צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

יו"ר הכנסת בני גנץ: "אקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית"

גנץ בנאום ראשון כיו"ר הכנסת: "לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים. נתניהו יודע זאת היטב. אני קורא גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך. כל אחד יצטרך לבחור על מה הוא גם מוכן לוותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר 'חוסן לישראל' ח"כ בני גנץ נאם במליאת הכנסת לאחר בחירתו לתפקיד יו"ר הכנסת ואמר כי, "אני מבקש להודות לך על ניהול המעמד ולהודות ולכל מי שבחר ולהשתתף בתהליך הדמוקרטי והחלטתו איתו. הדמוקרטיה הישראלית ניצחה. הדמוקרטיה הישראלית אינה עומדת למשא ומתן. הצדק הדמוקרטי ניצח. הכוח הדמוקרטי הכריע. כנסת ישראל יוצאת לדרך חדשה".

"אזרחי ישראל, אלו אינם ימים רגילים. האנושות כולה ניצבת מוכת תדהמה למול מגפה שגליה מכים בעוצמה בחופי המבטחים של מדינות העולם כולו. ובצידה של הסכנה הבריאותית, השיתוק הכלכלי העולמי מעורר חרדה ותחושת אי ודאות מאיימת. מדינת ישראל מתמודדות עם מספר נדבקים הצומח מדי יום בהיקפים מדאיגים מאוד, עם מספר קורבנות ההולך וגדל מדי יום".

"מדינת ישראל מתגוננת עם צוותים רפואיים של יהודים וערבים, דתיים וחילוניים. שכולם נלחמים יחד, בנאמנות אין קץ ובחירוף נפש על בריאותנו וגורלנו. הם, הצוותים היקרים האלו מכל חלקי החברה, עושים זאת עם מערכת בריאות חלשה שהוזנחה כתוצאה ממחדל רב שנים וזקוקה בעצמה להנשמה".

"בשעת החירום הזו נושאים אלינו את עיניהם מאות אלפי אזרחים שאיבדו בימים האחרונים את פרנסתם. מאות אלפי אזרחים בני הגיל השלישי היושבים לבדם בביתם, מבודדים מבני משפחתם וחרדים לחייהם. מאות אלפי זוגות צעירים שאינם יודעים כיצד ישלמו שכר דירה או יעמדו בתשלומי המשכנתא. מאות אלפי משפחות שביתן הפך "לממ"ד מורחב" המגונן עליהם מפני וירוס מסתורי. והם אומרים לנו – שימרו על הדמוקרטיה, ולצד זאת תתמקדו בטיפול בנו. ולכן בשעה זו אין לאף אחד מאיתנו את הזכות לעמוד מנגד. כולנו מחוייבים לשים את ישראל לפני הכל".

"שעת החירום הזו היא גם שיאו של המשבר הממשלתי והפרלמנטרי המורכב והקשה ביותר מאז קום המדינה. למעלה משנה מנהלת את חיינו ממשלת מעבר שאין לה מנדט ציבורי. עברנו מערכות בחירות חוזרות ונשנות שגזלו מיליארדי שקלים ממערכות הבריאות, הביטחון והחינוך. בצד אלו פורחת לה שנאה עמוקה ושיח ציבורי הולך ומתרחב אודות הסכנה שבמלחמת אזרחים, והשיא התורן היה מהכסא הזה – יריקה בפניו של בית המשפט מצד יו"ר הכנסת היוצא, באקט מסוכן וחסר תקדים שעלול להעביר לציבור מסר שהאנרכיה כבר כאן. הפילוג הזה הוא האיום הקיומי הגדול ביותר על מדינת ישראל".

"את האיראנים ננצח, את הסורים ננצח, את הטרור ננצח – אבל אנחנו לא מצליחים להביס את הפילוג הפנימי והשנאה של איש לאחיו. זהו קו אדום, עבה ובוהק לכל נבחרי הציבור החדשים והוותיקים. נבחרנו כדי לחזק את ישראל ולא כדי להחלישה. נבחרנו כדי לאחד את העם ולא לפלג אותו. נבחרנו כדי לשרת את כל אזרחי ישראל בלי הבדל דת, גזע ומין. נבחרנו כשראשנו מורכן מול פסיקות בית המשפט, ולא נוגח בו בגסות".

"בחירות יו"ר הכנסת אמורה להיות אירוע חגיגי, אך היום הזה אינו יום חג. הוא אינו יום שמח עבורי, אך הוא יום כבד משקל וחשוב. כחייל וכמפקד לשעבר, כנבחר ציבור, כיו"ר כנסת נבחר וכמועמד לראשות הממשלה אני מתחייב בפני כל אזרחי ישראל לעשות הדבר הנכון בשעה הזו. הכנסת תעבוד בשירות העם ואזרחיו, כל אזרחיו. ועדות הכנסת יפעלו סביב השעון כדי לוודא שכל הפעולות הדרושות נעשות; הוועדות יפקחו ששום החלטה הנוגעת לזכויות האזרח לא מתקבלת ללא שיקול דעת, אף אדם לא יופקר לגורלו והמדינה תשוב להתנהל באופן מסודר ואחראי".

"כפי שפיקדתי על מבצעיו המורכבים ביותר של צבא ההגנה לישראל יחד עם חבריי ושותפיי הפוליטיים, נקדיש את כל זמננו, ניסיוננו ויכולותינו לניהול המשבר הנוכחי למען כל אזרחי ישראל- בתל אביב, בבאר שבע, באלקנה ובטייבה".

"אני מבקש מכאן לפנות לכל שותפיי הפוליטיים. אלו אינם ימים רגילים והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן, כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית. בל נטעה – לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים. נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו כולנו יחד לעולם לא נתפשר על הדמוקרטיה. בכדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירה כיו"ר הכנסת".

"אני הקמתי את כחול לבן, ואני גאה על כך. והתכוונתי ואני עדיין אשמח לעשות הכל בכדי שנמשיך ללכת יחד. אני קורא גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך. אזרחי ישראל נושאים אלינו עיניים בצדק ומצפים מאיתנו להמשיך ולתמוך במאבק הקדוש במגיפת הקורונה והשפעותיה. ובצדק רב לא פחות, הם דורשים מאיתנו לשמור על הדמוקרטיה, הממלכתיות והאחדות בעם. כך נכון למדינת ישראל, כך נכון לבוחרים שנתנו בנו את אמונם. כך אעשה".

"בכל משבר יש גם הזדמנות. וגם במשבר הזה בעודנו נאבקים בקורונה, נמצה את ההזדמנות לקדם ולחזק את האחדות, לבנות את הדמוקרטיה ולחזק אותה. נסדיר את מערכת האיזונים והבלמים שלה, נפסיק את המתקפות משולחות הרסן עליה של שרים חסרי אחריות, נוריד מהפרק רעיונות לפגוע בבית המשפט והפרקליטות ונפעל לאחות את הקרעים ביננו. זו משימה לא קלה, שכן כל אחד מאיתנו יצטרך לבחור לא על מה הוא מתעקש, אלא על מה הוא גם מוכן לוותר בשביל שנדע לחיות בתוך הבית הזה. זו דרישה לא קלה, אבל זוהי חובתנו. זו חובתי, זו השליחות שלנו".

"חבריי חברי הכנסת", אמר לסיום, "אמון העם בכנסת ובמוסדות הממשלה והשלטון נמצא בשפל. המתח העצום בחברה הישראלית ואי הוודאות ביחס לעתיד מכרסמים בנפשו של כל ישראלי שפוי בעת הזו. זו אינה העת למריבות ונאצות. זה אינו זמן למחלוקות ופילוגים. יש להם מקום אבל גם לביחד צריך לעשות מקום. זה הזמן למנהיגות אחראית ממלכתית ופטריוטית. זה קשה, מרגיז, מקומם אבל נדרש. בואו נשלב ידיים ונוציא יחד את ישראל מהמשבר בו היא מצויה. בואו נשים את ישראל לפני הכל", דברי גנץ במליאה.

 

ממשלת האחדות המסתמנת: גנץ מ"מ רה"מ ושר החוץ, אשכנזי שר הביטחון

כחול לבן מתפרקת: יש עתיד ותל"ם הגישו בקשה לפיצול מחוסן לישראל

 

 

בנט: "מברך את גנץ על הצעד האמיץ – הדיווחים על שיח תיקים הם פייק ניוז"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
24 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד להאיש האמיץ הזה,
הבין את מצב החרום השורר בעולם וויתר על הכל והסכים לשבת עם ביבי אויבו הגדול!
אין מילים !
מנהיג דגול!

ההגיון ניצח!

עוד שנה וחצי נראה לכם ששקרניהו יפרוש?
נקווה שעד אז הוא יישב במעשיהו.

מי הכין לטיפש דרשה כל כך יפה?????

זה מנהיג אמיתי
בנימין גנץ אנחנו מעריצים אותך

תודה רבה לבורא עולם

ל.א שתתקים שמי שמקלל את חברו יתקיים בו מאחל לך אידיוט

לא חשבתי שגנץ כזה פתי,
הוא באמת מאמין שביבי יעזוב אחרי שנה וחצי?
ביבי דבוק לכסא יותר חזק מארדואן ופוטין גם יחד.

אופי חלש !!!!!!!!!!

באמת דרשה יפה..
תקשיב גנץ אני חושב שתחפש לך באמת מקום אחר רק לא ראש ממשלה גם זה ב"ה יעלם ממך ותמצא את עצמך עובד בתחנת דלק עם מינימום משכורת

גנץ
גמרת את הקריירה שלך
מקווה לראותך חולק את אותו תא בכלא עם ביבי המושחת

מה קרה שפתאום הוא נהיה איש אמיץ ומנהיג אמת?
גנץ היה ונשאר אדם חלש שחרד רק לכסאו.

דיביל מושלם הגנץ הזה

לכל המצקצקים. מי אמר שתהיה בכלל רוטציה? 15 מנדטים של חוסן מול 36 של הליכוד זה לא כוחות בכלל.

כל הכבוד בני. הבנת את האחריות שמוטלת עליך ונהגת בחכמה.

לשם מה השוטה היה צריך לפתח את הפה על יולי אדלשטין?? האיש שסלל לו את הדרך לתפקיד החדש ועזר לו לרדת מהעץ?!?!

כל הכבוד ,הוא היה צריך לעשות את זה אחרי הבחירות הראשונות,אף פעם לא מאוחר,
החלום היפה של החרדים התגשם,תמיד לא רצינו את ליברמן ולפיד ושתי ציפורים במכה אחת,
זוכרים התחיל ברון קובי,עבר ללפיד ולליברמן

העיקר שלא יהיו עוד בחירות די נמאס תודה בני

העיקר שלא יהיו עוד בחירות די נמאס, תודה בני

אין על נתניהו כמה שמספידים אותו הוא מראה לכולם מי הבעה"ב האמיתי

יאלה חפרתם.
סוף סוף משהו זז בפוליטיקה עוד יש לכם תלונות?! בושה וחרפה!!!!!!!
בפרט למי שנקרא א' אך שווה ת'.
נתניהו רק הוכיח פה את קסמיו שוב. למי שזה מפריע שיעבור לאיראן

למה זה כל שניה נתקע לעזאזאל הדבר הזה דפוק למה אנחנו משלמים כל חודש כסף עם שום דבר לא עובד

כל עצמותי תאמרנה-לב מלכים ושרים ביד ד', מי היה מאמין!הפך למחול אבלינו, שונאינו -ליברמן ולפיד-כתתו חרבותיכם לאתים והיכונו ליום הדין הגדול. קל נקמות ד'!!!

למעשה הגבר האמיתי יצר יולי אדלשטיין יכול לקחת לעצמו קרדיט מלא על כל הענין. בי"ס לפוליטיקה ויש אומרים שגם לדמוקרטיה, צריך לשאול את בג"ץ…

למעשה הגבר האמיתי יצר יולי אדלשטיין יכול לקחת לעצמו קרדיט מלא על כל הענין. בי"ס לפוליטיקה ויש אומרים שגם לדמוקרטיה, צריך לשאול את בג"ץ…,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture