Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ במתקפה על אדלשטיין: להביא להצבעה את החלפתך עד ליום רביעי

שעה בלבד לאחר שיו"ר הכנסת השיב לבג"ץ שלא יוכל לנקוב מועד להחלפתו, פסקו פה אחד נשיאת העליון וארבעה שופטים כי אדלשטיין יכנס את המליאה ביומיים הקרובים לצורך ההצבעה על החלפתו. עוד תקפו: "חותר תחת יסודות התהליך הדמוקרטי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שופטי בג"ץ קבעו היום (שני) כי על יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להעלות לדיון את סוגיית החלפתו עד ליום רביעי הקרוב: "אנו סבורים כי בהינתן העובדה שמדובר ביו"ר בפועל המכהן מתוקף דין הרציפות, וכן בהינתן העובדה כי מדובר בעניין הנוגע בו ישירות, שיקול הדעת הנתון לו בהקשר זה אינו רחב אלא מוגבל ותחום ביותר".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, תקפה בהחלטתה את אדלשטיין וכתבה: "הסירוב הנמשך לאפשר הצבעה במליאת הכנסת על בחירתו של יו"ר קבוע לכנסת, חותר תחת יסודות התהליך הדמוקרטי. הוא פוגע במובהק במעמדה של הכנסת כרשות עצמאית וכן בתהליך המעבר השלטוני וככל שנוקפים הימים מאז השבעת הכנסת ה-23, מקבלים הדברים משנה תוקף".

"על כן", הוסיפה הנשיאה, "אין מנוס מן המסקנה כי בנסיבות שנוצרו, מדובר באחד מאותם מקרים חריגים שבהם נדרשת התערבותו של בית משפט זה על מנת למנוע פגיעה בשיטת המשטר הפרלמנטרית שלנו. אשר על כן, על יו"ר הכנסת לכנס את מליאת הכנסת בהקדם האפשרי לצורך בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23 ולא יאוחר מיום רביעי, 25.3.2020".

הנשיאה אסתר חיות כתבה את פסק הדין, שפורסם שעה לאחר תשובתו של אדלשטיין, ושאליו הצטרפו פה אחד שאר השופטים. "מסקנה זו מקבלת משנה תוקף בהינתן העובדה שבמהלך השנה האחרונה התקיימו במדינת ישראל לא פחות משלוש מערכות בחירות והמשיב 1 (אדלשטיין) מכהן למעשה כיו"ר בפועל כבר מאז השבעת הכנסת ה-22".

השופט עמית כתב כי "דווקא בתקופה הרגישה והקשה בה אנו נמצאים, אין לחתור תחת עצם קיומה של השיטה ואין לחרוג מכללי המשחק הכתובים והנוהגים". הוא הוסיף שמדובר במצב חריג ביותר בו בית המשפט לא נדרש להגן על מיעוט פרלמנטרי, אלא על יכולתו של הרוב הפרלמנטרי לממש את זכויותיו. "פסק דיננו אינו בבחינת התערבות ולא חלילה 'השתלטות' על סדר יומה של הכנסת", כתב עמית. "אלא חיזוק מעמדה של הכנסת כרשות נפרדת מהממשלה, קל וחומר ממשלת מעבר מזה שלוש מערכות בחירות".

כזכור, שופטי בג"ץ ביקשו היום מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להגיש עד היום בשעה 17:00 את עמדתו לגבי השאלה אם הוא מוכן להעלות להצבעה בחירות יו"ר כנסת קבוע עד ליום רביעי הקרוב. זאת, בתגובה לעתירות שהוגשו נגדו בדרישה לכנס את המליאה כדי לבחור יו"ר כנסת קבוע, ולאור עמדותיהם של היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי לכנסת. לבקשת אדלשטיין, בג"ץ נתן לו ארכה עד 21:00 להשיב.

בתגובתו סירב אדלשטיין להגיב לדרישת בג"ץ להשיב אם בכוונתו להעלות לדיון את סוגיית החלפתו עד יום רביעי הקרוב: "בשל הנסיבות המיוחדות אני מתקשה בשלב זה לנקוב בתאריך מדויק אך בכוונתי להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת עם התבהרות המצב הפוליטי. כולי תקווה שהדבר יקרה בזמן הקצר ביותר".

אדלשטיין תקף את התערבותה של הרשות השופטת בשיקול דעתו של יו"ר הכנסת לקבוע את סדר יומה של המליאה: "בכל הכבוד הראוי, ככל שביהמ"ש הנכבד מציב בפניי ובפני כנסת ישראל אולטימטום בדורשו ממני לקיים את הדיון "לא יאוחר מיום 25.3.20", לא אוכל להסכים לכך. שהרי משמעות הדבר שסדר יומה של הכנסת ייקבע בידי בית המשפט העליון ולא על ידי יושב ראש הכנסת, שלו מסור תפקיד זה".

לטענת אדלשטיין: "התערבות בג"ץ במקרה זה תישא – בטובתו או שלא בטובתו – אופי פוליטי דומיננטי מובהק. היה ויחליט בית המשפט להתערב במקרה דנן, הוא עשוי להיתפס כמי שטמן רגלו עמוק בביצה הפוליטית, דבר שיפגע פגיעה קשה במעמדו ובאמון הציבור בו. וכבר הזהירנו נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט הדגול משה לנדוי, שכתב כי "התוצאה העגומה היא שבית-המשפט כאילו נוטש את מקומו הראוי לו, מעל למחלוקות המפלגות את הציבור, ושופטיו יורדים בעצמם אל תוך הזירה"".

אדלשטיין מסיים כי "לפיכך, אני סבור שהתערבות בית המשפט בשיקול דעתו של יושב-ראש הכנסת לקבוע את סדר יומה של המליאה ולהעלות להצבעה את נושא בחירתו הינה התערבות תקדימית בסדר היום הפוליטי, בשיקול דעתו ואיננה נכונה בימים אלה". בתשובתו לבג"ץ תקף גם את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וכתב כי "התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה בהליך פנים פרלמנטרי של הכנסת אינה במקומה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו חשב שתהיה החלטה אחרת?????

יום אבל לאומי

בית משפט שהינו במהותו ובמעשיו היפוך הדמוקרטיה ופסקיו לא מביישים בתי משפט קומוניסטים וצפון קוריאנים…
מכתיב לכנסת כללי התנהגות….
פחחחחח.ח

וכל הרשעה כעשן תכלה

כאחד השרים תיפולו

השיבה שופטנו כבראשונה ותעקור את הערב רב הזה השמאל והבגץ

אם הם רוב זה זכותם למה אתם לא יודעים להפסיד בכבוד

בג"ץ הם שמאלנים שמנהיגים את המדינה

הלוואי ויתקיים מה שאנחנו מתפללים כל יום בשמונה עשרה "השיבה שופטנו כראשונה ויועצנו כבתחילה"
למינים… אל תהי תקווה וכול אויבך וכל שונך מהרה יכרתו אמן ואמן

בג"ץ נתן בחירות חמישיות כי הרי למה דחוף לכחו"ל לקבל את היו"ר בשביל להעביר חוק נגד נתניהו וללכת לבחירות רביעיות ואז לנתניהו יהא רוב ויעביר חוק שיוכל לכהן אבל בג"ץ יגיד שזה לא יכול לחול על כנסת נוכחית ולכן ילכו לבחירות חמישיות.

בלה בלה בלה…. בגץ עליתם לכולם על העצבים ?

מפלגת בג"צ

לא ימין ולא שמאל!
כי לה' המלוכה!
תפסיקו עם הגוש!
הכל הבלים
עבודה זרה וציונות ורעות רוח!

מזמן הגוש הפך למצווה היחידה בתורה,
מספיק לראות איך החליפו בקמפיין של ש"ס את הרב עובדיה בביבי המומר להבין שה' לא יתן לנו הצלחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture