צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

אדלשטיין ליועמ"ש הכנסת: לא אקיים את פסיקת בג"ץ; כחול לבן תעתור

יו"ר הכנסת הודיע ליועץ המשפטי לכנסת כי אין בכוונתו להעלות את נושא בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23 על סדר יומה של מליאת הכנסת היום, למרות שהתפטרותו תיכנס לתוקף רק עוד 48 שעות, בכך הוא מפר את החלטת בג"ץ. כחול לבן צפויה לעתור לבג"ץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


אדלשטיין מתפטר בשידור חי. צילום: באדיבות ערוץ כנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע ליועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון כי אין בכוונתו להעלות את נושא בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23 על סדר יומה של מליאת הכנסת היום, למרות שהתפטרותו תיכנס לתוקף רק עוד 48 שעות, בכך הוא מפר את החלטת בג"ץ שחייבה אותו להביא את הנושא להצבעה במליאה עד להיום. היועמ"ש ינון הבהיר לו כי הועדת ההתפטרות אינה פוטרת אותו מקיום פסיקת בג"ץ, אך אדלשטיין סירב לקיימה.

אדלשטיין נעל את המליאה, ואמר שתתכנס רק ביום שני – כך הוא למעשה מושך זמן נוסף ומעכב מכחול לבן מלקדם את הצעות החוק שהגישה ונועדו למנוע מנתניהו מלכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום. בכחול לבן יפנו לבג"ץ בטענה לביזיון בית המשפט. יו"ר כחול לבן בני גנץ נכנס ללשכתו של אדלשטיין לאחר הודעתו ושוחח עמו.

עד שייבחר יו"ר כנסת חדש, מחליפו הזמני של אדלשטיין, שלו אין סגנים, יהיה יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ. אדלשטיין לאחר נאומו כאמור סגר את המליאה – כלומר לא מאפשר הצבעה על יו"ר עוד היום. המשמעות היא שההצבעה תתקיים רק ביום שני הקרוב, ולא היום כפי שקבע בג"ץ. יועמ"ש הכנסת איל ינון מתנגד להחלטה של אדלשטיין ומבקש שיכנס את המליאה.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "כנסת ישראל שייכת לאזרחי ישראל ונבחרי הציבור בה ימלאו אחר חוקי מדינת ישראל והחלטות בית המשפט. אף אחד אינו מעל החוק". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד על התפטרותו של יו"ר הכנסת: "יו"ר כנסת שמפר צו של בית המשפט העליון זו אנרכיה. נתניהו שלח את יולי לשרוף את הדמוקרטיה? איפה חברי הכנסת ההגונים של המחנה הלאומי? אנחנו נגן על הדמוקרטיה בכל דרך".

ח"כ בוגי יעלון: "שרים וחברי כנסת ב״גוש החסינות״, מתי תרימו ראש ותשמיעו קול? נתניהו גרר את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות בגלל הסתבכויותיו הפליליות, ונכשל; איננו מקבל את תוצאות הבחירות; קורא תגר על הרוב בכנסת; מסית באמצעות שליחיו נגד בג״צ והחלטותיו; מסית איש באחיו עד כדי סכנת חיים; ועוד. אילו היה אזרח רגיל היה נעצר בעוון המרדה. ואתם עדיין שותקים?"

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "התפטרות אדלשטיין, על פי החוק, תיכנס לתוקף תוך 48 שעות, ולכן, למרות ההתפטרות, על אדלשטיין לציית להחלטת בג"ץ ולכנס היום ישיבה ולהצביע על זהות יו"ר הכנסת הבא. אם אדלשטיין לא יכנס את הישיבה לאלתר, התנועה תפנה לבג"ץ".

כזכור, בעקבות החלטת בג"ץ שחייבה אותו להביא להצביע היום את החלפתו, החליט יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין להתפטר מתפקידו והודיע על כך בפתח ישיבה מליאה שהתכנסת לפני מספר דקות: "למען מדינת ישראל ובכדי לחדש את הרוח הממלכתית בישראל – אני מתפטר בזאת מתפקידי כיושב ראש הכנסת. נתפלל, ואף נפעל, לימים טובים יותר".

אדלשטיין הסביר את החלטתו ותקף את בחריפות את החלטת בג"ץ: "ביום שני השבוע, בית הדין הגבוה לצדק קבע, שעל יושב ראש הכנסת להעמיד להצבעה עוד השבוע את בחירתו של יושב ראש הכנסת החדש. החלטת בג׳צ אינה מבוססת על לשון החוק, אלא על פרשנות חד צדדית וקיצונית. החלטת בג׳צ סותרת את תקנון הכנסת. החלטת בג׳צ מחריבה את עבודתה של הכנסת. החלטת בג׳צ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת. החלטת בגצ פוגעת באופן חסר תקדים בריבונות העם ובריבונות הכנסת. החלטת בג׳צ חותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית".

"כדמוקרט", הוסיף יו"ר הכנסת המתפטר, "כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב ראש של בית הנבחרים – אני קובע שהחלטת בג׳צ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן. חברי הכנסת, כמי ששילם מחיר אישי כבד של שנות מאסר ועבודות פרך על הזכות לחיות כאזרח במדינת ישראל, אין צורך בהסברים עד כמה אני אוהב את מדינת ישראל ואת עם ישראל".

"ולכן, כדמוקרט, כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב הראש של הבית הזה – לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה. לא אתן יד למלחמת אחים. אפעל על פי רוחו של מנחם בגין אשר ביוני 1948, בימי האלטלנה, מנע מלחמת אחים. חברי הכנסת, אזרחי ישראל – בימים אלה העם שלנו זקוק לאחדות, זקוק לממשלת אחדות. בימים, בהם מגיפה מסכנת אותנו מבחוץ והשסע קורע אותנו מבפנים, על כולנו לנהוג כבני אדם, על כולנו להתעלות. על כולנו להתאחד", כך אדלשטיין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחלה גבר

כמה שהוא ממלכתי – עדיין הוא ליכודניק הנארכיסט

איזה אבסורד – העולם מתמוטט והפוליטיקאים רבים כמו ילדים מנוזלים על ארגז חול.

אסיר בגץ בהווה ואסיר ציון לשעבר

בקרוב אזרחי ישראל יצאו לרחובות.. זה רק עניין של זמן, לא קורונה ולא שום דבר יעצור את זה.

כל הכבוד מדבר לעניין סוף סוף שמים דברים על השולחן!!
כל מילה פשוט מיותרת…
בג"ץ בושה!!!

וגם חרבונה זכור לטוב
מנשים להגיד שביבי גדול הדור

מדינת בגץ עלק צדק

לאדון פרשן-אחרי שתלמד לכתוב ללא שגיאות, תוכל לכתוב את הגיגך ברצינות. האנרכיסט עלק…?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture