממשלה ולהתמודד בבחירות ישירות לראשות הממשלה, שלפיד מתכנן באופן שערורייתי לקיים כבר בקדנציה הזאת בזמן המשבר. חוקים כאלה לא קיימים בשום דמוקרטיה בעולם. העברתם תביא לזעם עצום בציבור, לאובדן האמון ברשויות המדינה, ולריסוק הדמוקרטיה הישראלית – דווקא בעת הזאת שהמוני אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לאחד כוחות למענם.

"על כן אנו מודיעים", מסיימים חברי הבלוק ב-4 הבטחות: "1. אם כחול לבן ימנו באופן חד-צדדי את יושב ראש הכנסת ועל ידי כך יחסלו את הסיכוי להקמת ממשלת אחדות, לא יהיה טעם בהמשך המו״מ לאחר שהאפשרות לאחדות כבר חוסלה על ידם. 2. במקרה שהם יעבירו את החוקים הרודניים למניעת התמודדות לראשות הממשלה, אנו מתחייבים שלא נעמיד שום מועמד לבחירות ישירות. 3. נפעל בכל דרך כדי להפיל במהירות את הממשלה האנטי-דמוקרטית וחסרת אחריות זו. 4. אנו קוראים לבני גנץ לגלות מנהיגות ואחריות ולהיכנס מייד לממשלת חירום לאומית רחבה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי אוהבים אותך, רק תחליט מה עם המשקפיים או על הפנים או על השולחן….

איפה הסיקריקים?
למה אין כאן התגובות שלהם?

ככה זה שלכטון שמאל

אין על ביבי ולדאוד נראה לי שרציתה לכתוב שלטון????

שמאלנים תעשו טובה לכדור הארץ לכו לגור בעזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture