הדיונים בשעה זו. צילום: תקשורת השר ארדן

בדרך להסגר מלא? נתניהו בשורת דיונים עם השרים, מנכ"לים ואנשי המקצוע

ראש הממשלה מכנס דיונים שתכלול גם התייעצויות בנושא הצטיידות, היערכות ובחינת החמרת הגבלות התנועה וכן בחינה בנושא התוכנית המקיפה לסיוע כלכלי במשק. דיווח: ההחלטה על הידוק ההסגר עד כדי הסגר מוחלט מיום ראשון תתקבל בקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ברקע התפשטות הנגיף קורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת (שישי) כמה דיונים במקביל שיעסקו בין היתר בהידוק ההסגר לאזרחי המדינה. שורת הדיונים תכלול גם התייעצויות בנושא הצטיידות, היערכות ובחינת החמרת הגבלות התנועה וכן בחינה בנושא התוכנית המקיפה לסיוע כלכלי במשק. בדיונים ישתתפו שרים, מנכ"לי משרדים וגורמי מקצוע ורפואה.

ב'חדשות 12' דווח כי ההחלטה על הידוק ההסגר עד כדי הסגר מוחלט מיום ראשון תתקבל במהלך סוף השבוע. בשלב זה נשקל הסגר של שבוע. שרי הממשלה הונחו אתמול להיערך להסגר כללי בקרוב. השרים תודרכו והונחו לפעול כדי לוודא שהמשרדים שעליהם הם אמונים מוכנים לתרחיש, שכן ייתכן שהוא ייצא לפועל זמן קצר לאחר מכן. המשמעות של הסגר מוחלט היא שזולת יציאה מהבית לצרכים חיוניים, לא תתאפשר כול יציאה, וכן שעבודות ועסקים לא חיוניים לא יוכלו לפעול כלל.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן צייץ בטוויטק: "דיון נוסף בהובלת ראש הממשלה על הצעדים הבאים הנדרשים במאבק בקורונה. נשב ונדון כמה שעות שצריך בכדי להגיע להחלטות הנכונות ביותר שיסייעו למגר את הנגיף ולמנוע סכנת חיים לאזרחי ישראל. האכיפה חשובה אבל האחריות האישית והערבות ההדדית מעל הכל".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ביום רביעי האחרון כי, "הצעדים שאנחנו עשינו כאן בישראל נעשים בכל העולם, אבל אין בהם די כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן, אני כבר אומר לכם, אם לא נראה שיפור מיידי במגמה – לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות אנחנו עושים את כל ההכנות לכך – הלוגיסטיות והמשפטיות".

הקורונה בישראל: מניין הקורבנות עלה ל-10 • מספר החולים עלה ל-3,035

הבוקר דיווחנו כי בהתאם להערכת המצב, בהמשך לבקשת משטרת ישראל ובאישור הממשלה, צה"ל נערך להקצאת כ-500 חיילים לסיוע למשטרת ישראל במשימותיה לאור הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החל מיום ראשון – כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נודע כי החיילים אשר יצוותו לשוטרים למטרת הסיוע יהיו חמושים.

החיילים, מבסיסי הכשרות הלוחמה ויחידות השדה, יחולקו למחוזות משטרתיים כאשר לכל מחוז תוקצה פלוגה אחת. החיילים יחברו לשוטרים ובצוותים אחודים יסייעו במשימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד. החיילים יעברו הכשרה למשימתם והכנה לפעולה במרחב האזרחי. "צה"ל יסייע ככל שיידרש בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במרחב האזרחי תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות", אמר דובר צה"ל.

במשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות פרסמו השבוע משותפת לפיה הממשלה אישרה תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות על מנת לצמצם את ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. התקנות כוללות צמצום נוסף של היציאה למרחב הציבורי, הטלת אחריות על מעסיקים, סגירות חנויות שאינן חיוניות והטלת הגבלות על תחבורה ציבורית.

התקנות נכנסו לתוקפן ביום רביעי בשעה 17:00 ולמשך תקופה של 7 ימים. נקבע כי הפרת האיסורים תהווה עבירה פלילית, שתאפשר גם הטלת קנס מנהלי על המפרים, וכן נקבעו בתקנות סמכויות לשוטרים לצורך אכיפת ההוראות הרלוונטיות. עוד נמסר כי כלל תקנות החירום כפי שאישרה הממשלה יופצו בהקדם בהודעת משרד הבריאות.

על פי תקנות החירום החדשות לא ניתן יהיה לצאת ממקום מגורים או ממקום שהייה קבוע למרחב הציבורי אלא לאחת מהפעולות או המטרות הבאות:

• הגעה של עובד למקום עבודה מותר על פי התקנות.
• הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים.
• קבלת שירות רפואי.
• תרומת דם.
• הליך משפטי.
• הפגנה.
• הגעה לכנסת.
• לצורך טיפול במסגרות רווחה.
• יציאה של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום לזמן קצר ובמרחק של עד 100 מטרים ממקום המגורים.
• סיוע רפואי לאדם אחר או סיוע לאדם עם קושי או מצוקה הדורש סיוע.
• תפילה במקום פתוח, הלוויה, חתונה וברית.
• העברה של קטין למסגרות חינוך לילדי עובדים חיוניים ומסגרות מיוחדות (בהתאם לפקודת צו בריאות העם).
• העברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד, על ידי אחד מהוריו, לביתו של ההורה השני.
• העברה של קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו.

מרכז ההסברה של משרד הבריאות למגזר החרדי פרסם כי על פי ההנחיות החדשות יתאפשר לערוך חתונות, בריתות ולהבדיל לוויות בהשתתפות 20 איש. תפילה תותר עם 10 אנשים בלבד. על האירועים להיערך בשטח פתוח בלבד, תוך שמירת מרחק 2 מטר מאדם לאדם. מההנחיות הכלליות של משרד הבריאות עולה כי בתי הכנסת ולהבדיל אלף אלפי הדלות גם בתי התיפלה של המוסלמים והנוצרים ייסגרו בצו.

עוד הוחלט כי יצומצמו שירותי התחבורה הציבורית לכדי 25% מהקיים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. שירותי מוניות יתאפשרו רק עם נוסע אחד או עם מלווה נוסף לצורך רפואי, כשהנוסעים יישובים במושב האחורי כשחלונות הרכב פתוחים.

התקנות קובעות כי במרחב הציבורי ובמקומות העבודה ישמר מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם. בנסיעה חיונית ברכב פרטי יהיו עד 2 נוסעים. כן מותרים שירותי הסעה למקומות עבודה בכפוף למגבלות. נוסף על כך נקבע כי על המעסיק מוטלת החובה למדוד חום בכניסה למקום העבודה. לא תותר כניסת אדם עם חוץ גוף העולה על 38 מעלות צלזיוס.

לצד זאת, יורשו לפעול שירותי משלוחים למזון, עיתונים וכן שירותים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי חשמל, מוצרי ושירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. מכירה מקוונת עם משלוח מותרת לכל סוגי המוצרים. בשירות משלוחים למקום מגורים, המשלוח יונח מחוץ לפתח בית המגורים.

עסקים למכירת מזון לצריכה מחוץ לבית האוכל ובשירות משלוחים בלבד, בתי מרקחת, מכוני אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, יפעלו בכפוף לשמירה על מרחק של 2 מטרים בין אנשים, ומניעת צפיפות של אנשים, כך שבכל עת לא ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של יותר מ-4 אנשים לכל קופה רושמת פעילה.

בהודעה שבו במשרד ראש הממשלה והדגישו כי מעבר לתקנות האמורות, "נחזור ונדגיש את הצורך המשותף להישמע לכללים על מנת למגר את התפשטות הנגיף. על אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה, בדגש על קשישים ואוכלוסיות בסיכון להשאר בביתם ולא להסתכן ביציאה למרחב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם

דוגמא אישית למה בתמונה אין דוגמא אישית של 2 מטר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture