צילום: ויקיפדיה

נושאת מטוסים אמריקנית הפכה לחממת קורונה: "אנחנו לא במלחמה, מלחים לא צריכים למות"

נושאת המטוסים הגרעינית "תיאודור רוזוולט" עוגנת כעת באי גואם במערב האוקיאנוס השקט. לפחות 100 מלחים חלו בקורונה ויותר מ-4,000 נחשפו לנגיף. קפטן נושאת המטוסים קרא לעזרה דחופה: "המלחים חיים בחללים סגורים, בידודם של חולים בלתי-אפשרי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נגיף הקורונה התפשט על סיפונה של נושאת המטוסים הגרעינית האמריקנית "תיאודור רוזוולט" שעוגנת כעת באי גואם במערב האוקיאנוס השקט. לפחות 100 מלחים חלו בנגיף ויותר מ-4,000 נחשפו לקורונה. ההתפרצות החריגה התרחשה בתוך פחות משבוע מאז המקרה הראשון על סיפון האוניה, מה שהוביל לעגינתה.

קפטן נושאת המטוסים, ברט קרוזייר, קרא לעזרה דחופה כדי לבלום את התפרצות הנגיף באוניה. במכתב ששלח לפנטגון כתב: "אנחנו לא במלחמה. מלחים לא צריכים למות". קרוזייר המליץ לשים בהסגר כמעט את כל הצוות. לדבריו: "מאחר שמספר גדול של מלחים חיים בחללים סגורים בנושאת המטוסים, בידודם של חולים הוא כמעט בלתי-אפשרי".

קרוזייר שלח את המכתב כבר ביום שני, אז הוא הזהיר כי התפשטות הנגיף היא "מתמשכת ומואצת וכי יש צורך לנקוט פעולה מכרעת". הוא הוסיף כי "פינוי רוב אנשי הצוות מנושאת מטוסים גרעינית ובידודם למשך שבועיים, עשויה להיתפס כאמצעי יוצא דופן. זהו סיכון הכרחי".

דובר הצי האמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הם "פועלים במהירות על מנת לנקוט את כל האמצעים הדרושים להבטחת בריאותם ובטיחותם של אנשי הצוות ב'תאודור רוזוולט'".

בתוך כך, ארה"ב הודיעה הלילה כי 800 בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה מהמגפה בשטחה, המספר הגבוה ביותר ליממה עד כה. במהלך ההתפרצות מתו יותר מ-3,700 בני אדם מקורונה בארצות הברית. סך הנדבקים החדשים שהתגלו עלה ל 184,000, עלייה של 21,000 מיום שני.

הממשל הודיע שיבנה מאות בתי חולים מאולתרים בסמוך לערים הגדולות, כדי להקל את העומס על מערכות הבריאות. כזכור, במסיבת העיתונאים שנערכה הלילה (בין שלישי לרביעי), חשף נשיא ארה"ב את תמונת המצב הנוכחית והצפויה, לאחר שארה"ב הפכה בשבוע האחרון למדינה עם מספר הנדבקים הגבוה בעולם בנגיף הקורונה. אתמול ארצות הברית עברה את סין במספר המתים, כאשר מספרם עלה ל-3,431 – בעוד התחזיות של גורמי הרפואה מעידות על כך שמדובר רק במספר ראשוני.

"אני רוצה שכל אמריקני יהיה מוכן לימים הקשים שעוד עתידים לבוא עלינו", אמר הנשיא, על רקע דבריהם של גורמי הרפואה – שאמרו כי מספר המתים מקורונה בארה"ב עשוי להגיע עד ל-240 אלף איש. אנחנו עומדים בפני אויב בלתי נראה וצפויים לנו שבועיים קשים מאוד – אבל אנחנו נראה בסופו של דבר אור בקצה המנהרה".

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הכריז ביום שלישי כי ייתכן מאוד שארצות הברית תשקול מחדש את נושא הסנקציות על איראן לאור התפרצות נגיף קורונה במדינה פומפאו אמר לעיתונאים כי ייתכן וארצו תחליט להקל בסנקציות שהוטלו על הרפובליקה האסלאמית כדי לסייע לאיראן להילחם בנגיף. עם זאת פומפאו לא הוסיף פרטים נוספים. שר החוץ הדגיש כי ארצות הברית מחריגה תרופות וציוד רפואי בסנקציות על טהראן. מאז פרוץ נגיף קורונה התרבו הדיווחים כי איראן מסתירה את התפשטות הנגיף ולמעשה אלפים מאזרחי המדינה נמצאים בסכנת חיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture