צילום: יוסי זמיר / פלאש 90.

הצוות בבילינסון הונחה: "קחו מטוש מכל מטופל מבני ברק וישובי השומרון"

בהודעה שנשלחה לאנשי הצוותים בבילינסון נכתב כי "יש לקחת מטוש לכל מטופל שמגיע מבני ברק ומיישובי השומרון, ללא קשר לסיבת האשפוז ולסימפטומים". בילינסון: "ההחלטה נובעת מהצורך להגן על הצוותים הרפואיים ועל כל מטופלי בית החולים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הצוותים הרפואיים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה הונחו לבצע בדיקות קורונה לכל תושבי בני ברק ויישובי השומרון אשר מגיעים לשערי בית החולים, כך דווח היום (רביעי) ב'ווינט'. לפי הדיווח, הבדיקות יעשו ללא קשר לסיבת הפנייה של החולה. זאת כאשר תושבים מיישובים אחרים לא יתבקשו לעבור כל בדיקה.

בהודעה שנשלחה לאנשי הצוותים בבילינסון נכתב כי "יש לקחת מטוש לכל מטופל שמגיע מבני ברק ומיישובי השומרון, ללא קשר לסיבת האשפוז ולסימפטומים". עוד נכתב: "הבוקר חולה חיובית תושבת בני ברק מועברת לבית חולים השרון (המיוחד לחולי קורונה בלבד), לאחר שהתאשפזה עקב פרפור ללא סימפטומים רספירטוריים וללא חום. אנחנו כמובן נעדכן בהמשך על הנחיות נוספות בנוגע לאוכלוסיות בסיכון. אנא העבירו לצוותים והקפידו על כך".

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה לכתבה: "בבילינסון הוחלט על ביצוע בדיקת PCR לקורונה לכל מטופל המגיע מערים עם שיעור תחלואה גבוה. ההחלטה על המהלך נובעת מהצורך להגן על הצוותים הרפואיים ועל כל מטופלי בית החולים, ולתת טיפול ראוי למטופל עצמו במידה והתשובה לבדיקה מתבררת כחיובית". עוד נמסר מבית החולים כי "ההחלטה נוגעת לערים שנמצאות בסמיכות לבית החולים, שמתקבלות מהן הרבה פניות ויש בהן שיעורי הדבקה גבוהים, כפי שמפורסם על-ידי משרד הבריאות: בני ברק, אלעד, אפרת, ירושלים וישובי השומרון".

לפי העדכון האחרון של משרד הבריאות, מספר הנדבקים בבני ברק עלה בלא פחות מ-159 איש ביממה האחרונה, ועומד על 730 חולים.

אמש דווחנו כי מסמך פנימי שהופץ לעובדי בית החולים שיבא תידרך את הרופאים לתשאל חרדים אם הגיעו מערים בהם יש התפרצות גבוהה של נגיף הקורונה – מחשש להפצת הנגיף. במסמך שפורסם ב'וואלה' נכתב "מטרה: מניעת כניסת מטופלים נשאי קורונה לתוך בית החולים תוך מתן טיפול רפואי לכלל האוכלוסייה". תכליתו של המסמך, שהופץ לעשרות אנשי צוות, לפרט כיצד להפעיל את המרכז לרפואה דחופה (מלר"ד) תוך הפרדה לשימוש עבור חולי קורונה וחולים אחרים".

ע"פ ההוראות שמקבלים הרופאים במכתב, ישנם כמה גורמי סיכון לחשיפה לנגיף: אדם המגיע לאחר מגע עם נשא, אחד שחזר מחו"ל, מטופלים מהרשות הפלסטינית, מאושפזים בבתי החולים, אנשים היו לאחרונה בטיפול רפואי, וחרדים שמגיעים מאזורים מסוימים. במכתב נאמר כי כל אחד שנראה חרדי שמגיע בשערי חדר המיון הכללי ישראל אם הגיע מאחת הערים בהן יש ריכוז חולים גבוה כגון, בני ברק, אלעד ומודיעין עילית.

במידה והאדם אכן ביקר באחד מהערים האלו – הוא מוגדר מידית כבעל סיכון גבוה לנשאות של הנגיף ומופנה למיון לרפואה דחופה של קורונה מבלי שנבדק. עם זאת, לפי ההנחיות אזרחים ממגזרים אחרים לא נשאלים מהיכן הגיעו – אף על פי שייתכן ששהו אף הם במקום התפרצות.

בכיר במערכת הבריאות שצוטט ב'וואלה' אמר: "אני רואה חרדי, ועל המקום אני חושב שיש לו קורונה, זה הדבר הנכון לעשות, והדבר שחובה לעשות. לא רק חולה במיון – גם אם מגיע מבקר לשער בית החולים ואומר שהוא מקריית יערים – צריך להגיד לו ללכת. חייבים לשמור על כולם. אם ההסתברות גבוהה והוא רק מבקר, אז הוא לא צריך להיכנס".

הבכיר הסביר כי דבריו מכוונים למבקרים – אולם דינם של המטופלים אחר. "אם מגיע חולה, מכניסים אותו לתוך חדר המיון ושם שואלים אותו מאיפה הוא בא. אם הוא מגיע מאזור של קורונה, הוא זז למקום מבודד, דוגמים אותו לקורונה, לוקחים לו את כל ההיסטוריה הרפואית – ולא נטפל בו לפני קבלת תשובה חיובית או שלילית לקורונה. החובה של הצוות היא לשמור על עצמו ועל האחרים, והיא חשובה מצנעת הפרט. אבל נהוג להפריד בין מבקרים למטופלים".

בנוסף הסביר כי, "השכיחות של המחלה באוכלוסייה הכללית היא ברמת הפרומיל – אחד חלקי אלף", הסביר. "אם מגיע אליי עובד מבית החולים, הסיכוי שלו עולה לאחוז – פי עשרה. אם הוא מגיע משכונה חרדית – זה כבר שני אחוז. אז לא צריך להיזהר? הייתה אישה חרדית שהגיעה למיון אחרי ששברה את הירך, ומיד זיהו שיש לה קורונה. זה לא סימפטי, הסיפור של האוכלוסייה החרדית – צריך לעשות להם סגר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצוין וכל הכבוד,
צריך לעבור בית בית בבני ברק ולקחת בדיקות, זה הפתרון.

למה לא עושים בדיקות המוניות בתוככי העיר בני ברק?
"שומר ישראל שמור שארית ישראל ואל יאבד ישראל"

ב"ה יש אלפי מתנדבים של ארגוני ההצלה ברחבי העיר בני ברק אולי שיעברו הדרכה איך לעשות בדיקות, ולאחר מכן ישבצו כל מתנדב באזור מגורים שלו שיעבור בית בית,
אחרת זה יצא מכלל שליטה.

מאד מעניין מניין ההנחה הזאת שכל חרדי ודאי נשאי?! גם באיטליה יש חרדים יהודים??

ולא לסגור תחנות בדיקה עקב שטויות במיץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture