יונתן סינדל / Flash90

סקר: רק שליש ממצביעי כחול לבן בעד לפעול נגד נתניהו למרות המשבר

מסקר חדש שמתפרסם הבוקר עולה כי, רק שליש ממצביעי כחול לבן חושבים כי צריכים לפעול נגד נתניהו בזמן משבר החירום. בנוסף 93.2% ממצביעי הימין חושבים כי התערבות בג"צ זו פגיעה בריבונות הכנסת ובעיקרון החוקית של הפרדת הרשויות בין הכנסת ומערכת המשפט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדרמה הגדולה בין כחול לבן לאדלשטיין מעידה על הנתק המוחלט בין הפוליטיקה לעם: מסקר שמתפרסם היום (שלישי) עולה כי רק שליש ממצביעי כחול לבן תומכים במהלכים שמובילים ח"כ עפר שלח ואבי ניסנקורן בכנסת וזאת למרות מצב החירום בעקבות משבר הקורונה.

ע"פ הסקר שערך מכון 'דיירקט פולס' על השאלה, באילו סוגיות לדעתכם, צריכה הכנסת לטפל עד שתקום ממשלה חדשה?

ממצביעי העבודה – מר"צ: 53.4% השיבו כי כחול לבן יכולה וצריכה לפעול גם להעברת החקיקה כנגד המשך כהונת נתניהו וזאת למרות מצב החירום, מנגד 18.4% חושבים שצריכים להתעסק רק בסוגיות החירום הקשורות למשבר הקורונה, בנוסף 25.2% חושבים שצריך גם לטפל בנושאים אחרים אבל בתנאי שתהיה עליהם הסכמה רחבה בין המפלגות הגדולות, ן-2.9% השיבו כי הם אינם יודעים או שאין להם דעה בנושא.

ממצביעי כחול לבן: 35.2% השיבו כי כחול לבן צריכה להמשיך לפעול נגד נתניהו למרות מצב החירום, מנגד 28.6% השיבו כי צריכים להתעסק רק במשבר החירום, 34.3% חושבים שצריכים להתעסק בנושאים אחרים אבל בתנאי שתהיה הסכמה בין המפלגות הגדולות, ורק 2.2% השיבו כי הם אינם יודעים או שאין להם דעה בנושא.

מצביעי ישראל ביתנו: 26.1% חושבים שצריכים להמשיך לפעול נגד המשך כהונת נתניהו, ומספר דומה של 26.1% חושבים שצריכים להתעסק רק בנושאים שקשורים למשבר הקורונה, מנגד 34.1% חושבים שאפשר להתעסק גם בנושאים אחרים בתנאי שיש הסכמה בין המפלגות הגדולות. ו4.6% לא הביעו דעה בנושא.

ממצביעי הליכוד: 3.2% חושבים שכחול לבן צריכה להמשיך לפעול נגד נתניהו בזמן משבר החירום, מנגד 57.2% חושבים שצריכים להתעסק רק בנושאים הקשורים למצב החירום בעקבות משבר הקורונה, בנוסף 35.8% השיבו כי אפשר לקדם גם נושאים נוספים בתנאי שיש הסכמה רחבה בין המפלגות הגדולות, 3.6% לא הביעו דעה בנושא.

בכלל המדגם: 22.7% מאזרחי מדינת ישראל חושבים שכחול לבן צריכה להמשיך לפעול גם להעברת החקיקה כנגד המשך כהונת נתניהו למרות מצב החירום, מנגד 39.6% חושבים שצריכים להתעסק רק בסוגיות החירום הקשורות למשבר הקורונה, 34.6% השיבו שאפשר גם להתעסק בנושאים אחרים, ובתנאי שתהיה עליהם הסכמה רחבה בין המפלגות הגדולות. ו-3% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

בנוסף נבדק בסקר של מכון 'דיירקט פולס' מה עמדתכם העקרונית על התערבות בג"צ בעבודת הכנסת. וזאת על רקע הוראת בג"צ ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להחזיר את הכנסת לתפקוד מלא, וכינוס המליאה לבחירת יו"ר כנסת חדש. הקיטוב בין ימין ושמאל בשאלת בג"ץ לא היה מעולם חד כל כך. הנה התוצאות:

מצביעי השמאל והשמאל מרכז: 91.9% השיבו כי לבג"צ צריכה להיות סמכות העל גם על הכנסת – במידה ושופטיו חושבים כי הכנסת וחבריה צריכים לפעול אחרת, רק 5.4% השיבו כי זו פגיעה בריבונות הכנסת ובעיקרון החוקית של הפרדת הרשויות בין הכנסת ומערכת המשפט.

מצביעי מרכז: 70.4% השיבו כי כי לבג"צ צריכה להיות סמכות להתערב בהחלטות הכנסת, מנגד 23.5% השיבו כי מדובר בפגיעה בריבונות הכנסת

מצביעי ימין מרכז: 64.2% השיבו כי מדובר בפגיעה בריבונות הכנסת ובעיקרון החוקתי של הפרדת הרשויות, מנגד 31.5% השיבו כי לבג"צ צריכה להיות סמכות.

מצביעי הימין: 93.2% השיבו כי התערבות בג"צ זו פגיעה בריבונות הכנסת, מנגד 4.5% השיבו כי לשופטי בג"צ צריכה להיות סמכות על הכנסת.

בכלל המדגם: 54% מהציבור חושב כי התערבות בג"צ זה פגיעה בריבונות הכנסת ובעיקרון החוקתי של הפרדת הרשויות בין הכנסת ומערכת המשפט, מנגד 41.7% השיבו כי לבג"ץ צריכה להיות סמכות העל גם על הכנסת – במדיה ושופטיו חושבים כי הכנסת וחבריה צריכים לפעול אחרת. 3.6% השיבו כי אין להם דעה/ עמדה בנושא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה אותם אנשים שהסתובבו בטיילת ובחופים בת"א

איך אפשר להאמין מי הצביע למה ?

זה השקר הכי נכון שהיה כאן…בלוף הבלופים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture