צילום: קובי גדעון, לע"מ

מסתמן: התח"צ תושבת וחנויות יסגרו – מרכולים ופארם יישארו פתוחים

במסגרת הדיון על הטלת מגבלות נוספות על הציבור מסתמן כי התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרמרקטים וחנויות פארם. במקביל יהיו הגבלות על תנועה בפארקים ובמרחבים הציבוריים. התקנות יובאו הלילה לאישור הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיון שהתקיים במהלך היום (שני) בין ראש הממשלה, נציגי משרדי הבריאות ומשרד האוצר וגורמים נוספים הוחלט להפסיק לחלוטין את התחבורה הציבורית ולסגור את כלל החנויות זולת חנויות פארם ומזון – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, העקרונות שרוצים להביא לידי ביטוי הם צמצום המסחר, כלי אכיפה נוספים למשטרה, הקשחה של זמן ומרחק מרבי לתחומי הפנאי (לכמה זמן ולאיזה מרחק מותר לצאת מהבית).

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתום הדיון "עדכון ראשוני" לפיו "בתום דיון שנמשך 7 שעות, הנחה ראש הממשלה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים) במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה. ההחלטה תהיה בתוקף ל-7 ימים מרגע אישורה".

"ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה ויהיה עדכון להנחיות – יינתן זמן התארגנות. האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה. ההחלטה טעונה אישור ממשלה (תקש"ח)", לשון הודעת לשכת ראש הממשלה. עוד נמסר כי פירוט מלא ומעודכן של ההנחיות ייצא בהמשך ע"י משרד הבריאות ולאחר אישור ההחלטה.

ב'כאן חדשות' דווח כי מסתמן שייקבע שהתחבורה הציבורית תופסק וייסגרו חנויות – למעט חנויות מזון ובתי מרקחת. מלבד סגירת החנויות – צעד שמשרד האוצר מתנגד לו – נבחן ביטול האפשרות לבצע פעילות גופנית באוויר הפתוח. נוסף על כך, נבחנת הכוונה להטיל הסגר מלא על מבוגרים – אך לא ברור אם ניתן לאכוף צעד זה, וישנן חילוקי דעות לגבי הגיל הנדרש.

עוד דווח על ידי גילי כהן כי שרים המעורבים בדיונים אמרו שהחלטות רשמיות טרם התקבלו, אך הנטייה היא להקשיח את ההוראות כבר בזמן הקרוב. בדיון שהתקיים בנושא בלשכת ראש הממשלה נשמעו צעקות בין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. במשרד הבריאות דרשו הסגר מלא למשך שבעה ימים, אך באוצר התנגדו לסגירת בתי עסק וטענו שהדבר יפגע עוד יותר בכלכלה.

גורמים שנכחו בדיון צוטטו ב'מעריב' אומרים כי "משרד הבריאות מעוניין לקדם סגר, בעוד שהאוצר והכלכלה מתנגדים". הגורמים ציינו כי "ראש הממשלה החליט לא לבצע סגר מוחלט על פי בקשת משרד הבריאות. מעתה אין תחבורה ציבורית ורק סופרים וחנויות הפארם ייפתחו. כמו כן, יהיו הגבלות תנועה בפארקים ובמרחבים ציבוריים, ולא באמצעות מצב חירום אזרחי".

ב'חדשות 13' דווח כי שרים בממשלה טוענים כי בתום דיון בן שבע שעות שהתקיים היום בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים – לא התקבלו החלטות ברורות בנוגע המשך המאבק בנגיף קורונה. עוד עלה כי ככל הנראה יוחל צמצום נוסף של המסחר, ורק סופרמרקטים, בתי מרקחת, חנויות ממכר מזון וכמה תחומי מסחר נוספים – ישארו פתוחים.

על פי הדיווח של ברק רביד, השרים ציינו גם כי נתניהו ביקש מראש המל"ל לנסח עם משרדי הביטחון, הבריאות והאוצר הצעה לתקנות מעודכנות שיובאו היום בלילה לאישור הממשלה במשאל טלפוני, כאשר ככל הנראה יחדדו מה מותר לאזרחים מבחינת פנאי כל מנת שיהיה ניתן לאשר הטלת סנקציות. בין היתר יוגדר מרחק של יציאה מהבית ופרק הזמן שבו מותר לצאת מהבית.

ב'כאן חדשות' דווח עוד כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקש בדיונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היום, להכריז על מצב חירום אזרחי – כדי להרחיב את סמכויות המשטרה באכיפת ההגבלות. בעקבות הבקשה, צוות בראשות המשרד לביטחון לאומי והמשרד לביטחון הפנים ינסח תקנות חדשות, שיאפשרו למשטרה לאכוף את איסור היציאה מהבית שלא לצורך חיוני.

בדיון השתתפו: שר הבריאות, שר הביטחון, שר הבט"פ, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה, שר המשפטים, ר' המל"ל, היועמ"ש, נגיד בנק ישראל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, סגן הרמטכ"ל, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ר' שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ר' אגף בט"פ ועורף במל"ל, פרופ' בליצר, פרופ' אשכנזי וד"ר אסף (שגיבשו את המודל להתפשטות נגיף הקורונה במשרד הבריאות) וגורמי מקצוע נוספים. במהלך הדיון הוזמנו להביע את דעתם גם פרופ' רוטשטיין, פרופ' שוקי שמר ופרופ' גבי ברבש.

בתוך כך, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "לצוות הכלכלי, שיציג מחר את תכנית הסיוע המסיבי לעצמאים שכירים ועסקים, הנחה רה"מ על הקמת צוות להגדלה נוספת של הבדיקות לאיתור חולים וצוות נוסף לבדיקות סקר לכלל האוכלוסיה. דיון נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו בדיון".

יובהר: הידיעה מתבססת על דיווחים בכלי התקשורת, שבעיקרן הדלפות חלקיות מהדיונים והודעה ראשונית וחלקית של לשכת ראש הממשלה. ייתכן וראש הממשלה יקיים הערב הצהרה לתקשורת בו יבהיר את ההחלטות, או לחלופין תצא הודעה מסודרת מטעם הרשויות הרלוונטיות, אותה נביא במלואה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם זה חדשות חרדיות למה צריך לציין כאן כל מיני דברים לא ממש חרדיים, לדוגמא:
חדשות 12 ,כאן חדשות וכו…

ירוחם אתה גאון…..

ירוחם אתה גאון…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture