מרים אלסטר / Flash90

נתניהו על התקרית ביצהר: "אירוע טרור אלים"; כוכבי: "פגיעה באושיות המדינה"

ראש הממשלה על התקרית הלילה ביצהר בו הושלכו בקבוקי תבערה על כוחות מג"ב: "פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשהכוחות מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה". הרמטכ"ל: "האירוע מבטא פגיעה באושיות המדינה וחתירה תחת מוסדותיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שישי) לאירוע הטרור האלים שבוצע הלילה בסמוך לישוב יצהר ואמר: "אני מגנה בתוקף את אירוע האלימות החמור נגד כוח מג"ב שבוצע בלילה. כוחות הביטחון שומרים על כולנו. זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשכוחות מג"ב והמשטרה מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה".

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי אמר: "השלכת בקבוקי התבערה לעבר כוחות ביטחון הממלאים את משימתם להגנה על אזרחי ישראל היא אירוע טרור חמור ביותר, המבטא פגיעה באושיות המדינה וחתירה תחת מוסדותיה".

הרמטכ"ל הוסיף" "יש לגנותו ולהוקיע את מבצעיו בכל פה ולוודא את העמדתם לדין, נמשיך לפעול במלוא החומרה הנדרשת, תוך שילוב זרועות עם רשויות האכיפה והחוק, נגד הפשיעה שהפכה טרור, על כל ביטוייה, המהווה פוטנציאל להסלמה בגזרה, אני מבקש לחזק את לוחמי מערכת הביטחון העומדים על משמרם וימשיכו לעשות זאת במקצועיות ובמסירות".

מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן אמר: "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים ובהם נגיף הקורונה, בוחר נוער עברייני בגבעת ׳קומי אורי׳ בדרך הטרור ומיידה בקבוקי תבערה לעבר כוחות משמר הגבול שהיו במשימה בטחונית ביישוב, מדובר באירוע חמור ביותר שהיה יכול להיגמר בפגיעה בנפש. נפעל באופן נחרץ מול אותם העבריינים. אני מגנה בתוקף אלימות מכל סוג כלפי אזרחים, שוטרים וחיילים ומחזק את ידיהם של לוחמי משמר הגבול".

שר הביטחון, נפתלי בנט מסר בתגובה: "בושה וחרפה, אירוע האלימות ביצהר הוא מעשה חמור מאין כמותו. לא אקבל שום גילוי אלימות, בשום מצב ובשום תנאי, ובוודאי שלא כנגד כוחות הביטחון שעומדים על המשמר ומגינים על ביטחון ישראל, הוריתי לכוחות הביטחון לפעול בכל דרך על מנת לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גבי אשכנזי אמר בתגובה: "אירוע האלימות ביצהר נגד כוח מג״ב אמש חמור ביותר, והסתיים ללא נפגעים בנס, צריך לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות בכלל, וכלפי לוחמינו שפועלים לשמירה על ביטחון אזרחי המדינה בפרט".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ: "עד כמה הטרור היהודי של מתנחלי יצהר נגד כוחות הביטחון הפך לשגרה? עד כדי כך, שהם פוגעים באלה ששומרים עליהם גם בשעת חירום לאומית, גינויים שכבר שמענו הבוקר, וטוב שכך, לא יספיקו. הגיעה העת להרתעה ולענישה. אסור להמתין ליום בו יהיו מחירים בנפש".

שר החינוך רפי פרץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האלימות הלילה ביצהר היא חציית כל גבול, אלימות ופגיעה בחיילי צה״ל אשר עומדים על משמר ארצנו היא בלתי מתקבלת על הדעת, היא עבריינות והיא חילול ה׳. אסור לקבל כזו התנהגות בשום אופן. סומך על כוחות הבטחון כי הפורעים יתפסו וימצו איתם את הדין".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר: "כוחות הביטחון עובדים למען עם ישראל לילות כימים. אם חס וחלילה יתברר שמדובר ביהודים שזרקו את הבקת"ב זו בושה גדולה ואני מקווה שהם יתפסו וישבו בכלא הרבה שנים. מחזק את ידי תושבי יצהר הגיבורים".

ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מה שקרה הלילה ביצהר זה אירוע טרור. טרור יהודי כלפי יהודים. כך צריך להבין אותו וכך צריך לטפל בו".

כזכור, בקבוקי תבערה נזרקו אתמול (חמישי) אל עבר רכב של משמר הגבול ביציאה מההתנחלות יצהר בשומרון. לא היו נפגעים באירוע. טרם האירוע, כוחות משמר הגבול ביצעו פעולת אכיפת שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי" הסמוך ליצהר. בסיום הפעולה, נזרקו שלושה בקבוקי תבערה על הרכבים ואחד אף פגע ברכב משטרה. לרכב נגרם נזק קל.

מהמשטרה נמסר כי "3 בקבוקי תבערה הושלכו לעבר רכב מג"ב ממוגן שעשה דרכו מהיציאה מהיישוב יצהר עם לוחמים שסיימו פעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי". ככל הנראה פגע אחד מבקבוקי התבערה ברכב הממוגן אך באירוע אין נפגעים בקרב כוחותינו. נזק קל נגרם לרכב. כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל מבצעים סריקות במקום".

עוד הוסיפו במג"ב כי, "מדובר באירוע טרור חמור מאוד ובעליית מדרגה קיצונית בכל הקשור לאלימות המופנת כלפי הלוחמים שפועלים לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחון התושבים באזור יצהר. לאחרונה התגברה האלימות מצד פורעים תוך ניסיון להמשיך בבנייה בלתי חוקית במאחז "קומי אורי". במג"ב מדגישים שהאירוע החמור הזה לא ירתיע מהמשך ביצוע המשימה לאכיפת החוק והסדר בגזרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניה
תזהר לך מלפגוע באנשי יצהר

מלחמת אחים זה משחק ילדים אם לא ידעת האם לא שמעת קמה ממלכת יהודה

תעביר את השרביט למשיח ברחמים פן תספה

סימת וסימת יפה עם חיוך מהשמים אל תביא על עצמך את הגהינום

תהליך גאולה מתגלכל סא עם זה התנגדות תסיב לך אסון אישי

אתה נראה לי לא טיפש אז גם אל תוציא שטויות מהפה

אזהרה מאלוקים ראה הוזהרת

התפלאתי למה מדווחים על אירוע טרור בשומרון..
עכשיו הבנתי חושדים ביהודים

שימו לב! הם יושבים זה ליד זה בלי מרווח של 2 מטר!!!

חוצפן מאין כמותו מי שמשתלח ככה בראש הממשלה שעושה את עבודתו הטבעית כי אם לא יד איש באחיו
וטיפש מטופש שים רסן וצא מהדימיון שאת הדוברות של הקב"ה.

חברה תתאפסו, מה קורה?! אפשר למחות לא להסכים, אבל אלו אחינו בית ישראל. מה נסגר?! אתם חוצים קוים, זו לא גבורה, זה לא שייך. אחרת שנרצה להעניש את הבני דודים יגידו לנו, הנה אתם זורקים גם כן על החיילים אנחנו קל וחומר

אין עוד מלבדו סוף עידן הציונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture