צילום: אלעד מלכה

נמשכים המגעים לממשלת אחדות: דיונים על ממשלה משותפת לחצי שנה ‎‏

לקראת כינוס מליאת הכנסת: נמשכים המגעים בין הליכוד לכחול לבן להקמת ממשלת אחדות, בליכוד מדגישים כי הצבעה על מינוי מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת תעצור את המגעים, מאחורי הקלעים הליכוד וכחול לבן הגיעו להסכמות רחבות להקמת ממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ערך הבוקר (חמישי) שיחה משותפת עם חברי ה'קוקפיט' בוגי יעלון, יאיר לפיד, וגבי אשכנזי, וסיכמו להמשיך כמתוכנן להמשיך עם המועמדות של מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת, עם זאת המגעים מול הליכוד לכינון ממשלת אחדות עדיין נמשכים – כך דווח ב'חדשות 12'.

ע"פ הפרסום של העיתונאית דפנה ליאל, המגעים לאחדות כבר נמצאים בשלבים מתקדמים, המתווה הנוכחי שנמצא על הפרק מדבר על ממשלה משותפת למשך חצי שנה, שתעביר תקציב מדינה ותטפל במשבר הקורונה, בסיום חצי שנה יתחיל הדיון בין המפלגות על שאר קווי היסוד של המפלגות, זמן כהונתו של נתניהו יחשב כחלק מהרוטציה העתידית שתתקיים, וכחול לבן תבטיח את קיום הרוטציה באמצעות ערבויות בחוק או באמצעים משפטיים אחרים.

תחומי האחריות יחולקו כך ששר יהיה ממפלגה אחת, וראש הוועדה בתחום ממפלגה אחרת – כך שלאף צד לא תהיה שליטה מלאה על אף תחום. עוד הוסכם על הצדדים כי שר המשפטים יהיה שר שמוסכם על שתי המפלגות. בנוסף, לכחול לבן תהיה זכות הטלת וטו על חקיקה בנושאי משפט.

עוד דווח, כי שרי הימין קיבלו עודכנו טלפונית בהתקדמות במשא ומתן מראש הממשלה, אולם התרשמו שמינויו של כהן ליו"ר הכנסת עלול לפוצץ את המגעים. אם המתווה אכן יהיה זה שיעבור בסופו של דבר, יש סיכוי גדול מאוד שכחול לבן תתפרק, ולפיד ויעלון לא יצטרפו לממשלת האחדות – ולכן גנץ עדיין מתלבט כיצד לפעול.

עוד פרסמה ליאל, כי ארבעת חברי ה'קוקפיט' של כחול לבן ייפגשו שוב בשעות הצהריים לפני כינוס המליאה בשעה 16:00 ויחליטו האם הם יורדים למליאת הכנסת להצביע בעד המינוי של מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת או שממשיכים במגעים לממשלת אחדות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שוחחו אמש. בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן נמסר כי "על רקע ההחמרה במגיפת הקורונה וקריאתו של נשיא המדינה, השניים הנחו את צוותי המו"מ לחזור לשולחן הדיונים מחר בכדי לבחון אפשרות של הקמת ממשלת חירום לאומית".

השיחה בין השניים מגיעה אחרי נתק בן שבוע. גורמים בכחול לבן אמרו כי חברי ה"קוקפיט" לא ידעו על השיחה ועודכנו בדבר קיומה לאחר שהתרחשה, כמו גם עמיר פרץ ואביגדור ליברמן.

ב'חדשות 13' דווח אתמול כי הליכוד הסכימה היום לראשונה לוותר לכחול לבן על תיק המשפטים במסגרת המו"מ בין המפלגות לממשלת חירום. המועמד המוסכם הוא חבר הכנסת יחיאל (חילי) טרופר מכחול לבן. מדובר בהתקדמות משמעותית, בנושא שעד היום היווה סלע מחלוקת מרכזי. מהליכוד: "הדיווח בערוץ 13 אינו נכון". מכחול לבן נמסר: "סיפורי אלף לילה ולילה".

נשיא המדינה ראובן ריבלים אמר אמש בנאום מבית הנשיא: "עת צרה היא לישראל. אני פונה מכאן לראשי המפלגות הגדולות: מצאו את הדרך להציג הנהגה משותפת, הנהגה אחראית, לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר. שימו לנגד עיניכם, את המגיפה הנוראית המכה בנו, הגובה מאתנו קורבנות יקרים ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל, ובבתים רבים כל כך הנאבקים על הישרדותם הכלכלית. אני יודע כמה קצר המרחק ביניכם".

"על כל אחד מהצדדים להבין את הקווים האדומים של האחר ולהתגמש מולם בהבנה שאין לנו, פשוט אין לנו דרך אחרת. שלבו כוחות למען העם בישראל. אם לא עכשיו – אימתי?", דברי ריבלין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture