Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו: "אם לא נראה שיפור מיידי במגמה, לא יהיה מנוס מהסגר מלא"

ראש הממשלה בהצהרה דרמטית: "בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות". קרא לאחדות: "להקים מיד ממשלת חירום". עוד הוסיף: "עברנו את פרעה, נעבור גם את הקורונה. בעזרת השם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שעות בודדות אחרי כניסת ההנחיות המחמירות לתוקף, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת והזהיר: "אני כבר אומר לכם, אם לא נראה שיפור מיידי במגמה – לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות". נתניהו הבטיח לסייע כלכלית לנפגעים מהמשבר וקרא לאחדות: "צריך לשים הכל בצד, צו השעה הוא ממשלת חירום לאומית".

"אזרחי ישראל", פתח ראש הממשלה את נאומו, "אתם מכירים את האמירה: 'כל המציל נפש אחת – כאילו הציל עולם ומלואו', אבל בקורונה לאמירה הזאת יש גם צד שני ואכזרי: 'כל המדביק נפש אחת, כאילו הדביק עולם ומלואו. לא 'כאילו', הדביק ממש עולם ומלואו".

"אני רוצה שתדעו את הנתונים: הפעם האחרונה שדיברתי איתכם, שהייתה רק לפני חמישה ימים, מספר החולים באיטליה היה אז 41 אלף, מספר המתים – 3,400. היום יש באיטליה כמעט 71 אלף חולים, ויותר מ-7,000 מתים. מספר החולים בספרד ביום חמישי היה 18 אלף, מספר המתים – 831. היום, אחרי חמישה ימים בלבד. יש בספרד 47 אלף חולים, ו-3,400 מתים. זינוק עצום במספר המתים".

"מסיבות אלה, מדינות רבות בעולם כמו בריטניה, או מדינות בארה"ב כמו קליפורניה וניו-יורק, החליטו על החמרה דרמטית במגבלות שהם מטילים על תושביהם. הצעדים שאנחנו עשינו כאן בישראל נעשים היום בכל העולם, אבל אין בהם די, כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן אני כבר אומר לכם, אם לא נראה שיפור מיידי במגמה, לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות, אנחנו עושים את כל ההכנות לכך, הלוגיסטיות והמשפטיות".

"בינתיים פרסמנו תקנות לשעת חירום לימים הקרובים, הן מצמצמות עוד יותר את ההימצאות במרחב הציבורי. אני יודע שיש שם המון פרדוקסים ואפשר להגיד כל מיני דברים – זה לא משנה. קודם כל תקראו אותן ותישארו בבתים, זה הדבר העיקרי. אני אומר את זה בצורה הברורה ביותר: חייבים להישאר בבתים! נשארים בבתים – נשארים בחיים, כי הסכנה אורבת לכל אחד, היא לא מבדילה בין גלוי ראש לחובש כיפה או בין חובש כיפה לחובש כאפייה, כולם חייבים לציית. אין הנחות. 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

"מה שנדרש מכל אחד ואחת מכם, מעבר לציות להנחיות הרשמיות, מה שנדרש מעל הכל הוא משמעת עצמית קפדנית. אם לא תתגייסו לשמור על עצמכם ועל המשפחות שלכם, יהיה כאן אסון. אין לי דרך אחרת לתאר זאת. פשוט אל תצאו מהבתים! וגם בתוך הבתים – הקפידו על ההנחיות: שטפו ידיים, אווררו את הדירה, שמרו על מרחק ביטחון. אלה לא זוטות. אלה דיני נפשות".

"אני יודע שעם ילדים קטנים מאוד קשה להישאר בבית, אבל אין ברירה. לשם כך החלטתי לקיים את תכנית הלמידה מרחוק, ואני מבקש להודות למורות ולמורים, אני מבקש להודות לארגוני המורים ואני מבקש להודות למשרד החינוך".

קרדיט: עמוס בן גרשום / לע"מ

"אני רוצה לספר לכם על כמה דברים חשובים נוספים שאנחנו עושים. אנחנו משקיעים מאמצים כבירים בהצטיידות. בעולם יש תחרות עזה, הייתי אומר אפילו פרועה ואכזרית, על השגת ציוד רפואי – סרבלי-מגן, מטושים, מכונות הנשמה. הקמנו חמ"ל לאומי בראשות ראש המוסד, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון ומשרד הבריאות, שמקדם את הרכש הרפואי בחו"ל, וגם מקדם את הייצור העצמי בארץ לציוד הדרוש. הגדלנו את מספר הבדיקות לגילוי הקורונה בצורה דרמטית. היום ביצענו יותר מ-5,000 בדיקות, ואני רוצה שתדעו שפר-נפש, זה כמעט כפליים מגרמניה ומדרום קוריאה – ועוד נגדיל את זה הלאה".

"ביממה הקרובה אנחנו נפרסם תכנית סיוע כלכלית נרחבת שתעזור ביד רחבה לבעלי העסקים, לעצמאים, לשכירים ולמובטלים. אני רואה ושומע את המצוקה. אני שומע את המצוקה שלכם למקומות עבודה, לפרנסה, לקיום העסק, זה חודר לליבי – אנחנו נעזור לכם, אנחנו נדאג לכם, יש לנו כלכלה חזקה, יש לנו משאבים, משאבים גדולים אפילו, ואנחנו נעזור לכם, נעזור אחד לשני כדי לעבור את המשבר".

"אני לא יכול להגיד לכם הערב, אף אחד לא יכול להגיד לכם, מתי בדיוק יסתיים משבר הקורונה, אבל אנחנו כבר מתחילים לחשוב על היום שאחרי. הקמנו צוות לתכנון היציאה מהמשבר שכולל את מיטב המוחות בארץ, לדעתי מן הטובים שבמוחות בעולם. ברגע שנצא מן האירוע, אנחנו נשקם את הכלכלה שלנו במהירות ובעזרת השם נחזור לחיים רגילים".

"אלה ימים של הכרת תודה, ואני רוצה להביע תודה מעומק ליבנו: לרופאים ולרופאות, לאחים ולאחיות, לחובשים ולחובשות, לרוקחים ולרוקחות, לשוטרים ולשוטרות. הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ יחד עם אנשי הביטחון עושים עבודת קודש. כולנו מצדיעים לכם".

"אזרחי ישראל, הקורונה מצטרפת למגפות הקטלניות שפגעו באנושות – המוות השחור, הכולרה והשפעת הספרדית של תחילת המאה הקודמת. כשהמגפות הללו התחוללו במאות האחרונות, לא הייתה לנו מדינה, אבל היום, יש לנו מדינה וזה נותן לנו אפשרויות גדולות לאין שיעור לשלוט על גורלנו. ישראלים בכל העולם – יהודים ולא יהודים – מבקשים להגיע כעת הביתה. הם מבינים עד כמה המדינה היא מחסה בעת צרה. אני רוצה להודות לכל חברות התעופה ולצוותי האוויר שמתגייסים למשימה הקדושה הזאת. כולנו יחד, אזרחי ישראל, כותבים פרק חדש בהיסטוריה של ישראל, והדורות הבאים יסתכלו עלינו, כדי ללמוד איך לנהוג ברגע מבחן. זה מחייב את כולנו לאחריות אישית, זה מחייב את כולנו לאחריות לאומית".

"אני יודע שיש תסיסה גדולה בכל חלקי העם, בשני חלקי העם. אני אומר בצורה הברורה ביותר: צריך לשים את זה בצד. אנחנו עם אחד, אנחנו מדינה אחת וצו השעה הוא אחדות. אני חוזר וקורא להקים מיד ממשלת חירום לאומית לטיפול במשבר. חודש ניסן שמתחיל הלילה, חודש האביב ויציאת מצרים, מזכיר לנו שעמנו עמד בסערות עזות. זה נותן כוח, זה נותן תקווה. עברנו את פרעה, ולמרות שהקרב יהיה קשה ועיקש – נעבור גם את הקורונה. בעזרת השם ובעזרתכם, אזרחי ישראל, תודה רבה לכם", דברי נתניהו.


צפו: דברי ראש הממ"ל

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן-שבת בהצהרה לתקשורת: "השאלה המנקרת מבין כולן בימים אלה היא מתי ואיך זה ייגמר, ומתי נוכל לחזור לשגרה יציבה. הקצב המהיר של ההתרחשויות, אי הוודאות לגבי התמשכות המגפה והשלכותיה מכבידים מאוד ומייצרים ציפייה מובנת לבהירות וליציבות. לצערי, קשה לספק תשובה חדה ומבוססת לשאלה הזו, ועלינו להניח שזה לא הולך להיות קצר, אבל, וזהו אבל מאוד משמעותי – זה תלוי בנו. לא רק, אבל גם".

"זה תלוי בצעדים שנעשה ובמחויבות שנגלה כל אחת ואחד מאיתנו למאמץ המשותף להאט את התפשטות המגפה. מצד המדינה בהנחיית ראש הממשלה ובמעורבותו האישית, כל המערכות רתומות למאמץ הזה. אנשי מדע וטכנולוגיה, מומחים בעלי שם בישראל ומהעולם, ראשי מדינות וארגונים, אבל זה לא מספיק. שיתוף הפעולה מצידכם הוא חיוני, הוא תנאי להשתלטות על המגפה. הצעדים שאנו נוקטים מכוונים להשיג מטרה מיידית ברורה – לעצור את ההדבקות בתוכנו, לצמצם ככל הניתן את המצבים שבהם הן מתאפשרות. אם נעצור את ההתפשטות, נאתר במהירות ונטפל במי שכבר נדבק, נחזור לשלוט במצב".

קרדיט: עמוס בן גרשום / לע"מ

"האטת קצב התחלואה ועיכוב שיא המגפה, מה שמוגדר בקצרה כ'השטחת העקומה', יחד עם המהלכים הנוספים שאנו מבצעים, יאפשרו למערכת הבריאות בכל רגע נתון לטפל בהיקף החולים הצפוי באופן שישחרר את המשק מהאילוצים שנכפו עליו בגלל המצב. קיימנו דיונים רבים ומעמיקים בראשות ראש הממשלה, בהם ניתחנו את תמונת המצב. טובי המומחים הציגו מודלים ותרחישים אפשריים ושטחו בפנינו את המלצותיהם. צריך לומר: במערכה הזו שאנו בעיצומה, לא רק שקשה לחזות את העתיד – תמונת ההווה אינה ידועה".

"את הציון על ההתנהגות שלנו היום נקבל רק בעוד שבועיים. אם צדקנו, מה טוב. אך אם טעינו, נדע זאת באיחור. מחיר הטעות עלול להיות בלתי נסבל, גם להשתהות יש מחירים. הממשלה וראש הממשלה נדרשו להחלטות קשות בקצב מהיר, קיבלו וימשיכו לקבל אותן".

"לפנינו עוד החלטות ונצטרך לנווט במשבר הזה עד לסיומו. רשויות המדינות נערכות לאכוף את ההנחיות, אבל אנו רוצים לראות את הציבור מקפיד על כך לא בגלל האכיפה, אלא מתוך הבנה שזה הדבר הנכון והחיוני לעת הזו. זוהי שעת מבחן, אבל היא יכולה להיות גם שעתנו היפה. כולנו ביחד במשמעת ובאחווה נעשה, ובעזרת השם נצליח", דברי בן שבת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מקוה שבאמת אוהב המיסים האלה יעזור לעסקים

ביבי.השם ישמרך אל תירא ואל תיחת.

מַנָּן דְּאוּמִין דְּעָלְמָא וְעִרֶב רַב, אִתְּמַר בְּהוֹן (איכה א ה) הָיוּ צָרֶיהָ לְרֹאשׁ אוֹיְבֶיהָ שָׁלוּ, צָרֶיהָ וַדַּאי אִינוּן עִרֶב רַב, עֲלַיְיהוּ אִתְּמַר (ישעיה א כג) שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַנָּבִים כֻּלּוֹ, אוֹהֵב שֹׁחַד וְגוֹמֵר

ביבי מתי תממש אזרחות אמריקאית שלך ו תעזוב אותנו???

מחמם את הלב בחמים אלו לשמוע שיש קצת בני אדם שפויים שמבינים שאנו יכולים לעשות הכל אבל להצליח צריך את עזרתו ית' כפי שאומר מר בן שבת נעשה ובעזרת ה' נצליח…

למה אתם לא מעלים את התגובות שלי בסך הכול אמרתי שהשמאל הם המיץ של הזבל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture